Heero Smit Hike, etappe 7: Rheda - Dolberg

Photo ofHeero Smit Hike, etappe 7: Rheda - Dolberg Photo ofHeero Smit Hike, etappe 7: Rheda - Dolberg Photo ofHeero Smit Hike, etappe 7: Rheda - Dolberg

August 8, 2022
August 2022

near Wiedenbrück, Nordrhein-Westfalen (Deutschland)

Achtergrond: (beschrijving hieronder)
In april 1945 werd mijn vader bevrijd uit het werkkamp Büssing, in Mascherode (bij Braunschweig). Hij kon naar huis. Maar hoe? Gewond, vermoeid en vermagerd besloot hij westwaarts te gaan lopen. Een paar weken later kwam hij aan in Venlo.
In 2022 besloot ik de wandeling van Mascherode naar Venlo ook te gaan lopen. Niet exact dezelfde route als mijn vader, maar bij benadering.
Ik noem de route, met 12 etappes, naar mijn vader: de Heero Smit Hike. Ik heb met het lopen van deze hike geld ingezameld voor Alzheimer Nederland.

Routebeschrijving:
Vanuut het gezellige Rheda gaat de route redelijk recht tie recht aan. Veel langs de Bundesstrasse, maar bijna overal is een wandelpad.
De omgeving is licht glooiend. Geen echt steile beklimmingen, maar zeker niet Nederlands vlak.
Het landschap is minder spannend. Afwisselend maïsvelden, korenvelden en weidegronden.
Je treft weinig dorpjes onderweg. Stromberg en Beckum. Dat is het wel. Kijk goed of je een bakker of supermarkt ziet en zorg goed voor jezelf.
Dolberg is een weinig zeggend plaatsje. Ik overnachtte in Ostermann. Ik adviseer je om een andere plek te zoeken. Prijs is laag, maar dat is dan ook meer dan logisch.