Heero Smit Hike, etappe 5: Dörentrup - Oehrlinghausen

Photo ofHeero Smit Hike, etappe 5: Dörentrup - Oehrlinghausen Photo ofHeero Smit Hike, etappe 5: Dörentrup - Oehrlinghausen Photo ofHeero Smit Hike, etappe 5: Dörentrup - Oehrlinghausen

August 5, 2022
August 2022

near Farmbeck, Nordrhein-Westfalen (Deutschland)

Achtergrond (routebeschrijving hieronder)
In april 1945 werd mijn vader bevrijd uit het werkkamp Büssing, in Mascherode (bij Braunschweig). Hij kon naar huis. Maar hoe? Gewond, vermoeid en vermagerd besloot hij westwaarts te gaan lopen. Een paar weken later kwam hij aan in Venlo.
In 2022 besloot ik de wandeling van Mascherode naar Venlo ook te gaan lopen. Niet exact dezelfde route als mijn vader, maar bij benadering.
Ik noem de route, met 12 etappes, naar mijn vader: de Heero Smit Hike. Ik heb met het lopen van deze hike geld ingezameld voor Alzheimer Nederland.

Routebeschrijving:
Vanuit Dörentrup even langs de 66. Maar al vrij snel de rust in. Heerlijk landelijk stuk. Open velden met leuke gravel wegen.
Via Brake kom je dan in Lemgo. Voldoende te zien en te doen daar (vrijdag marktdag).
Na Lemgo weer langdurig langs de 66. Prima wandelpad, maar beetje saai. Je komt door Lage, waar je aan het eind van het dorp een heerlijke bakkerij vindt.
Dan door langs de 66 naar Oehrlingshausen. Vergis je niet. Het gaat, via Helpup, nog even weer stevig klimmen worden. En dan buigt de route af, het Teutoburgerwald in. Poeh, wat mooi. Langzaam dalend naar een heerlijk plek midden in de bossen. Haus Neuland.
Niet de meest magnifieke route ooit, maar al met prima trip naar heerlijk eind.