Heede - Dörpen - Lehe 26 Km

September 16, 2023
September 2023

near Heede, Niedersachsen (Deutschland)

Vlakbij begraafplaats in Heede de auto geparkeerd en toen eerst Marienpark bezocht waar een mooi standbeeld stond van Paus Paulus II (Karol Józef Wojtyła); wel apart, omdat ik eerder dacht aan zijn opvolger, want dat was Paus Benedictus XVI (Joseph Aloisius Ratzinger). En dat wat een Duitser.
Daar vandaan richting de Dikke Linde, welke 1000 jaar oud is, gelopen. Een indrukwekkende boom, waarvan de takken al bomen zijn. Vandaar richting Emsbrucke gelopen en hier afgeslagen om bij het water langs te lopen, waar verderop snel stromend water was te zien van hoog naar laag water. Nadien door het vogelgebied “Leher Wiesen” gelopen en via een mooi pad langs het Küstenkanaal naar Lehe gelopen. Bij de kerk doorgelopen richting een prachtig natuurgebied ten noordoosten van Lehe. Na meer dan 20 km wandelen gingen we naar het veerpontje bij Lehe, waar je voor 1 Euro per passagier kon oversteken. Na het oversteken hadden we nog 3 km te gaan en bij aankomst in Heede nog de kerk daar bezocht, want deze was voor bezoekers die dag open. Wel de moeite waard met 23 graden.