Hayranlar - Köprübaşı Alabalık Çiftliği

Photo ofHayranlar - Köprübaşı Alabalık Çiftliği Photo ofHayranlar - Köprübaşı Alabalık Çiftliği Photo ofHayranlar - Köprübaşı Alabalık Çiftliği

November 4, 2023
November 2023

near Hayranlar, Bolu (Türkiye)

1000 metre rakımda kendi halinde bir köy olan Hayranlar köyünden başlayan ve bir düş bahçesine uzanan orman yolunu kullanarak, bir süre (ama az bir süre) tırmandık. Kendini Sonbaharın büyülü esaretine tamamen kaptırıp sarının bin bir türü ile bize poz veren Kayın ağaçlarını ve onların arasında Sonbahara bir isyan gibi hep yeşil kalan Göknarları seyrederken, 500 metrelik tırmanış etabını nasıl tamamladığımızın farkına bile varmadık. Rotanın en yüksek noktasına 8-9. Kilometrede vardığımızda, Ankara’dan İstanbul istikametine seyahat eden yolcuları Bolu’nun hemen girişinde, kuzey istikametinde selamlayan iki yüksek tepeden doğudakinin yani Çal Tepesinin doğu yamacında idik.

Türkiye’nin ve dünyanın en nadide bitki örtülerinden birine sahip olan Yedigöller coğrafyasının batı yakasında çok az bilinen bir vadiye doğru inişe geçtik moladan sonra. Yönümüzü doğuya çevirip bir renk cümbüşünün içine hızlı adımlarla daldık. 200-300 metre irtifa kaybedip 2-3 kilometre kıvrıla kıvrıla indikten sonra ince bir dere yanımızda akmaya başladı. Çeşit çeşit mantarlar, ufak şelaleler, orman içi patikalar, yüksek, yapraklı ağaçların arasından sızan güneş ışıkları bize bir başka dünyadaymışız hissi verdi. Yerler tamamen yapraklarla, yer sarmaşıklarıyla, pek çok farklı tohumla kaplı idi. Ormanın kendine has nem kokusu gün boyu sakinleştirici bir etki ile beyin hücrelerimize etki etit ve tüm dünyevi telaş ve kaygımızı bizden alıp uzaklara götürdü. Bütünü ile orman yollarından oluşan bu rotayı, bu mevsimde keyifle yürüyebilirisiniz.