HATUNDERE-HELVACIKÖY-KARAHASAN DAĞI

Photo ofHATUNDERE-HELVACIKÖY-KARAHASAN DAĞI Photo ofHATUNDERE-HELVACIKÖY-KARAHASAN DAĞI Photo ofHATUNDERE-HELVACIKÖY-KARAHASAN DAĞI

December 3, 2017
December 2017

near Hatundere, İzmir (Türkiye)

Parkura Hatundere köyünden başladık.
Helvacıköy kasabına uğrayıp öğle molası için köfte ve sucuk aldıktan sonra Karahasan Dağı'na doğru geveni ve kayaları bol olan ama, keçi patikası bile olmayan bir yamaçtan Akbaba Kayaları'na çıktık. Buradan 1 km kadar daha çıktıktan sonra pıynar çalılarının bol olduğu bir tepeye ulaştık. Bulduğumuz bir patikayı izleyerek Karahasan Dağı'nın kuzeyine geçtik. Bu bölümde belli belirsiz patikalar var. Bir süre patikalarda yürüdükten sonra orman yolunu izleyerek RES pervanelerinin bulunduğu sırta çıktık. Buradan sonra Hatundere yönüne patikalardan sürekli iniş yaptık.
Parkurun 2,5 ile 6,5. kilometreleri arasında sürekli çıkış yapılıyor. Bu bölüm hemen hemen tümüyle ağaçsız, patikasız, bol gevenli, kayalı ve pıynar çalılarıyla kaplı. Sırttaki en son rüzgar enerjisi pervanesinin kuzey yamacında içilebilir suyu akan bir çeşme var. Bu bölümde 8-10 kadar yaban domuzu ve bir çok da yılkı atı gördük. Sırtın güneyinde Hatundere yönüne doğru inerken suyu az akan bir çoban çeşmesi var.
Dağın her iki yamacında da güzel manzaralar var. Güney yönünde de hemen hemen ağaç hiç yok gibi.
Bu parkura deneyimli ve zoru seven yürüyüşçüler katılmalıdır. Parkurda yürürken kesinlikle baton kullanılmalı. Parkur boyunca, yanınızda yetecek kadar su bulundurmanız önerilir.

HELVACIKÖY

PATİKA GİRİŞİ

Karahasan Dağı'nın kuzey yamacından inerken bu patikayı kullandık. Orman yolunu kullanarak reslerin bulunduğu sırta çıktık. Orman yolunun doğuya doğru sol yamacında, içilebilşir suyu akan bir çeşme var.

PictographPicnic Altitude 2,231 ft

MOLA YERİ

ÇOBAN ÇEŞMESİ

Karahasan Dağı'nın güney yamacında, Hatundere Köyüne bakan bir düzlükte bulunuyor. Çok az suyu akıyordu. Temiz, içilebilir suyu var.