HATUNDERE-DUMANLIDAĞ KULE

January 22, 2023
January 2023

•   3.7 1 review

near Hatundere, İzmir (Türkiye)

Doğa yürüyüşümüze, Menemen Hatundere köyünden başladık
Köyün kuzeyindeki asfalt yolun bittiği yerden patikalara girerek Dumanlıdağ sırtlarına çıktık. Beşinci kilometreden sonra rüzgar santrallerini izleyerek Dumanlıdağ'ın en yüksek tepesine (1098m) çıktık.
Eski gözetleme kulesinde bir kaç fotoğraf çektikten sonra, Çal Gölü (çevre köylülerin verdiği ad) çevresinde yemek molası yapan arkadaşlarımızın yanına indik.
Moladan sonra, yine patikalarda yürüyerek Hatundere'ye döndük.
Yürüyüş boyunca maalesef gördüğümüz hiç bir derede su akmıyordu. Dağdaki bir çok çoban çeşmesinin ve hayvan sulama göletlerinin suları çok azdı.
Dumanlıdağ, kış mevsiminde genellikle çok sert rüzgarlı, sisli ve çok soğuk olur. Ancak, bu yürüyüş günümüzde ne sis, ne sert esen fırtına, ne de soğuk vardı.
Hatundere köy merkezinde ikişer bakkal ve kahvehane var. Gün boyunca hizmet veriyorlar.

HATUNDERE

ÇEŞME

MEŞE AĞAÇLARI

VADİ, HATUNDERE'YE BAKIŞ

SU KAYNAĞI

İki adet kuyu ve bir adet büyük bir çoban çeşmesi var. Kuyularda şu ve şu çekmek için küçük birer galvaniz saçlı kova var. Çeşmenin suyu akıyor.

RES

DUMANLIDAĞ ZİRVESİ

Zirvede bulunan eski orman yangını gözetleme kulesi.

ÇOBAN ÇEŞMESİ

ÇAL GÖLÜ ÇOBAN ÇEŞMESİ

Bu çeşmeye yürüyüşerimiz sırasında defalarca uğradık. İlk kez suyunun bu kadar az aktığına tanık olduk ne yazık ki...

PictographLake Altitude 2,396 ft

ÇAL GÖLÜ

Aslında küçük bir hayvan sulama göleti. Çevre köylülerini adı vermiş, biz de aynı adla devam ediyoruz. Gölette, kış aylarında olmamıza karşın çok az su vardı.

PATİKA

KAVAKLI ÇEŞME

HATUNDERE

• Halil Çiftçi May 27, 2023

Ulaşım için ben foça'dan 744 ile hatundere izban'a geldim ordanda 752'ye binip hatundere meydan durağında indim ve yürüyüşe başladım.

İlk defa doğa yürüyüşü yaptım ve ilk defa uygulamayı kullandım. Rota güncel olmadığı için yabani sert çalılarla kaplanmış ve taşlarla kapanmıştı. Vazgeçmeyi düşündüm ama doğaçlama yaparak zirveye çıkmayı başardım. Fakat inişte doğaçlama yapmak biraz daha zor oldu. Birkaç defa düşme tehlikesi yaşadım ve domuzlarla karşı karşıya geldim. Yol boyunca sinekler rahatsız etti buna bir çözüm bulamadım. Yürüyüşe sabah 7 gibi başladığım için hava fazla ısınmadan rotayı tamamladım. Yinede Işık abiye bu rota için teşekkür ederim. Benim için eğlenceli geçti fakat ilk defa hiking yapacaklara daha güncel rotalardan yararlanmalarını, kesinlikle baton getirmelerini ve tek gitmemelerini tavsiye ediyorum.

• Photo of Işık Kavalcı
    Işık Kavalcı May 27, 2023

Bu parkuru biz 22.01.2023 günü yürümüşüz Halil Bey. Benim kaydettiğim rotayı birebir takip etseydiniz zorluk çekmezdiniz. Yalnız zirve dönüşünde Çal gölüne inerken biraz zorluk olabilirdi. Diğer bölümün tamamında kolay yürünebilir.
    İlk yürüyüşünüzde bu parkuru yürüdüğümüz için seni kutlarım. Tebrikler...

• Halil Çiftçi May 27, 2023

Aslında sizin rotanız üzerinde olduğum zamanlarda dediğiniz gibi çoğu zaman zorlanmadım ama doğaçlama yaptığım kısımlarda baya zorlandım diye zor yazdım. Biraz daha dikkatli olunursa orta zorlukta güzel bir rota. Teşekkür ederim