HATUNDERE-DUMANLI DAĞ- ÇAL GÖLÜ-HATUNDERE

Photo ofHATUNDERE-DUMANLI DAĞ- ÇAL GÖLÜ-HATUNDERE Photo ofHATUNDERE-DUMANLI DAĞ- ÇAL GÖLÜ-HATUNDERE Photo ofHATUNDERE-DUMANLI DAĞ- ÇAL GÖLÜ-HATUNDERE

February 4, 2014

near Hatundere, İzmir (Türkiye Cumhuriyeti)

İzmir'den İZBAN trenlerini kullanarak Hatundere istasyonuna kadar gidiyoruz. Buradan da 752 nolu besleme hattı otobüsü ile Hatundere köyüne geçiyoruz. (Bazen de özel araçla geliriz.) Kahvaltımızı yaptıktan sonra, Hatundere köyünden başlayarak patikalara giriyoruz.
Fazla ağaç dokusu olmayan, genellikle pıynar, ahlat, meşe gibi çeşitli ağaç ve çalılıklarla kaplı tepelerden, dere içlerinden ve vadilerden Sarıkaya'ya çıkıyoruz. Bu kaya çevresi ve yakınındaki derelerin kayalarda oluşturduğu manzaralar çok güzel. Daha sonra Sarıkaya'nın güneyinde, derenin öbür tarafında kalan antik geçitten geçerek Dumanlıdağ'a doğru tırmanmaya başlıyoruz. Dumanlıdağ sırtına çıkıp rüzgar santrallerinin yanında, her yöne doğru güzel manzaralar izleriz. Daha sonra, santrallerin doğusunda kalan Çal Gölü'ne iniyoruz. Çal gölü kenarındaki çeşme başında yemek molamızı veriyoruz. Yemekten sonra dönüş yolunda önce Kalekaya'ya çıkarız. Bu kaya kütlesi üzerinden de güzel manzaralar izler, fotoğraflarımızı çekeriz. Dumanlıdağ'ın, özellikle kış aylarında oldukça soğuk ve sert esen fırtınaları hiç eksik olmaz. Bu nedenle kış aylarında buraya gelirken hazırlığınızı güzel yapmanız gerekir. Daha sonra yine patikaları izleyerek Hatundere köyüne dönüyoruz.
Bu rotada bir çok çoban çeşmesi var. Ancak her zaman yeterli su akmayabiliyor, ya da pek kaliteli olmayabiliyor. Buraya gelirken yanınızda gün boyunca yetecek kadar su almanız iyi olur.
Doğa dostlarına ve yürümeyi sevenlere iyi yürüyüşler dileriz.

ÇAL GÖLÜ

ÇAL GÖLÜ, ÇOBANLARIN HAYVANLARINI SULAMAK İÇİN KULLANDIKLARI KÜÇÜK BİR GÖLETTİR ASLINDA. AMA, BURALARI İÇİN OLDUKÇA DEĞERLİ GÖLETLERDEN BİRİ...

SARIKAYA

ANTİK GEÇİT

ANTİK GEÇİT, SARIKAYA'NIN GÜNEYİNDEKİ KAYALIKLARIN ARASINDA KALIYOR. SARIKAYA'NIN DEREYE YAKIN ALT ETEĞİNDE DE DAR BİR GEÇİT VAR. YALNIZ, KAYANIN YAN TARAFLARINDAN BURAYA İNMEK İÇİN BİRAZ DAHA DİKKATLİ OLMAK GEREKİYOR. BURASI DA YİNE ÇOK ESKİ ZAMANLARDA KULLANILMIŞ OLAN VE KAYALAR OYULARAK BASAMAK HALİNE GETİRİLEN KISA BİR GEÇİTTİR.

ŞARLAK

DUMANLIDAĞ KALEKAYA

DUMANLIDAĞ'DA GÜZEL MANZARALI BİR TEPE, KALAKAYA...BURADA ESKİ BİR SARNIÇ KALINTISI VE KÜÇÜK BİR MAĞARA BULUNUYOR. DUMANLIDAĞ'A GELMİŞKEN BU GÜZEL MANZARALI KAYAYA ÇIKMADAN OLMAZ :)))

• Photo of mademir
    mademir Oct 15, 2014

Bu rotayı hiç bilmiyorum gitmk isteriz. Kayalar ve antik geçiş noktası ilginçmiş.
    anadoludoruklari.com a bu yazı ve rotayı da isteriz Işık hocam.

enobeno-enginturemen@gmail.com Mar 15, 2016

çok güzelmiş, teşekkürler. ilk fırsatta deneyeceğim.
    son 3 ayda 5 kere Hatundere - Dumanlıdağ da dolandım, herhalde bi 5-10 kere daha dolanacağım :)) https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/hatundere-dumanli-dag-cal-golu-hatundere-6080665/photo-4974944

enobeno-enginturemen@gmail.com Mar 15, 2016

çok güzelmiş, teşekkürler. ilk fırsatta deneyeceğim. son 3 ayda 5 kere Hatundere - Dumanlıdağ da dolandım, herhalde bi 5-10 kere daha dolanacağım :))
    açıklama ve bilgiler için de teşekkürler.

• Photo of Işık Kavalcı
    Işık Kavalcı Mar 15, 2016

Bizim de, beğendiğimiz ve çok dolandığımız bir bölge burası. Ulaşımı kolay, ilginç bir yapısı var. Orman ve ağaç yönünden fakir ama yürüyüş için çok elverişli bir yer, Dumanlıdağ bölgesi.
    İyi yürüyüşler...
    (Bu rotayı, yürüyüş sonunda mannuel olarak kaydettim yanılmıyorsam. Bu nedenle ufak tefek hatalar olabilir, ama parkur güzergahı doğrudur.)

enobeno-enginturemen@gmail.com Mar 15, 2016

evet, elle kayıt uyarısı yaptı indirirken. Ama sorun olacağını sanmıyorum, güzergah belirgin.

• Photo of mustafa dede
    mustafa dede Dec 9, 2020

Parkur çok güzel fotoğraflık çok manzara var

• Photo of Işık Kavalcı
    Işık Kavalcı Dec 9, 2020

Mustafa Bey, özellikle Nisan, Mayıs aylarında çok güzel manzaralar oluyor. Her yer yemyeşil otlarla kaplı, ahlatlar çiçeklenmiş, oluyor. Yılkı atları da çok görülüyor Dumanlıdağ'da. Koyun, keçi sürüleri, başıboş inekler ayrı bir hava veriyor buraya.

• Photo of mustafa dede
    mustafa dede Dec 9, 2020

Daha önce başka bir parkurdan yürümüştük.Bu parkur daha güzel.Bizde çok keçi sürüsü gördük,hatta yeni doğmuş oğlak denk geldi.

• ata seyhunlu Apr 17, 2021

Güzel bir rota. Bilgilendirmeler için teşekkürler.