Hasanlı-Sarıkavak Kalesi-Yaka

October 29, 2023
October 2023

near Hasanlı, İstanbul (Türkiye)

Cumhuriyetimizin 100ncü yıldönümü kutlamalarında bizde Şile Hasanlı Köyünden başlangıç yaparak Sarıkavak kalesine çıkış oradanda 3 dereyatağını keserek Kocaeli ilinin Gebze ilçesine bağlı Kargılı köyünün şelalerini görerek bu köyde bitecek olan bir yürüyüş tasarladık.
Bayramın çoşkusu ile üretim yapan çiftçi vatandaşlarımızın halen var olduğunu görmek onlarla bayram sohbetleri ve ikramlarını almak durumunda kaldığımız için gecikmeler yaşadığımızdan rotamızı yine Şile ilçesinin Yaka köyünde bitirdik.
14,5 km'lik bir rota oldu ancak 20 kmlik bir performansa denk olduğunun altını çizmeyelim. O yüzden yürüyüşü "zor" kategorisinde değerlendirdim.
Grup yürüşü yapmak isteyenler için bu ayrıntının önemli olduğunun altını çizelim.
Sarıkavak kalesinin kaderine terk edilmiş halini görmek yine üzücü. Hatta kaderine terk edilse yine iyi. define avcılarının insafına bırakılmış. Kale surunun içi delik deşik edilmiş. Oysaki bu kale geç roma döneminde ticari kervan yollarının emniyeti için yapılmış bir lejyon kalesi..
Tarihi mirasını önemsemeyen bir toplum olduk.
Herşeye rağmen Cumhuriyetimizin 100ncü yılı kutlu olsun.
Türkiye Cumhuriyeti Devleti ilelebet payidar kalacaktır Ata'm..
Sana sözümüz var.

Hasanlı Köyü meyveleri

Köyün mevsimlik meyvelerinden iki tanesi. Cennet hurmaları müthiş lezzetli. Çilekler ise aromatik.

parkurun başlangıç kısımları

Dereyatağı yolu.

Soldan devam et

Sola dapma düz devam et

PictographCastle Altitude 783 ft

Sarıkavak Kalesi

istanbul'un çevresinde en gizemli tarihi miras diyebileceğim bir yapı. gebze-Şile antik yoluna hakim bir tepeye yapılmış, yapım teknolojisi ve şekline bakılırsa geç roma dönemine ait olabileceği fikri veren, 4 burcu halen ayakta olan bir kale. kale maalesef sit alanı kategorisine alınmamış ve korunaksız olması üzücü. Bu statü sebebiyel definecelirin insafına terk edilmiş, sur içi yer yer kah eski kah yeni defineci çukurlarıyla dolu bir tarihi miras. Benim tahminim burası geç roma döneminde gebze-şie antik yolunun korunması amaçlı yapılmış. Etrafında meskun mahal kalıntısı veya emaresi hiç yok. Tamamıyle askeri maaçlı yapılmış. Bu net. Ayrıca konum itibarı ile İstanbul'a anadolu üzerinden yapılacak akınlarda ilk direnek noktası da olabilecek kadar stratejik bir noktada. Ancak osmanlı tahrir defterlerinde veya seyahatnamelerde bölge de bir Hisar olduğuna dair bilgi göremiyoruz. Umarım yakın zamanda burasının sit alanı olarak ilan edilip gereken bilimsel araştırmalar yapılır.

Sarıkavak kalesinin kuzeybatı burcundan Şile-Gebze antik yol manzarası.

PictographTree Altitude 879 ft

Yaşlı Pelit Ağacı

Soldan devam et

yaka köyü yakınları, orman içi makta çalışması