Ḩasanjūn-ShahAlborz Summit حسنجون به شاه البرز

Photo ofḨasanjūn-ShahAlborz Summit حسنجون به شاه البرز Photo ofḨasanjūn-ShahAlborz Summit حسنجون به شاه البرز Photo ofḨasanjūn-ShahAlborz Summit حسنجون به شاه البرز

2 days 6 hours 59 minutes
July 24, 2022
July 2022

near Ḩasanjūn, Alborz Province (Iran)

من به همراه دوست عزیزم مصطفی حسین پور در تاریخ ۳۱ تیر و ۱ و ۲ مرداد ۱۴۰۱ از روستای حسنجون در بالاطالقان به قله شاه البرز صعود کردیم و برگشتیم. در مجموع حدود ۳۰ ساعت پیمایش شد. این مسیر یکی از طولانی ترین مسیرهای صعود به قله در ایران است که صبر و استقامت و آمادگی بدنی بالایی می طلبد مخصوصا اینکه ما با کوله کامل ۶۵ لیتری صعود و فرود را انجام دادیم. در ابتدا مسیر در کنار رودخانه و باغ های حسنجون می گذرد اما کم کم از رودخانه جدا می شود و در شیب های تند به سمت گوسفند سراهای میانو و سی چشمه و سپس بر روی خط الراس به سمت شمال غربی بر روی یال پرشیب به قله شاه البرز می رسد. ساعت ۷ صبح جمعه از قزوین به حسنجون راه افتادیم و حدود ۱۰ پیمایش را شروع کردیم و پس از طی حدود ۱۳ کیلومتر حدود ساعت ۱۰ شب به گوسفندسرای میانو رسیدیم و شب همانجا کمپ زدیم. صبح بعد ساعت ۱۰ با کوله کوچک به سمت گوسفندسرای سی چشمه رفتیم که در آنجا در چادر چوپانان دمنوش کاکوتی خوردیم و پس از کمی استراحت به سمت قله رفتیم و برگشتیم. حدود ۶ ساعت صعود و ۴ ساعت فرود تا گوسفندسرای میانو بود. در راه از زیبایی های طبیعت لذت بردیم و کاکوتی و پونه چیدیم. شب دوم هم در همان محل کمپ خوابیدیم و روز سوم حدود ساعت ۹ از آنجا به سمت حسنجون حرکت کردیم. در محل رودخانه زیر درختان ناهار و استراحت داشتیم و در آب سرد رودخانه آبتنی کردیم و بالاخره بعد از ۸ ساعت به محل ماشین رسیدیم. این مسیر بسیار طولانی حدود ۳۷ کیلومتر رفت و برگشت است اما جذابیت های بسیار، هوای خنک، و انواع پاداش مانند میوه های آلوچه کوهی، آلو، سیب، علفیجات کاکوتی و نعنا کوهی و پونه ... دارد. برای ما کوه نوردی همراه با مراقبه در طبیعت و لذت بردن در لحظه است.

تابلو شاه البرز دارد

چشمه در گوسفندسرای اول میانو

Waterfall

چشمه در گوسفندسرای دوم سی چشمه

در مسیر یال قله

Shah Alborz Summit قله شاه البرز

ارتفاع حدود ۴۱۴۶ متر که با گوشی سامسونگ A30 با برنامه ویکیلاک ثبت کردم.

این عکس را در مسیر برگشت گرفتم.

Intersection

دمتون گرم

• Photo of habibsadeghifar
    habibsadeghifar Jul 29, 2022

درود بر شما. ممنون. چاکرتم.