HASAN DAĞI GÜNEY YÜZÜ ZİRVEYE DOĞRU İKİNCİ ETAP

Photo ofHASAN DAĞI GÜNEY YÜZÜ ZİRVEYE DOĞRU İKİNCİ ETAP Photo ofHASAN DAĞI GÜNEY YÜZÜ ZİRVEYE DOĞRU İKİNCİ ETAP Photo ofHASAN DAĞI GÜNEY YÜZÜ ZİRVEYE DOĞRU İKİNCİ ETAP

July 14, 2020
July 2020

near Uluören, Niğde (Türkiye)

Güzel bir gecenin ardından bütün ağırlıkları bırakarak zirveye doğru yürüyüşe başladık. Bulunduğumuz yamacı bir saatte tamamlayarak düzlüğe ulaştık ve atıştırma arası verdik. Ardından iki saatlik bir yürüyüşle zirveyi görebildiğimiz bir düzlüğe daha ulaştık. Bu iki saatlik yürüyüş çok rahattı, bir kısmı çobanların kullandığı bir patikaydı.

Düzlükte çobanların ve belki de dağcıların taşlardan ördüğü sığınak alanları da vardı. Kamp kurmak için muhteşem bir yer, diken ve kaya olmadığı gibi ayrıca da dümdüz. Ancak bu noktaya kadar gecelemek ve ertesi gün tüketmek için taşınacak malzeme zorlayıcı olacaktır, fiziki duruma göre değişir.

Buradan sonra dağın kuzey doğu yüzündeki çarşağa girdik. Çarşak çıkışı iki saati buldu ve iki etabın da en zorlu yeriydi. Zirveye ulaştığımızda rota arkadaşım kendisini çok iyi hissederken ben yorgun hissediyordum. Bir saatlik dinlenmenin ardından dönüşe başladık ve kazasız belasız zirve yürüyüşümüzü başarıyla tamamladık.

NOT: Çarşaktan çıkarken dönüşte çok zor olacağını, hatta yorgunluktan düşüp yaralanabileceğimizi düşünmüştük ancak tam tersi oldu. Koşarak indik diyebilirim. Yirmi dakikayı bulmadan çarşaktan çıkmıştık.

GECELEDİĞİMİZ NOKTA

Üç saatlik bir çalışmayla yer açtığımız noktada çadırımız, sabah saatlerinde ikinci etaba başlarken.

HASAN DAĞI ZİRVE VE ÇARŞAK

Bahsettiğim kamp yapmaya uygun düzlük.

ÇARŞAKTAN ÇIKARKEN

HASAN DAĞI YÜRÜYÜŞ ROTASI ZİRVE

İlk defa zirve yapan biri olarak buraya çıktığımda volkan ağzının karşı tarafında bir zirve daha gördüm. Orasının bu noktadan daha yüksek olduğuna eminim ve kendimi zirve yapmış gibi hissedemedim. O noktaya gidecek gücüm de yoktu. Başka bir yürüyüş planıyla oraya da gitmeyi deneyeceğim.