Haren met trein naar Groningen wandelen terug naar haren

Photo ofHaren met trein naar Groningen wandelen terug naar haren Photo ofHaren met trein naar Groningen wandelen terug naar haren Photo ofHaren met trein naar Groningen wandelen terug naar haren

February 22, 2014
February 2014

near Haren, Groningen (Nederland)

Met het Nederlands Genootschap van Sint Jacob regio Groningen-Drenthe (Santiago)
wandelen.

Van Station Haren naar Groningen EuroBorg weer naar Haren.

Langs Groen Groningen. Borgen en het klooster Yesse.

Programma:
De dag begint om 14.15 uur: we verzamelen bij Café De Middelhorst, Oude Middelhorst 1, 9751 TK Haren. Vandaar vertrekken we lopend naar het station Haren en vertrekken met de trein van 14.57 uur naar station Groningen/Europapark. Vanaf hier wandelen we onder leiding van Paul Burm een mooie wisselende wandeling via Groningen-Zuid terug naar Haren. Tijdens de wandeling kan Paul, indien gewenst, de vele wetenswaardigheden over de architectuur/bebouwing en beplanting toelichten.
Tegen 18.00 uur zal de wandeling eindigen bij de Doopsgezinde Kerk gelegen aan de Nieuwe Stationsweg 1, 9751 SZ Haren (twee minuten lopen vanaf station NS Haren) waar de avondmaaltijd zal worden genuttigd.
Het avondprogramma (aanvang 19.30 uur) zal hier ook plaatsvinden.
Natuurlijk willen we de regio-pelgrimsparade ook een plek geven op deze avond. Met een pelgrimsparade bedoelen we dat jij, mede-pelgrim, kort je eigen ervaring(en) kunt delen met de aanwezigen. Deze kan bestaan uit, een anekdote over bijvoorbeeld de engel onderweg of een verhaal over een ontmoeting of een voor jou bijzondere gebeurtenis. We zijn benieuwd te horen wat voor belevenissen je onderweg al wandelend, fietsend of per ezel hebt meegemaakt.
Afsluitend kunnen we na- en bijpraten onder het genot van een hapje en een drankje in ‘café St. Jacques’. Omstreeks 22.30 uur keren we weer huiswaarts.

Station

Klooster van Yesse

• Photo of Mark C Hoogenboom
    Mark C Hoogenboom Jun 9, 2014

Prima wandeling. Liepen 'm andersom en dan is het een beetje puzzelen.
    Mooie plekken in Haren gezien en vooral Essen is prachtig om in rond te lopen. Vroeger een klooster geweest...