HAMZABABA-SİNANCILAR

February 18, 2024
February 2024

near Hamzababa, İzmir (Türkiye)

Hamzababa köyünü kısa bir ziyeretten sonra yürüyüşümüze başladık. Şubat ayında olmamıza karşın, hava yürüyüş için çok çok uygundu. Köyün güneyinde kalan yamaçlardaki patikalarda yürüyerek yavaş yavaş yukarılara çıktık.
İkinci orman yoluna geçtikten sonra, batı yönüne yönelip Sinancılar köyüne doğru yürümeye devam ettik. Parkurun 7. Kilometresinde, güzel manzaralı, geniş, kayalık bir meydanda yemek molamızı yaptık. Moladan sonra, çam ve meşelikler arasındaki orman yollarından iki buçuk km kadar yürüdük. 9. Kilometrede sola doğru Sinancılar patikalarına girdik ve köye kadar bu güzel patikalarda yürüdük.
Orta grup düzeyinde, fazla zorluğu olmayan, güzel manzaralı bir parkur.
Parkur boyunca içilebilir su kaynağı yok gibi. Bir iki çoban çeşmesi var ama, zorunlu olmadıkça içilmemeli.

HAMZABABA

ORMAN. YOLU

ÇEŞME

SOL MEŞELİK PATİKA

Meşe ağaçları arasında görsel ve fiziksel olarak çok güzel, yürümesi zevkli bir patika. Patikada üç dört yerde eski odun kömürü ocağı yeri var. Patika, kömür için gerekli meşe odunlarını ve bu ağaçlardan üretilen odun (mangal) kömürlerini beygir, katır ya da eşeklerle taşımak için kullanılmış olmalı.

PATİKA GİRİŞİ ÇIKIŞI

DERE

Görsel olarak çok güzel bir dere yatağı. Yüzlerce yıllık sayısız çınar ve onlarca çok çok yaşlı kestane ağaçları bu kısa dere yatağına oldukça anlam kazandırıyor. Piknik, mola ve kamp yeri için güzel bir dere yatağı. Çok güzel bir mola yeri. Hele hele, dere aktığı sürece çok güzel...

DERE KENARI PATİKASI

Görsel olarak çok güzel bir dere yatağı ve derenin her iki yanında uzanan patikalar...

ÜST YOL

Aslında dere yatağından bu üst yola çıkıp devam edebilirdik. Ancak, grubumuzda seksen yaşına aşkın iki ağabeyimizin bulunması nedeniyle, dere yatağında üst yola çıkan biraz dik ve tehlike arz edebilecek bu çıkıştan kaçındık. Alt yola dönüp devam ettik.

DOĞU PATİKA

Bu patika derenin doğu yönünde kalıyor. Patika üç yüz metre yukarıda kalan eski orman yolu ile, yürüdüğümüz alt orman yolu arasında, dere kenarında bulunuyor. Dikkat edilince patika belli oluyor. Ancak, yukarılardan akan toprak, çınar ve kestane yapraklarıyla kapanmış durumda. Kısacası, çok uzun zamandır kullanılmadığı belli oluyor.

DERE 2

Persian dede Kim di???

• Photo of Işık Kavalcı
    Işık Kavalcı Feb 18, 2024

Perişan Dede, İzmir çevresi için "Tarihi Mekanlar, Kişisel Ansiklopedi" hazırlayan, Sayın Erol Şaşmaz'ın kaleminden;