Hajdučke vrleti-Veliki Vran, Vran

May 28, 2020
November 2014

near Čuljci, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Motel Hajdučke vrleti središnje je mjesto parka prirode Blidinje i centar tzv „Hajdučke republike Mijata Tomića“ gdje se održava i godišnje takmičenje lažova. Neposredno s južne strane nekih 20-ak metara proteže se asfaltna cesta prema zapadu do „Vinkove“ štale i trafo-stanice. Već na njoj postoji markacija koja nas vodi pored stuba dalekovoda u borovu šumu. Staza je strma, ali ugodna, dobro markirana i prosječena. Samo mjestimično izlazi na proplanke i prolazi pored dvije jame te izvora vode Hajdučko vrilo koje ne presuši ni ljeti. Odmah iznad vrela raskrižje je staza za Vran-Mali Vran i za Veliki Vran. Tek pri vrhu staza izlazi na, često vjetroviti, greben. Vrh je označen metalnom kutijom i gomilom kamenja.

Sa vrha je moguće krenuti ka vrhu Mali vis, nastaviti zapadno preko hajdučkog groba prema Diviču i Paljikama, spustiti se sjevernijom stazom preme Trnovcu na putu za Kedžaru ili se vratiti do spomenutog raskrižja i nastaviti dalje preko vrha Vran 2020 m/nm do Blidinje jezera ili Malog vrana 1961 m/nm pa preko Omrčenice do sela Lipa, naravno ukoliko možete ogranizirati prijevoz natrag.