HACILLI -TEPEMANAYIR 17.01.2015

January 18, 2015
January 2015

•   4.3 1 review

near Hacılı, İstanbul (Türkiye Cumhuriyeti)

Hacıllı TepeManayır
Rehber :Celal Asan Olcay Bul Ahmet Çakır Tarık Yılmaz Sinan Yelkenci Serpil Asan Ferhat Düğencioğlu Meltem Brinci

Celal Asan Raporu;
Normal şartlarda kolay bir doğa yürüyüşü olarak planladığım etkinlik Göksu nehrinin su seviyesinin yükselmiş ve debinin artmış olması nedeniyle riskli bir hal almıştı.
Ekip deneyimli doğa sporcularından oluştuğu için deneme kararı verdik.Göksu nehri kenarında kayalık patikaların takibi yükselen su seviyesi nedeni ile imkansız hale gelmişti , suda çok soğuktu.
Kimi yerde kayaları tutarak travers geçişler yaptık,kimi zamansa hayli yükselmemiz gerekti.Dört kez istasyon alarak emniyetli bir şekilde tırmandık.Çok yoğun bitki örtüsü ve dikenli sarmaşıklar nedeni ile çok yavaş ilerledik.
Hava şartları yürüyüş için son derece uygundu,bol sıvı tüketimi yaptık.Hedefimiz Hacıllıdan başlayan yürüyüşümüzü Tepemanayır ve Dikenliyı aşarak yine Hacıllıda sonlandırmaktı.Lakin Tepemanayıra ulaştığımızda hava kararmasına iki saat kaldığı için yürüyerek geri dönüşü iptal etmek zorunda kaldık.
Köyden bir araç ayarlayıp Hacıllıya kara yolundan ulaştık.
Çok yoğun yağış alan aylarda su seviyesinde artış olacağı düşünülerek 30 metre ip ,yardımcı ip ,perlon ve karabina bulundurulmasında fayda var.Kayalar ve zemin son derece kaygan,yoğun bitki örtüsünü aşmak için pala iyi bir çözüm .
Hacıllı,Tepemanayır,Dikenli etabında karanlığa kalmamak için saat 08:00 gibi rotaya başlamak uygun olacaktır.Molalar dahil sanırım 9 saatlik bir aktivite süresi baz alınabilir.Katılımcı sayısı 8 kişi ile sınırlı tutulmalıdır.İçme su kaynağı yok .
Kendi adıma çok keyifli bir etkinlik olduğunu düşünüyorum,bol adrenalin yükselmesi yaşadık.Bölge ise kesinlikle korunması gereken bir coğrafya.

Celal ASAN
Ağva Doğa Aktivite Grubu
celalasan68@gmail.com

Celal Asan ın Planlı Ağva Doğa faaliyetleri kapsamında düzenlediği bu etkinlik Hacıllı -Dikenli Hacıllı ring faaliyeti olarak başlandı.
Hava Acık 9 Derece 1 Hafta Önce yağan kar nedeni ile Koca Çay debi ve su yüksekliği nedeni ile nehir boyu 4 kilit kaya blok ve su geçiş imkanı olmaması nedeni ile yükselerek kilitler aşıldı ve ip açıldı. Tepe manayır Dikenli köprüsüne 200 metre kala suyun debisi ve yüksekliği köprüye ulaşmamıza izin vermedi geri dönüş imkanı Nehir boyunca 90 derecelik Kaya bantları yükselme güçlüğü nedeni ile uygun bir yerden tırmanış yapılarak Tepemanayırda faaliyet sonlandırıldı. (5 saat) yürüyüşün Dikenli üzerinden Hacılı bölümü su debisi düştükten sonra köprü geçişine izin verecek zamana bırakıldı Harika bir faaliyeti planlayıp liderliği için Celal Asana Teşekkürler. Kar yağışı sonrası nehir kenarından yürüyüş imkansız

olcay

PictographRiver Altitude 170 ft

Wypt 074

17 Oca 2015 12:05 pm Parkurun ilk Km leriçayın yükselmesine ragmen yürüyüşe olanak veriyor Bir süre sonra yükselen su ve akış hızı kaya bantları nedeni ile ve suyun altında kalan patika ilerlemeye imkan vermemekte Doğa yürüyüş yapacaklar bu rotaya girmemeleri gerekir ilerde birçok nokta böyle geçişle tırmanış ve iniş şeklinde yükselip inilerek çay boyunca gidildi.

PictographRiver Altitude 92 ft

ALPS Jan 19, 2015

GÜZEL

• casan1968 Jan 19, 2015

Köyden bir araç ayarlayıp Hacıllıya kara yolundan ulaştık.