← Part of Kocaeli Yarımadası

Hacıllı Şelalesi ( 2013 06 )

January 9, 2021
June 2013

near Hacılı, İstanbul (Türkiye)

Büyükdere’yi karşı kıyıya geçtikten sonra yamaç boyu tırmanan toprak yolu takip ederek pembe renkli devedikenleri arasından yavaş yavaş yükseliyoruz. Koca koca sarı çiçekler açmış kantaronların arasından Hacıllı Şelalesi’ni besleyen dereye ulaşmamız çok vakit almıyor.

Yeni yeni çiçeklenen böğürtlenler, üzerlerine konan kelebekler günün güzellikleri arasında. Bir çeşme başında soluklanıp artık tohuma durmaya başlayan ıhlamurları geride bırakıyoruz. Toprak yol bu sefer yavaş yavaş Büyükdere’ye doğru alçalmaya başlıyor.

Dereyle buluşup güneye doğru yöneldikten kısa bir süre sonra bizi şelaleye ulaştıracak olan patikaya sapıyoruz. Bu sefer su akışı çok kuvvetli olmasa da gene de güzel ve huzur verici hepimiz için.

Gün acıkan karınlarımızı dinlediğimiz uzun bir molanın sonunda, ateşte pişen sucuklar ve semaverde demlenen çayın aldığı yorgunlukla sona eriyor.

• Photo of filizfk
    filizfk Apr 11, 2023

Ümit Hocam bu rotanızda dere geçişi var mı?

Çok teşekkür ederim ☺️

• Photo of Ümit Malkoçoğlu
    Ümit Malkoçoğlu Apr 11, 2023

Eğer rotayı wikiloctaki haliyle yürürseniz başlangıçtan itibaren 1.9 km de küçük bir dere geçişi var. Bahar ayları gibi yağışın yüksek olmadığı zamanlar hariç genellikle bir kaç taşın üzerinden atlanarak geçilebiliyor.

Rotanın en sonunda ise Hacıllı Şelalesi'ne giden patikanın başına ulaşıyorsunuz. Eğer devam edip şelaleye gitmek isterseniz aynı dere burada da karşınıza çıkıyor ve su eğer yüksek değilse küçük bir bendin üstünden yada önündeki taşlardan ıslanmadan karşıya geçmek mümkün.

Bununla beraber bu tür geçişlerde ayakkabıları çıkararak çoğu zaman dizi geçmeyen bir derinlikte geçişler yapmaksa hem yürüyüşü renklendiriyor hem de ayakları rahatlatıyor, keyifli yürüyüşler...