گاوکشان

2038
August 6, 2022
August 2022

near Qāqū, Golestan (Iran)

پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۰ همراه آقای جعفر مهر آذر ،خانم نسرین ناهی و لیلا نجفی از تبریز به طرف تهران حرکت کردیم ساعت ۶:۰۰ در منزل خانم مهشید قبادی دیگر همنوردان استراحت کردیم و صبح بعد خوردن صبحانه دیگر دوستانمان خانم مریم مرآت و همسرشان در خانه خانم قبادی به ما ملحق شدند و ساعت ۱۲ از تهران به طرف شاهرود حرکت کردیم در پارک آبشار شاهرود نهار خوردیم و به طرف روستای شاه کوه سفلی راهی شدیم ۸:۳۰ دوستان همدانی به جمع مان اضافه شدند ،خانم مریم مرآت چون قبلا کوه گاوکشان را صعود کرده بودن گفتند مسیر تا چشمه برای ماشین های سواری مشکلی ندارد و می توان با سواری پیمایش کرد ،به طرف رودخانه  رفتیم و شب در آنجا کمپ کردیم صبح ساعت ۶:۳۰ به طرف قله به راه افتادیم پا کوب مشخص بود وابتدای مسیر شیب چندانی نداشت ولی در مسیر به قسمت شن اسکی برمیخورید که شب تقریبا بالایی دارد و قسمت سخت مسیر گاو کشان همین جاست و بعد آن هم مسیر شیب خیلی کمی داشت در مسیر آب وجود نداشت ساعت ۱۲:۳۰ به قله رسیدیم و بعد استراحت در قله ساعت ۱۳:۰۰ شروع به فرود کردیم ۴:۳۰ به کنار چادرهایمان رسیدیم استراحت کرده و نهار خوردیم .در قسمت‌هایی از مسیر آنتن دهی موبایل وجود داشت