گاو کشان به کهکشان از تنگه زندان

June 24, 2023
June 2023

near Zardavān, Semnan (Iran)

مسیر صعود تنگه زندان واقع در دامغان - مسیر چشمه علی - دوراهی چشمه علی و دیباج به سمت شهر دیباج حرکت کنید
ترک مسیر از خود شهر دیباج زده شده جهت راهنمایی کامل شما عزیزان
حدود دو کیلومتر از دیباج تا سرچشمه آسفالت و ۱۴ کیلومتر خاکی بسیار عالی و خوب
نکته ؛
جهت صعود از داخل تنگه صعود کنید و طبق ترک از شن اسکی فرود بیاید
توجه ؛ بعد از ورود به تنگه بلافاصله بایستی از سنگ بزرگ کنار ابشار که در عکس هست صعود کنید که توصیه می‌کنم در ساعت روشنایی به همراه حمایت از بالا با طناب ۲۰ متری تیم را هدایت کنید
تنها کراکس مسیر همین عبور از تنگه بسیار زیبا ست
مسیر داخل تنگه ادامه دارد تا انتهای دره که باز می‌شود بعد از ۳ ساعت مسیر و بده بستون سنگین قله روبرو که تابلوی آن از پایین دیده می‌شود گاوکشان قدیمی می باشد که همچنان تابلو هم دارد
ولی شما از زیر آن تراورس خواهید کرد اما اگر قصد صعود به گاوکشان قدیم را دارید مطمعن باشین وقت کن خواهید آورد
(بین گاوکشان قدیم وجدید قلل آفتاب درآمد و منار نیز وجود دارد
از انتهای دره تا گردنه شاهکوه ۲ ساعت
از گردنه تا گاو کشان یک ساعت و گاوکشان تا کهکشان یک ساعت البته همه بدون توقف با توقف
مسیر بی نهایت زیبا و بکر و کم تردد
من ماشین رو از سر مسیر تنگه حدود ۵۰۰ متر بالاتر پارک کردم در واقع نزدیک به مسیر فرود