Gvozdačke stene grebenom

April 19, 2021
April 2021

near Jagodići, Central Serbia (Serbia)

U početku kolski put,pa kratko skretanje ulevo preko ogradjenog pašnjaka i šumice,do prvog vrha,Crvena greda,budite oprezni kratka ali strma staza i sam vrh stena.Sledeci vrh Pogled,u šumi,zaobilazimo,improvizacija ,nema neke jasne staze i izlazimo na Svilenu stenu,odlican vidilovac,kao i prethodni.Dalje grebenom i kroz sumu,nema prave staze,po principu kuda je bolje i lakse.Sledeci vrh,Sokolina,kratak uspon ulazi se u sumu sa pasnjaka ,prilicno neprimetno ,moze se promasiti,guste jele po ivici livade,i ograda za preskakanje.Dalje kratko nazad i po obodu sume do uspona na sledeci vrh,Kurtinjaca ili Rid ,tako ga zovu.Moze se i grebenom popreko ali malo je zaraslo i slabo prohodno.Pored stare stale uzbrdo do vrha,odlican pogled,dalje lagano kratak i strm spust pa opet malo secemo sledeci špic,i opet kratak inostar spust ,izbijamo u Severskompolje.Dalje se moze do Velike Stene,jos jedan vidikovac malo napred preko livade,pa blago ulevo,nismo isli.Nazad rutindki laganica,kolski put i kroz Duboki Do,povratak do polazne tacke.Svracali u obliznju kucu po silasku sa zadnjeg vrha,dobar sirbi kajmak.Staza nije teska,samo na momente tehnicki zahtevna,potreban je maksimalni oprez ,i ako se ide u toplom periodu,mozda se nadje na stenama i poneki poskok,budite pazljivi.Ovo nije markirana staza.