Gvozdačke stene

May 9, 2022
May 2022

near Jagodići, Central Serbia (Serbia)

8. maj
Udruženje Poželi želju
Gvozdačke stene
učesnika 47
vodič Jugoslav B.

Drugi dan akcije bio je uspon na vidikovce i vrhove Gvozdačkih stena. Još jedna prilika za popravni, bar za mene, s obzirom da sam pre nepune dve godine morao odustati od prelaska cele staze.

Posle noćenja u Bajinoj Bašti dovezli smo se do mesta Gmila Prisjeka, benzinske pume odakle smo krenuli asfaltnim i šumskim putevima do Gvozdačkih vrela. Dan je bio sunčan, gotovo idealan za celodnevni boravak u prirodi.
Na tom putu do vrela lepo se vidi greben Gvozdačkih stena, deluje nemoguća misija popeti se tamo ali to je samo utisak na prvi pogled. Par sati kasnije gledaćemo sa tog grebena ovaj put kojim sada hodamo.

Do Gvozdačkih vrela stižemo prelazeći preko poseda sa ribnjakom, dalje nastavljamo dobrim makadamom pored nekoliko kuća sve do izlaska na greben.
Prvi vrh, ujedno i jako lep vidikovac je Svilena stena, najviši od vrhova na grebenu sa 1231 metrom nadmorske visine. Dalje idemo ka Sokolini, ne idemo preko ograde i livade nego se malo provlačimo ispod pomalo zaraslom ali ipak vidljivom stazom do platforme, vidikovca. Od vidikovca preko livade gde nailazimo na zaostali sneg, izlazimo na vrh Sokolina. Vraćamo se istim putem, na livadi srećemo ekipu koju vodi Gojko iz Iskre.

Završni deo je uspon na Crvenu stenu, pravi planinarski uspon i vrh sa pogledom od milion dinara. Silazak je ponovo stazom koju verovatno slabo ko koristi, ipak problema nema, pratimo mapu i pripremljen trek koji nas sigurno vodi nadole ka asfaltnom putu i autobusu.

Odlična staza, uz ovako lep, sunčani dan i savršenu ekipu utisak je još bolji i lepši.