Güzelsu - Sadıklar - Dikmen - Bucakalan

Photo ofGüzelsu - Sadıklar - Dikmen - Bucakalan Photo ofGüzelsu - Sadıklar - Dikmen - Bucakalan Photo ofGüzelsu - Sadıklar - Dikmen - Bucakalan

May 11, 2019
May 2019

near Güzelsu, Antalya (Türkiye)

Viewed 2001 times, downloaded 26 times

Eski adı Sülles olan, kendisi de güzel Güzelsu nahiyesinden başlayan ve harika bir bahar gününde Kervanyolları üzerinden Bucakalan Köyüne ulaşmayı amaçlayan yürüyüş saat 09:00 civarına köyün hemen girişinde yer alan çeşme önünden başladı, kısa bir asfalt takibinin ardından uydu görüntülerinden işaretlediğimiz patika ağzına ulaşmak için Kuzeybatıya doğru yükseldi ve 300 m sonunda güzel bir orman patikasından ilerlemeye başladı. Hat, rahat bir tempoda, artık iyice tahrip olmuş bir patikayı takip ederek kısa bir düzlük içeren sırta, oradan da Anbolu kayası batısından dik çıkan bir hattan önce Anbolu boğazını geçip oldukça lezzetli bir suyu olan Nağlım çeşmesine ardından da şahane bir eski ormanı geçerek Otluk Dağı'nın devasa bir kayasını içerek Otluk Dağı Boğazına ulaştı.
Çarşak yamaçta artık iyice kaybolmuş Güneybatı- Kuzeydoğu patikasını takip etmek yerine dik bir inişle dere yatağı takibi yapan hat 6,3'ncü Km'de patikadan çıkarak yaylaları Sadıklar Köyüne bağlayan toprak bir yoldan ilerledi, 7,9'ncu Km'de bu köye giden güzel bir patikadan geçerek Eski adı Kıragonda olan köye ulaştı. Etkinlik, bu noktadan itibaren eski adı Dedere olan Dikmen Köyüne giden ve harika taş kaplı antik bir kervan yolunu takip etti, bu köyü geçerek daha basit ancak yine taş kaplı patikalar ve çiçek kaplı tarlalardan geçerek, eski adı Belenilvad olan Bucakalan Köyü merkezinde yer alan cami önünde yaklaşık 18 km ve 9,5 saat sonra sona erdi.

Öneriler;
1) Nağlım çeşmesinden sonra batı yerine kuzeybatıya doğru yükselin. Size zaman kazandıracaktır. Vadi tabanında yer alan taş duvarlar sizi batıya doğru itiyor.
2) Otluk Dağı boğazından inişte eski bir patika mevcut. Oldukça tahrip olsa da deneyimli gözler fark edecektir. Patika muhtemelen Güzelsu yaylasına doğru gidiyor. Biz vakit kazanmak için dik bir iniş tercih ettik.
3) 5,3. Km'de biraz sağa yani kuzeydoğuya kayılırsa çok daha rahat bir yürüyüş imkanı elde edilebilir. Biz tesadüf eseri takip ettiğimiz bir patika ile biraz zaman kazandık ancak zorlayıcı bir geçiş olduğunu belirtmeliyim.
4) Sadıklardan sonra oldukça belirgin olan hat sizi sorunsuz olarak Bucakalan köyüne götürecektir.
5) Sık sık köylerden geçildiği için su sorunu olmadı. 1 çeşmede yaptığım takviye ve 2 bardak çay ile 2 lt su yeterli oldu. Yaz aylarında çeşmelerin kuruma riski göz önünde bulundurulmalı.
6) Bu hat için ey uygun yürüyüş zamanı Nisan - Mayıs ayları olmalı. Hayatımda bu kadar çok çeşitli çiçek görmedim.
7) Anbolu - Otluk Dağı Boğazları arasında yer alan çanak, gördüğümüz en bakir ormanlardan birisi. Yıllardır hiç kimse uğramamış bir hali var. Orman tabanı devrilmiş ve çürümüş ağaçlarla kaplı. Tüm kayalık yüzeyler ve Şimşir ağaçları yosun kaplı.
8) Köylerin eski isimlerinin kaynağı için İndex Anatolicus baz alındı.

Ulaşım;

Tek yön hat olduğu için lojistik problemini iki araçla çözdük. İlk araç sabah Bucakalan Köyü yakınlarında yer alan Ömer Duruk Tesilerine bırakıldı ve ekip diğer araçla Güzelsu Bucağına ulaştı. Yürüyerek Bucakalan Köyüne ulaşan ekip, burada bulunan araçla Güzelsu Bucağına ulaştı ve iki araçla dönüşe geçildi.

Gidiş Hattı : 124 km / 2 Saat ; Alanya - Konya Kavşağı - Murtiçi - Ömer Duruk Tesisleri - Sadıklar - Güzelsu
Dönüş Hattı : 120 km / 2 saat ; Ömer Duruk Tesisleri - Sadıklar - Güzelsu - Murtiçi - Konya Kavşağı - Alanya

Le Eqip ;

İsmet ERGÜLEÇ
Kerim BABA
Hüseyin SEZEN
Hüseyin TÜRKELİ

ve

Ben

Akseki Güzelsu Bucağı girişinde yer alan çeşme, hemen karşısında yer alan villa sahibinin mülkünü korurken bizim aracı da koruyacağı fikrinden hareketle park yeri olarak seçildi. Tadı güzel bir su ve dik çıkış öncesi rezervleri tamamlamak için uygun.

Patika girişi

Zamanında sık kullanıldığı aşikar olsa da, artık kaybolmaya yüz tutan patikanın girişi karayolunda yaklaşık 20 m yukarıdan, bu işaretli noktadan başlıyor. Kısmen temizlenmiş olsa da yükseldikçe çalılık yoğunlaşıyor.

100 m'lik rahat bir patika çıkışı sonrası ulaşılan sırtta manzara değişiyor ve güney manzarası yerini kıvrılarak yükselen bir yamaç patikasına bırakıyor. Soluklanmak için serin, uygun bir nokta.

Anbolu Boğazı

Boğaza doğru patika iyice belirginleşiyor ve maki bitki örtüsü yerini sedir ve ardıç ormanına bırakıyor. Orman içerisinde ilerleyen patika hala belirgin. Sırt noktasından temiz havalarda Akdeniz'i görmek mümkün. Zaten Güzelsu için Akseki'nin deniz gören tek köyü diye de bahsedilirmiş.

Nağlım Çeşmesi

Patika, yürüyüşçüsünü doğrudan bu az akan ama harika lezzette suya sahip çeşmeye götürüyor. Etraf oldukça yeşillik, küçücük bir alanda 10 civarında çiçek çeşidi saydık. Pek çoğunu ilk defa gördük. Çeşme sonrası patikaya dair bir ize rastlamadık. Plana sadık kalarak vadi tabanına doğru ilerledik ve yakın zamanda gördüğümüz en el değmemiş ormanın içerisinden Kuzeybatıya doğru kayaların el verdiği ölçüde ilerledik.

Manzara

Orman tabanında yer alan taş duvarların da zorlamasıyla hat batıya doğru kayınca mecburen kayalık bir sırt hattından yükseldik. Var ise, patikanın daha kuzeyde olması muhtemel.

Kayalık bir geçidi aşarak etrafa hakim bir noktadan aşağıda indik ve bu noktadan sağa yani kuzeydoğuya dönerek orman tabanının izin verdiği ölçüde düz bir hatta ilerlemeye çalıştık.

Menemen Kayalığı

Bu alan sadece hatıra olması gayesiyle işaretlendi.

Otluk Dağı Boğazı

İlerlemeye devam eden hat, kayalık bir sırtı geçerek güzel bir boğaza ulaştı. Bu noktada hattın batıya fazla kaydığı kayıtlardan görülebilecektir. 2,7 km'den itibaren batı yerine kuzeybatıya izlenecek bir hat zaman kazanılması açısından faydalı olacaktır. Sağda yer alan masif kaya bloğunun yer aldığı dağın adı Otluk Dağı olduğu için boğazın adını böyle adlandırdık. Doğru ad için önerilere açığız. İnişe geçen hat, kayıtları takip etmek yerine , gereksiz vadi inişinden kurtulmak için, oldukça keyifli bir iniş imkanı veren dere yatağını takip ederek alçalmaya başladı.

Patika giriş

Yine kayalık duvarların zorlamasıyla sola doğru kayan hat tesadüfen önümüze çıkan bir patikayı takip etmeye başladı. Bu noktaya kadar olan iniş zor gibi gözükse de, hattı takip eden dostlar zorlanmadan inişe devam edecektir.

PictographMountain hut Altitude 3,990 ft

Manar

Nirengi noktası olması adına işaretledik.

Patika bitiş

Basit bir taraka halinde ilerleyen ve kullanıldığı belli olan patika burada sona erdi. Sola yani batıya dönen hat, artık kullanılmayan bahçeler içerisinden yükseldi ve araç yoluna ulaşarak inişe geçti.

Aşağı Oluk Çeşmesi

Çaresizlik çeşmesi. Tadı oldukça kötü bir çeşme ancak köy öncesi ilk su kaynağı

Patika giriş

Sadıklar köyüne giden şirin bir patika. Kısmen taş kaplı olsa da köy içerisinden geçen kısımları toprak. Takibi oldukça keyifli ancak doğrudan köy içerisinden geçtiği için köpeklere dikkat.

PictographReligious site Altitude 3,428 ft

Sadıklar Köyü

Eski adı Kıravgunda, Kıragonda ya da Gravande olarak kayıtlara geçen yaklaşık 500 nüfuslu köy Akseki'ye 21 km mesafede. Sakinlerinin çoğu yazlık olarak burada konakladığından, ramazanın da etkisiyle bir erkek kişi, iki büyük bir yavru köpek, bir horoz ve saymadığımız keçiler dışında kimseyi görmedik. Not: 16 karakeçi ve 14 koyun saydım.

Kervan Yolu girişi

Alanya - Seydişehir - Konya hattı üzerinden ilerleyen Kervan Yolunun ayakta kalmış en güzel geçişlerinden birisi bu noktada başlıyor. Oldukça popüler olan Sarıhacılar hattı kadar güzel olduğunu düşündüğümüz döşeme antik yol en net bu noktadan itibaren izlenebiliyor.

İsmail Başaran kavşağı

10.03.2018 tarihli Sadıklar - Kayaağıl Obruğu - Dikmen yürüyüşümüzden bir hatıra olarak bu nokta böyle adlandırıldı.

Kervanyolu

Bahsi geçen Alanya -Seydişehir - Konya hattının geçişlerine biri olan ve Sadıklar - Dikmen arasına yer alan nefes kesici antik yol.

Kargasekmez Gediği

Kervanyolunun en yüksek noktası olan bu geçidin ismi kadastro haritasına böyle işaretlendiği için kullanmayı tercih ettik. Döşeme yol bu noktadan sonra aşağıda görülen vadi tabanına doğru alçalmaya başlıyor.

Döşeme yol vadi tabanında yer alan dere yatağında sona eriyor. Zemin kaplaması olmayan belirgin bir yol bu noktadan Dikmen köyüne kadar takip edilecek. Zaman zaman geçmiş yıllardan kalan kırmızı beyaz işaretler seçilebiliyor.

PictographReligious site Altitude 2,891 ft

Dikmen Köyü

Eski ismi Dedere olan ve nüfusu 45 olarak verilen köyün ahalisinden tuğla ev inşaa eden üç usta, yüksek sesle müzik dinleyip bize selam veren bir kişi, iki tavuk ve havlamaya tenezzül etmeyen bir köpekten başka kimseyi görmedik. İşaret tabelasını takip ederek hızlıca geçtik ve yeşil tarlalardan ilerleyen iptidai bir patikaya girdik.

Patika giriş

Düz tarla geçişleri sonrası patika bu noktadan başlıyor. 1 m genişliğinde taş döşeli güzel bir yol sizi Mehlemardıç Tepesinin batısında yer alan başka bir tarlaya kadar götürüyor.

Patika bitiş

Patika bu noktadan ya da biraz daha ilerde yer alan başka bir çıkıştan sizi geniş bir düzlüğe ulaştırıyor.

Geniş düzlüğün Batı yakasından yeniden başlayan patika girişi zaman zaman tarlalardan geçerek yükselmeye başlıyor.

Bir ara kaybolan döşeme zemin, bu noktada yeniden karşımıza çıkıyor ve bizi Bucakalan Köyüne kadar yalnız bırakmamak üzere yükseliyor.

Bucakalan öncesi patikanın bizi çıkardığı en yüksek nokta bu sırt. Artık Antalya - Konya karayolunun araç gürültüsü size medeniyeti müjdeliyor. Tepede yer alan tabelada Dikmen 5 km yazıyor iken , Dikmen'de yer alan Bucakalan tabelasında 4 km yazıyor. Arada bir yerde uzay -zaman bükülmesi olmalı.

PictographReligious site Altitude 3,188 ft

Bucakalan Köyü

Eski adı Bucakilvad ya da Bucakilvat olan köyün nüfusu 32 olarak verilmiş. 3 insan, koyun, keçi ve ukala bir yeni yetme çocuk gördük.

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli May 12, 2019

Şahane bir rota. Başlangıçta yer alan dağ geçişini çok beğendik.

• Photo of fortunania
    fortunania May 13, 2019

Respect! Very detailed and seems great to follow.

• Photo of ismetergulec
    ismetergulec May 30, 2019

Çok güzel bir rota, özellikle orman geçişleri harika. Yaşlı ormanlar ve binlerce ağaç ölüsü.