Güzelköy Ganos Dağı Zirve

December 15, 2018
December 2018

near Gaziköy, Tekirdağ (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak "81 İl 81 Rota" projemiz kapsamında 15 Aralık 2018 Cumartesi günü gerçekleştirdiğimiz etkinliğin kaydıdır.

Ganos/Işıklar Dağı, 920 metre yüksekliği ile Tekirdağ ilinin en yüksek, Trakya'nın ise ikinci en yüksek noktası....

Işıklar Dağı, Tekirdağ-Şarköy arasında uzanır, Kumbağ Çamlığı, Uçmakdere uçurumları, Mürefte bağları hep bu dağın yamaçları üzerindedir.

Işıklar dağı Şarköy ilçe sınırlarında vilayete adını veren Tekir Dağlarının (dağdaki toprağın rengine ithafen) en yüksek kısmıdır.

Bir diğer adı Ganos Dağı olup bu ad Mürefte yakınlarında bir köyün (Gaziköy) Rumca adından gelir. Süs, ışık anlamına geliyor.
Ayrıca Bizans döneminde valilere tekfur deniliyordu ve bölgenin valisinin sarayı/kalesi bu dağda olduğu için "Tekfur Dağı" da deniliyor.
Bir de "Hieron Oros" diye Yunanca ismi vardır.

Yürüyüşümüze sabah saat ona gelirken Güzelköy içinden başladık. Köyün doğu yönünden zirveye, kuzeye doğru patikalardan yol aldık. Ağıldan sonra dere yarığını takip ederek yükselmeye karar verdik. Aslında ağılın arkasından sırta varıp yükselmek daha doğru olacaktı.
Dere boyunca ilerleyerek kayaların daha keskin ve sarp hale geldiği noktada mecburen yatağı terk etmek zorunda kaldık. (4.3 km itibariyle) Yer yer yüzde altmışa varan eğimle 100 metreden fazla bir irtifa kazanarak zirvenin altındaki düzlüğe/çimenliğe ulaştık.
Bu alanda kar bizi karşıladı. Yer yer belirsiz hale gelen patikayı takip ederek zirveye doğru yol aldık. Zirveye yaklaştıkça zirvedeki rüzgar enerji santralinin rüzgar gülleri seslerini daha gür duyuruyordu.
Zirvede kuvvetli ve sert bir rüzgar etkiliydi. Fazla zaman kaybetmeden dönüşe geçtik. Dört yol diye tabir edilen noktaya kadar varıp oradan Güzelköy yani Marmara denizi istikametine yöneldik. Saat dört gibi köye ulaşıp etkinliğimizi bitirdik.

Hava şartları ve rotanın zor ve uzun olması itibariyle zorlayıcı bir etkinlik oldu.
"81 İl 81 Rota" projemiz kapsamında Tekirdağ'ın en yüksek noktasına ayak basıp bir ile daha çentik atmanın keyfini yaşadık.

Son zamanlarda gördüğüm suyu en bol rotaydı. Yazın nasıl olur bilmem ama, gördüğümüz her çeşmenin suyu akar vaziyetteydi.

Bölgeye Tekirdağ/Kumbağ üzerinden varılıyor. Çok güzel köyler var. Yamaç paraşütün yapıldığı Uçmakdere köyü butik bir köy haline gelmiş.
Yolu çok virajlı, dikkatli bir şoförlük istiyor.