Güzelbağ - Aliköprüsü - Güneycik

February 13, 2016
February 2016

near Güzelbağ, Antalya (Türkiye)

Güzelbağ'dan ve Güneycikten geçen Alaiye - Konya ipek yoluna ait iki farklı hattan aynı anda geçmeyi amaçlayan yürüyüş, saat 07:15 civarında şehir merkezinden başladı ve Kuzeydoğu'ya dönerek önce Bayır köyü patikasını, ardından 1.7 km'de Kuzeybatıya yönelen patikayı takip ederek orman yoluna indi. Bir süre orman yolunu takip eden yürüyüş, 4.8. km'de taş döşeli göç yoluna girdi ve Güzelbağ'ın en eski yerleşimi Kızılağaç'a varmadan Batıya dönerek yeniden orman yolunu takip etmeye başladı.Saburlar köyüne bağlı Aydulun mahallesinde tarihi ipek yolu hattına giren parkur, önce Ali Köprüsüne, ardında da Güneycik Köyüne ulaşarak 10 satlik bir yürüyüşün ardından güneş batarken sona erdi. 26 km'lik parkur için yüksek konçlu bir trekking ayakkabısı uygun olacaktır. Parkur uzunluğu ve kısıtlı yerleşim yeri nedeniyle beslenme konusunda dikkatli olunması tavsiye edilir. 4,8. km'de çeşme 7,8 ve 8,5. kilometrelerde kuyu ve yine 19.6 km'de Aydulun mahallesinden su temin edilebilinir.