ΓΥΡΟΣ ΣΤΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΠΕΡΙΧΩΡΑ ΤΩΝ ΚΑΡΥΩΝ

Photo ofΓΥΡΟΣ ΣΤΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΠΕΡΙΧΩΡΑ ΤΩΝ ΚΑΡΥΩΝ Photo ofΓΥΡΟΣ ΣΤΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΠΕΡΙΧΩΡΑ ΤΩΝ ΚΑΡΥΩΝ Photo ofΓΥΡΟΣ ΣΤΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΠΕΡΙΧΩΡΑ ΤΩΝ ΚΑΡΥΩΝ

April 24, 2022
April 2022

near Karyes, Mount Athos (Greece)

Πρόκειται για μία εύκολη διαδρομή που μπορεί να γεμίσει ένα μεσημέρι ή απόγευμα όταν βρισκόμαστε στις Καρυές και να το γεμίσουμε με εύκολο περπάτημα και γνωριμία των ανατολικών περιχώρων της Αθωνικής πρωτεύουσας. Η διαδρομή ξεκινά από την διασταύρωση του δρόμου ΚΑΡΥΕΣ-ΔΑΦΝΗ με τον δρόμο ΚΑΡΥΕΣ-Ι.Μ.ΙΒΗΡΩΝ που βρίσκεται δίπλα από τον ΟΤΕ και απέναντι από το κλιμάκιο του Πυροσβεστικού σώματος. Ανάμεσα στους δύο αυτούς δρόμους ξεκινά καλντερίμι που περνά δίπλα από το κελλί του Τιμίου Σταυρού και κατευθύνεται είτε προς την σκήτη του Αγίου Ανδρέα με κλάδο που συναντάμε στα αριστερά της επόμενης διασταύρωσης είτε συνεχίζοντας ευθεία στο κελλί του Αγίου Νικολάου του Μπουραζέρι. Εμείς ακολουθούμε αυτό το καλντερίμι περπατώντας ευθεία και μόλις φτάσουμε στο "κιόσκι του Αγά" συναντάμε την διασταύρωση που αναφερθήκαμε προηγουμένως στην οποία συνεχίζουμε ευθεία προς το κελλί Μπουραζέρι. Το καλντερίμι διασχίζει δύο φορές μικρούς χωματόδρομους και λίγο μετά συναντά στα δεξιά την κεντρική πύλη του κελλιού του Αγίου Νικολάου-Μπουραζέρι που είναι μία καλή ευκαιρία να το επισκεφθούμε. Στην συνέχεια το μονοπάτι μας οδηγεί στην πύλη για τα αυτοκίνητα του κελλιού του Αγίου Νικολάου. Εκεί το μονοπάτι που γίνεται για λίγο δρόμος και στρίβει απότομα αριστερά και στην επόμενη δεξιά στροφή του δρόμου βρίσκουμε στα αριστερά την συνέχεια του μονοπατιού το οποίο κατηφορίζει προς τον δρόμο ΚΑΡΥΕΣ-Ι.Μ.ΙΒΗΡΩΝ που θα το ακολουθήσουμε. Τελικά το καλντερίμι τερματίζει στον δρόμο ΚΑΡΥΕΣ-Ι.Μ.ΙΒΗΡΩΝ στον οποίο στρίβουμε δεξιά στην ανηφορική κατεύθυνση του δρόμου με πορεία προς τις Καρυές. Προσπερνάμε την διασταύρωση με τον τσιμεντόδρομο στα αριστερά για την μονή Κουτλουμουσίου συνεχίζοντας ευθεία στον δρόμο που ήδη βρισκόμαστε με κατεύθυνση προς τις Καρυές. Τελικά φτάνουμε στην διασταύρωση με τον δρόμο για την Δάφνη, την διασταύρωση δηλαδή από την οποία ξεκίνησε η σύντομη κυκλική πεζοπορική διαδρομή μας και τώρα τερματίζει έχοντας φτάσει ως εδώ από τον δρόμο που συνδέει τις Καρυές με την Ιερά Μονή Ιβήρων. Εδώ βέβαια ολοκληρώνεται η μικρή διαδρομή γνωριμίας με τα ανατολικά περίχωρα των Καρυών με την οποία επισκεφθήκαμε και το πολύ σημαντικό Ιερό Κελλί του Αγίου Νικολάου του Μπουραζέρι.