GÜRLE-YOĞURTÇU KALESİ-GÜRLE

January 31, 2015

near Gürle, Manisa (Türkiye Cumhuriyeti)

"Gürle-Yoğurtçu Kalesi-Gürle" parkurunu, KATHOD DAĞCILIK'tan arkadaşlarımızla ilk kez keşif amaçlı yürüdük.
Gürle alabalık çiftliğinden balıklarımızı aldık ve hemen köyün içinden yürümeye başladık. Google earth'tan yaptığımız ön harita araştırması bize son derece yardımcı oldu. Ayrıca iki ayrı yerde, çevrede yaşayan iki kişiden de patikalar hakkında kısa bilgiler edindik.
Gürle köyünün batısında kalan yamaçtaki orman yolunu izleyerek önce su deposunu geçtik. Sonra deponun batısında kalan patikaya girdik. Buradan 30 dakika kadar yürüdükten sonra birinci tarlaya (geniş boş alan) vardık. Buradan da 10-15 dakikalık patika yürüyüşü ve az bir yokuşla ikinci tarlaya vardık. İkinci tarlada içilebilecek kalitede bir doğal su kaynağı ve büyük bir çınar ağacı var. Su gereksinimimizi giderdikten sonra, tam batıda kalan patikayı izleyerek devam ettik. 1 km kadar sonra orman yoluna girdik. Orman yolunu izleyerek yaklaşık 2 km kadar sonra, halen oturulan 4-5 ev bulunan eski bir köye vardık. Buradaki bir keçi çobanının dediğine göre köyün adı, "Teke köyü/Esnafteke köyü" tahminime göre, bana "Tekke ya da Esnaftekke" olması daha muhtemel geldi. Hava yağışlı olduğundan, köy içinden taze koyun ve keçi gübreleriyle karışık, vıcık vıcık yapışkan, insanın genzini yakar derecede keskin kokulu ve bol çamurlu bir yoldan yürüdük. Buradan geçerken gerçekten köyden geçtiğimizi anladık.
Köyün altındaki patikadan, önce taş ocağı yoluna indik. Yolu izleyerek 100 m kadar sonra küçük kanyona ve mini şelaleye vardık. Dere kenarına indik kuvvetli akan sudan geçmek mümkün olmadığından derenin kıyısından aşağıdaki köprüye kadar yürüdük. Köprüden karşıya geçerek Yoğurtçu Kalesine tırmandık.
Kale, 1200 yıllarında yapılmış. Tam olarak kimlerin yaptığı belli değil. Önce manastır (Sasondra Manastırı) olarak kullanılmış. Daha sonra Türklerin eline geçerek kaleye dönüştürüldüğü Google'da belirtiliyor. (Yoğurtçu Kalesi hakkında daha kapsamlı bilgileri Google'dan edinebilirsiniz.)
Kale yakınında verdiğimiz yemek molasından sonra önce köprüye indik. Kısa bir süre yolu izledik. Sonra Kuzeydoğuda kalan orman yoluna girdik. Bu yolu izleyerek önce Akgedik köyü eski mezarlığına, buradan da güneydoğuya yönelerek Gürle köyüne yürüdük. Mezarlıkla Gürle arasını orman yollarından değil, bazen patikalardan bazen de, ağaçlandırılmış araziden dere tepe aşarak doğaçlama yürüdük.
Yürünmesi, görülmesi gereken güzel bir parkur. Ancak, özellikle Mart, Nisan, Mayıs aylarında yürünmesini öneririm. Yanınızda yeterli içme suyu bulundurunuz.
Meraklı doğa dostlarına iyi ve kazasız, belasız yürüyüşler dilerim.

İÇME SUYU KAYNAĞI

İkici tarlada bulunan doğal kaynak suyu. Yaz aylarında akıp akmadığı bilmiyoruz. Daha sonraki yürüyüşlerimizde göreceğiz.

PictographPicnic Altitude 1,217 ft

MOLA YERİ

İkinci tarlada, burada bulunan çınar ağacı altı ve su kaynağı yanı mola yapmak için uygun.

DERE

PictographBridge Altitude 587 ft

Manisa Taş ocağı ile Akgedik köyü arasındaki yol üzerinde bulunuyor.

PictographRiver Altitude 725 ft

KÜÇÜK KANYON

PictographRisk Altitude 804 ft

MANİSA TAŞ OCAĞI TESİSLERİ

İnsanın para hırsı için neler yapabileceğini, doğayı nasıl katladebileceğini en belirgin olarak gösteren bir kanıt.

ESNAFTEKKE KÖYÜ (Eski köy)

PictographCastle Altitude 1,083 ft
Photo ofYOĞURTÇU KALESİ (Sosandra Manastırı) Photo ofYOĞURTÇU KALESİ (Sosandra Manastırı) Photo ofYOĞURTÇU KALESİ (Sosandra Manastırı)

YOĞURTÇU KALESİ (Sosandra Manastırı)

PictographPicnic Altitude 1,063 ft

GÜRLE SU KAYNAĞI

PictographPicnic Altitude 387 ft

GÜRLE ALABALIK RESTORANT

Gürle alabalık restoranda önce tabii ki alabalık yenir. Karafırında pişirilen, kiremitte sade alabalık, kaşarlı alabalık, köfte ve salatadan oluşan menü hem taze hem de ucuz. 2015 yılı fiyatlarıyla, "Alabalık+salat+ekmek=14" lira. Gruplara az da olsa bir indirim yapılabiliyor. Bunun için pazarlık yapmayı unutmayınız. Ayrıca havuzdan canlı alabalık alıp hemen yekındaki dere kenarında, ağaçlıkta ya da piknik alanında ızgara yaparak piknik yapabilirsiniz. 1 kg çiğ balık(4 adet) 12 liradır. Yarasın.

PictographPicnic Altitude 318 ft

GÜRLE PİKNİK ALANI

Gürle piknik alanı pazar günleri özellikle ilkbahar aylarında çok kalabalık oluyor. Bu nedenle biz dağcılar, bunun yerine dere kenarındaki çınar ağaçları altını tercih ederiz. Balıkları çiğ alıp odun ateşinde ızgara yaparız. Hem sıra beklememiş oluyoruz, hem de daha ekonomik oluyor. Ayrıca, istediğimiz gibi pişirebilme şansımız da oluyor.

PictographBridge Altitude 325 ft

PictographTree Altitude 810 ft

BİRİNCİ TARLA

İKİNCİ TARLA

Burası konumu, manzarası ve su bulunması nedeniyle, piknik ya da mola için güzel, uygun bir yer.

PictographCave Altitude 449 ft

MAĞARA

Dere içinde, suyun etkisiyle oluşmuş bir yapı. Mağaralardakilere benzer sarkıtlar var. Suyun kireçli kayaları oymasıyla oluşmuş, tünel mağara karışımı doğal bir yapı.

GÖKÇELER KANYONU

Gökçeler kanyonuna girmek için, Gökçeler köyünü geçince önce orman yolundan biraz yürürüz. Sonra dereye inen patikayı izleyerek kanyon içindeki dereye gireriz. Su az olduğu zamanlar (bahar ve yaz aylarında) dere içinden yürürüz. Kış aylarında derede su çok olunca dere içinden yürümek oldukça tehlikeli bazen de imkansız olabiliyor.