Güneyyaka - Karadere - Gündoğmuş

March 21, 2020
March 2020

near Güneyyaka, Antalya (Türkiye)

Tavsiyeler;

1) Uydu haritalarından bulduğum patikalar, orman seyreltme ve kesim işleri nedeniyle tahrip edilmiş.
2) Çakal yöre halkı paranoyak olmuş, ihbarlar havada uçuşmuş.
3) Şiar edindiğim "sadece kendi kaydına güven" prensibini ikinci defa terk etiğim için
angut çoban eliyle yanlış yola sürüklendim ve harika bir tarihi ahşap köprü geçişini kaçırdım.

Uyarılar ;
1) Patikalar süreklilik arzetmiyor.
2) Köylerden geçildiği için su sorunu yok ancak sadece bir tane doğal çeşme gördük.
3) Son dere geçişi sonrası olukça dik bir rampa ver ve herhangi bir yol yok. Maalesef mevcut patika, çobanın öküzlüğü yüzünden uçurumun diğer tarafında kaldı.
4) Dere üzerinde yer alan köprüye ulaşmak için 13,3. km'de bir şekilde karşıya geçip kuzeydoğuda yer alan harabe evlere ulaşmak gerekiyor.
5) Ahşap köprü pek sağlam görünmüyor. Geçecek dostlar, bir resim atarsa seviniriz.
6) Bot alalım.
7) Bu bölgede yapılacak yürüyüşler için Jandarmaya bilgi verelim.

Ulaşım; Ulaşımla ilgili iki adet harita "başlangıç" isimli ilk waypoint içerisinde görülebilinir.

Gidiş:

ve
Ben

Başlangıç

Güneyyaka Köyü. Bu köye ulaşmak için bir mahalle geçilmesi gerekiyor, olası yanılmalar için uyarmak isterim. Bizi Jandarmaya jurnallleyen bu arkadaşlar.

PictographBridge Altitude 2,262 ft

Köprü

Köprünün üzerinden geçtiği çayın adı Çenger.

Patika giriş

Patikaya biraz daha geriden girmek mümkün ancak biz en yakın bu nokta olduğu için tercih ettik.

Bu noktadan itibaren patikayı takip etmek mümkün.

Patika üzerinden mevsim nedeniyle su akıyor ancak takibi kolay ve sizi bu dereye kadar getirecektir.

Kısmen tahrip edilmiş hat bu noktada orman yoluna kavuşuyor.

Patika Giriş

Çilibeleni tepesi eteklerinden giriş yapılan hat sizi Karadere Köyüne kadar götürecektir.

Patika

Yürümesi zevkli, en iyi korunmuş bölüm buradan başlıyor.

Yeniden bir kesim sahası ve patika tahrip edilmiş.

Patika giriş

Bu noktadan yeniden hatta giriliyor.

Çeşme sırtlarında yer alan tepenin adı Ardıçlıdoru.

Karadere

Köyle ilgili wikipedia bilgisi ; "Mahallenin ilk ismi Kızılbağ olarak bilinmektedir. Osmanlı İmparatorluğu döneminde Karadere mahallesi, Güneyyaka, Çaltı, Enişdibi ve Kızılbağ mahallelerinden oluşan büyük bir köy idi. Türkiye Cumhuriyeti döneminde, Karadere ve Güneyyaka olarak iki köye ayrıldı. Karadere mahallesi, Gündoğmuş İlçesinin tarihi oldukça eski köylerinden biri denilebilir. Karadere bir yer adı değil, yöreye yerleşen veya yerleştirilen Türkmen yörükan cemaatinin adıdır. Göçebe olmayıp yaylası köy sınırları içerisinde olan yörüklerdir "

Hatta, bu noktadan giriş yaparak patikayı bulmaya çalıştık. Ancak 150 m ileriden yapılacak tırmanış sizi çok daha çabuk patika hattına sokacaktır.

Su hattı için basınç kontrol amaçlı çukurlar.

Patika sona eriyor ve yeniden yoldayız.

PictographRuins Altitude 2,997 ft

Kalıntı

Patika olmadan yapılan bir tırmanış sonucu tesadüfen bulduğumuz antik kalıntılar.

Yeniden patika. Biraz sonra araç yoluna çıkılacak.

Açık alandan yeniden patikaya yapılan giriş noktası.

Patika dere yatağının sağında yani batısında.

Patika

Daha iyi olacağını düşündüğüm ancak oldukça basit çıkan hat.

Dere

Gündoğmuş'un hemen altında yer alan dere. mevsim itibariyle bol sulu ancak yazın azalacaktır.

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli Mar 25, 2020

maalesef bizi çok az tatmin eden bir hat oldu. Köylünün yanlış bilgilendirmesi ise işin tuzu biberi.