Güneycik köyü - Aliköprüsü - Alara Çayı - Alara Kalesi - Alanya

Photo ofGüneycik köyü - Aliköprüsü - Alara Çayı - Alara Kalesi - Alanya Photo ofGüneycik köyü - Aliköprüsü - Alara Çayı - Alara Kalesi - Alanya Photo ofGüneycik köyü - Aliköprüsü - Alara Çayı - Alara Kalesi - Alanya

1907
March 27, 2017
March 2017

near Güneycik, Antalya (Türkiye)

Batı toroslarda Geyik dağının eteklerinde kurulmuş Gündoğmuş ilçesine Konya - Akseki üzerinden ulaştık. Cündüre Şelalesi sinde güzel bir kahvaltı yapıyoruz. Güneycik köyünden yürüyüşümüze başlıyoruz. Güneycik köyünün içenden geçerken tarihi çeşmesinden sularımızı tazeliyoruz. Sonrasında sağlı sollu portakal ağaçları ile çevrili toprak yolu takip ederek Alara çayına, Ali köprüsüne inen tarihi İpek Yolu'nu yürümeye başladık. İlk durağımız Selçuklu döneminde yapılmış ve yakın tarihimize kadar Alanya-Konya arasında kervan yolu bağlantısını sağlayan tarihi Ali köprüsü oluyor.Köprüden sonra ara ara orman yollarına dönüşen tarihi ipek yolu patikalarını kullanarak Alanya'nın üzerindeki Saburlar köyüne ulaşıyoruz.. Burada da kısa bir moladan sonra Alara kalesine yukarıdan bir noktadan girmek için Alara çayı yönünde kırk dakikalık bir yürüyüş yapıyoruz. Alara kale duvarları bölümdeki uçurumdaki inişinin çok dik ve riskli olması nedeniyle grup geliş yönünde geri dönüyor. gruptan 3 kişi uçurum inişini yapıyor. Kampımızı Manavgat - Alanya arasındaki kızılot sahilinde yapıyoruz. ertesi sabah kahvaltı ve kampımızı topladıktan sonra alara kalesine çıkmak için yola koyuluyoruz. alara hanı gezdikten sonra karanlık tünellerden kafa lambası kullanarak 1. surlara, 1 surlardan bozulmuş yollarda ara ara kaya tırmanışı yaparak, 2 sur bölümüne çıkıyoruz. 2 sur bölümünden sonra yan bir çizgi çizerek bayrak direğinin olduğu bölüme çıkıyoruz. gece gelip burada kamp yapma fikri güzel olurdu :)

• Photo of Kadir Kosker
    Kadir Kosker Dec 4, 2022

Süper bir rota. Aktuel durumu hakkında bilgi var mı?