Güneşli Göller Cehennem Şelaleleri

June 4, 2022
June 2022

near Demirköy, Kırklareli (Türkiye)

4 Haziran 2022 tarihinde Avrasya Dağcılık olarak gerçekleştirdiğimiz günübirlik etkinliğin kaydıdır.

Sabah 05:20 gibi Pendik'ten hareketle 9 civarı Demirköy ilçesinde olduk. Alışveriş ve ihtiyaç molasının ardından Sivriler yönünde ilerleyip Güneşli Göller patikasına saptık. Asfalttan itibaren yaklaşık 3 km civarında olan bu toprak yol yağışlı çamurlu havalar dışında tüm araçların rahatlıkla ilerleyebileceği bir yol.

Güneşli Göller, derenin genişleyip havuz görünümü aldığı bir mevkii... Burada kahvaltımızı yapıp 10:50 gibi piknikçi ekiple ayrılıp güney yönünde yürüyüşümüze başladık.

Orman içi toprak geniş yolda ilerlerken yol üstünde şelale görebiliriz umuduyla dere hattında patikada ilerlemeye gayret ettik. Zayıf akan dere doyurucu şelale oluşuma imkan vermiyordu.

1.4. km'deki şelale noktasından Urgazyolu Tepe'ye doğru yükselmeye başladık. Büyükmurtat Tepe'yi sağımıza alıp zevk vermeyen geniş orman yolunda ilerlemeye devam ederek 6.7. km'de Sivriler-Kızılağaç asfalt yola ulaştık.

Bu noktadan itibaren dereyi takip eden nefis orman içi patikada yürüyüşümüz başladı. Bu parkuru daha kısa yürümek isteyenler kesinlikle bu noktayı başlangıç alabilirler.

Yer yer otların kapattığı patikada zaman zaman dere içinde ilerleyerek Garip Tepe'yi doğu yüzünden geride bırakarak Cehennem Şelaleleri'nin yer aldığı Kerevizdere çatalına ulaştık. Şelalelerin ikincisinde, ziyaretçilerin daha az bildiği bu şelalede bir saatten fazla yüzme molası verdik. Yüzmek epey acıktırmış olmalı ki yemek molamız oldukça iştahlı geçti.

Dere hattında ilerleyip 500 metre ilerideki ilk şelaleyi de ziyaret edip arabalarımızla buluşmak üzere vadinin üstündeki park yerine çıkışa geçerek etkinliğimizi saat 17 civarı nihayete erdirdik.

PictographCampsite Altitude 853 ft

Çeşme mevcut

PictographWaterfall Altitude 980 ft

Yüzmeye uygun havuz oluşumu var

PictographWaterfall Altitude 1,027 ft

PictographWaterfall Altitude 1,015 ft

• Photo of Omer MARANGOZ
    Omer MARANGOZ Jun 5, 2022

Çok zevkli bir etkinlikti Teşekkürler “Fatih TALU”