Gümüşpınar-Ballıgerme-Kurşunlugerme Ring

Photo ofGümüşpınar-Ballıgerme-Kurşunlugerme Ring Photo ofGümüşpınar-Ballıgerme-Kurşunlugerme Ring Photo ofGümüşpınar-Ballıgerme-Kurşunlugerme Ring

9 hours
2075
January 5, 2024
January 2024

near Gümüşpınar, İstanbul (Türkiye)

Gümüşpınar çıkışlı, şu noktalardan geçen döngüsel yol:
- Kemer (10.5 km)
Saygıdeğer, nam-ı diğer "Cin" ünvanlı ağabeyimiz ve eşim Emel Geren ile 05 Ocak 2024 günü saat 09:30 sıralarında hedefimizdeki Gümüşpınar köyüne geldik.
Köyün kıraathanesinde tavşan kanı çaylar ile kahvaltımızı yaptıktan sonra saat: 10:00 sıralarında Köyün kuzeybatı istikametinden başlayıp kuzey sırtlara doğru ilerleyen ham yola girerek faaliyetimize başladık.
Dün gece bilgisayarda hazırladığım taslak rota da bu yolu tercih etmiş, biraz ilerledikten sonra sağa doğru kıvrılarak yoldan çıkıp orman içi patikadan gitmeyi öngörmüştük. Ancak yolun aşırı çamurlu olması nedeniyle bir süre sonra terk ettiğimiz ham yola yeniden girdik. Hava açık ısı idealdi. Yılın bu mevsiminde yağış sonrası açan güneşe duyarsız kalamayan çiçeklerin olacağını tahmin ettik. ve tabiki mantar. Çiçekler saat 11:00'dan sonra kendilerini bize göstermeye başladılar.
İlk hedefimiz olan Ballıgerme Su kemerine orman içerisinden inerken bir iki mantar gözüme çarptı. Bal renginde ama irice mantarlardı. Hemen bilebilme ihtimali yüksek olan arkadaşlarımı düşünmeye başladım. Bu işin uzmanı olabileceğini düşündüğüm Tanju Batıbeki ağabeyime fotosunu gönderip sordum. tasniflemesine göre malkadın mantarı olduğunu öğrendim. Bu mantarın genelde ülkemizde karadeniz ikliminin hüküm sürdüğü yüksek ormanlık alanlarda olduğunu, ekonomik değerinin yüksek ve lezzetli bir mantar olduğunu da hazreti google'den öğrendim. ben ilk başta 2 adet görmüştüm. Ancak dikkatlice bakınca fazlaca bir popülasyon halinde bölge de var olduğunu gördüm. Doğaya ait olanı doğada bırakmak felsefesine uyarak mantarlara dokunmayıp hedefimizde sapma yapmadık, Ballıgermeye ulaştık. Ancak zor bir inişi var. Germe zaten derin bir vadiye inşa edilmiş. Üzerine definecilerin verdiği tahribat inişi daha da zorlaştırmış olduğunu tecrübe ettik. halat yardımı ile germenin ayaklarına kadar indik. tahribatın dere yatağında da devasa boyutlarda olduğunu üzülerek gördük. Her yer delik deşik. Dere mevsim itibarı ile neşeliydi. manzara ve ambians harika idi. çay demleyip sucuk yeme yeri olarak tayin ettik. Ateşi yaktık dereden aldığımız billur gibi su ile çayımızı demledik sucuklarımızı yedik. Bu bize nerden baksanız 1,5 saat kaybettirdi. saat 14:30 gibi ikinci hedefimiz olan Kurşunlugerme'ye doğru yine dün gece çizdiğimiz taslak rotaya sadık kalarak devam ettik. İlk başlardan antik su kemerinin inşaat amacı olan su nakliyesinde kullanılan antik su kanalından doğuya doğru yöneldik. Antik su yolunda dahi defineci tahribatı üzücü boyutta olduğunu maalesef gözlemledik.
Bu arada siyah renkli bir mantar bulduk. ben daha önce bu renkte bir mantar görmedim. İnsanın aklına trüf matarı geliyor ama bunun şekli trüf değildi. Acaba aşırı ısıya maruz kalma nedeniyle siyah rengini aldı bilemedim. Sizlerin bilgi görgüsüne sunmak için fotoğrafını paylaştım.
Yürüyüşümüz 10ncu km'den sonra zorlaştı. Mandra Deresi çoşkulu aktığından geçit vermedi. 3-4 kez geçmemiz lazımdı üstelik. İlk geçişte bot ve çoraplarımızı çıkardık ancak zaman kaybına neden olduğu için daha sonraki geçişlerde bundan sarf-ı naz ettik. Ayakkabılarımız ister istemez su geçirdi ancak bu durum bizdeki keşif ve yürüyüş iştahını düşürecek bir aksiyon olmadığını bizi bilen bilir. 13ncü km'den sonra Kurşunlugerme'ye yaklaştık. Daha önce hiç yapmadığımız antik su yolundan germeye ulaşmayı tercih ettik. Enfes bir deneyimdi. 1700 yıllık bu ihtişamlı kemere üstten indik. İhtişamına bu sefer daha da saygı duydum. Saat 18:00'e yaklaştığından fazla oyalanmadan ilerdeki antik yapı ve su deposuna doğru ilerledik. Su deposuna inen yolu tersten çıktık. Yorucu ama keyifli bir tırmanıştan sonra Gümüşpınar'a giden ham yola girdik. Köyün maktası bu yıl o civardan verilmiş. Yaş odun yüklü romörklar sebebiyle yol çok bozulmuş ve çamurlu idi. Bu yüzden hızımız düştü. Saat 18:30 gibi hava karardı ve köye daha 2 km'miz vardı. Tepe lambamı kafama monte edip, kah yolun sağından kah solundan bazande mecburen çamura saplanarak ilerledik. Saat: 19:30 sıralarında köye ulaşabildik. Botlarımızdaki çamurlardan köyün girişindeki çoban çeşmesinde fırçalama yöntemi ile kurtulduktan sonra sabah kahvaltısı yaptığımız kıraathane de soba başında sıcak çaylarımızı yudumladık..
saat: 20:00 sıralarında özel aracımızla köyden evlerimize dönmek i.in ayrıldık.
Müthiş keyif aldığımız, aksiyonu bol bir faaliyet oldu. Bugünlerde bölgeye gidecek olan arkadaşlarıma çamur konusunda dikkatli olmalarını öneriyorum. çamuru sevmeyen kişiler için önceden uyarı yapın.
Ballıgerme'ye gidecek olan arkadaşlara da; inişin zor olduğu ve mutlaka grup halinde gidilecekse bunun önceden bildirim yapılarak gruba neyle karşı karşıya kalacaklarının ön hazırlığı yapılmasında fayda var. Kesinlikle iniş ve çıkışta halat desteği bazı yerlerde olmazsa olmaz teknik.
Başka bir faaliyet sonucu raporda buluşmak üzere.

Soldan devam et

Tercih ettiğiniz yol hareket imkan ve kabiliyetimizi etkileyecek derece de çamurlu olduğundan bir üst yola geçtik

Kısa Mola

Malkadın Mantarı

Rotanın bu kısmında bolca gözlemledik.

PictographMonument Altitude 424 ft

PictographMonument Altitude 358 ft

Harabe

Sağdan devam et

cıngıl beyz..... cıngıl beyz...... cıngıl oldubeyz....