Gumanac - Štulac - Gumanac

October 2, 2014
June 2010

near Gomance, Ilirska Bistrica (Slovenija)

Krenuli smo od ulaza u Gumanac. Na ulazu se nalazi stara Talijanska "vojna" cesta. U duzini od nekih 60-tak m je bila u potpunosti natkrivena da zaštiti cestu od vjetra i snijega. Danas je ostao samo manji dio - tunel.
Nekoliko kilometara od pocetka smo "pronašli" poljske položaje. Nisam siguran čiji su ali mislim da nisu talijanski nego da su se tu ukopavale Njemačke snage 45-e.
Kasarna Železna vrata ili Porta di Ferro se nalazi samo par stotina metara dalje od mjesta gdje se nalazila Partizanska bolnica (43-44), vjerovatno pokrenuta na toj lokaciji nakon kapitulacije Italije.
Do bunkera na Štulcu ima gomila manjih položaja , djelomično sa betonskim objektima pa pretpostavljam da je to dio Talijanskih položaja sa stare granice Italija - Kraljevina Jugoslavija.
Na Štulcu je relativno velik bunker sa podzemnim ulazom, od ulaza do samog bunkera ima nekih 30-tak metara ali nismo mogli proći jer je hodnik potpoljen sa nekih 20-30cm vode.