Güloluk - Kozan Aziz Paul Yolu 2

May 15, 2022
May 2022

near Güloluk, Antalya (Türkiye)

Merhaba
Aziz Paul Yolu ile ilgili izlenimlerimiz.
14 Mayıs-26 Mayıs arasında ben ve iki arkadaşımla beraber Perge Antik kentinden başlayıp Sütçüler ve Serpil Köy' e kadar uzanan bir rota yaptık. Benim için oluşan bir tırnak problemi nedeni ile 100 km, diğer arkadaşlarımız için 150 km lik bu bilgi bakımından bakir rotadan faydalı olabileceğini düşündüğüm birkaç not paylaşmak isterim.
Rota öncesi yaptığımız hazırlıklarda Kültür rotaları derneğinden aldığımız St. Poul Yolu rotasının GPS izlerinin wiciloc ve Google Earth üzerinden açtığımızda bilgisayar ortamında elle çizilmiş gibi olduğunu gördük. Yola başladığımızda da bunun sonuçlarının zaman zaman vahim noktalara ulaşabileceğini maalesef gördük. Farklı gps izleri de genelde rota dışına vs de çıkabiliyordu. Bizde bunları harmanlayarak mümkün mertebe resmi işaretleri bularak %90-95 oranında rotaya sadık kaldık. Ufak tefek kaçırdığımız ve resmi gps rota izleri nedeni ile uçurma ve cangılda hareketsiz kalabilecek durumlara bile düşebileceğimiz durumlara denk geldik. Aşağıda vereceğim yürüdüğümüz gps izleri içinde mümkün mertebe bu notları wiciloc ta işaretlemeye çalıştım.
Parkur su açısından oldukça zengin. Kimi zaman sadece yarım litrelik su sişemi doldura doldura diğerlerine dokunmadan gittiğimde oldu iki litrelik stoğu bitirdiğimde. Ancak olası risklere karşı yedek sularınız her zaman yanınızda olsun. Sık sık küçük köylerden de geçiliyor.
İşaretlemeler kimi patikalarda oldukça iyi durumda olmasına rağmen genel olarak birkaç yüz metreden bir iki km ye kadar işaret göremediğimiz yerler de oldu. Orman içlerinde bile kayıp işaret silsilesi çok olabiliyor. Rota da zaman zaman değişiklikler de yapılmış sanırım ki avare gezdiğimiz zamanlarda rota dışında işarete de rastlamışlığım var bunun burada ne işi var demiştim.
Telefon şarjı için zaman zaman küçük köylerden geçtiğimizde hızlı şarjlı adaptörlerle bataryaları doldurabildik. Powerbank yine de lazım oldu.
Bu parkurları performans yapmak isteyenler Antalya tarafından planlayabilir. Ancak tavsiyem Isparta istikametinden Antalya istikametine doğru olacak.
Bir çok yerde market vs olmadığı için Sütçüler vb ilçe merkezlerine erişme plan gününüze uygun kumanyanızı yanınızda olması uygun olacaktır.

1. Gün Aksu Perge-Güloluk Su Reqülatörü
Yol Perge antik kentinden başlıyor. Isparta Antalya otobüsü ile Aksu ilçesinde indik. Buradan taksi ile 6 km kadar gidip parkur başı yaptık. Öncelikle bu parkur Kurşunlu köyü-Güloluk ve AkçaPınar köyüne kadar sürekli asfalttır. Pek tavsiye etmiyorum ancak yolun tamamını yürüyeceğim diyenler için yürünebilir veya Kurşunlu Şelalesine toplu taşıma vs uğranıp devam edilebilir. Tavsiyem Güloluk veya Akçapınar’ dan başlanması. Kısa bir süre ilerledikten sonra evlerin arasından seraların arasında ve iki evin bahçesinden geçerek ormana giriyoruz. Bu ormanın sonuna doğru kemere yaklaşmadan evvel orman cangıla doönüyor. Patika ilerliyor ve orman içerisinde kayboluyor biraz daha cangılda ilerlerseniz kemerin uçurumu tehlikeli olur. Patikanın kenarında bir açıklık beyazımsı bir kaya üzerinde silik işareti görünce sanki tehlikeli bir iniş var oraya inilemez gibi görünüyor ancak yarım metre yüksekiliğindeki bu setten aşağı inip soldan dikkatlice devam edip blok kayanın dibine iniliyor ve az ilerde çayırlık alan ve blok kayanın üstündeki kemerin altına iniliyor. İlk seferde burayı kaçırmışız ve patika 30 40 metre sonra geçit vermez olmuştu. Burası biraz ayak kayması için tehlikelimsi gibi görünür ancak sorunlu bir yer değil. Ağır yükle dikkat edilmeli çantasız zaten kolay olur çıkartıp inerseniz. Sonrasında asfalta çıkıyoruz. İşaretleri takip ediyoruz resmi gps izi de işaretlerden gidiyor bir evin altında ormana veriyor ancak buradan sonrası kayıp. İşaretler yok Resmi gps izi cangıla doğru giriyor ancak ne patika var ne de geçit veren çalılar. GPS izinin 2 metrelik setlerin üzerinden gittiğini bile gördüm. Wiciloc ta verdiğim kendi izimizde burada iki tane ters C harfi ve girdiğimiz yer ile çıktığımız yer belli oluyor. Bu alan ana cadde den devam edilebilir ki zaten ana cadde üzerinde de direkler işaretlenmiş. GPS üzerinde ana caddeden çıkıp tekrar girdiğimiz işretlerin kaybolduğu yerler belli. Büyü C yapıp biraz ilerden tekrar bağlanmak zorunda kaldık. Bahsettiğim işaret çelişkileri burada çok.
Kurşunlu Şelalesi gezilebilir.
Sonrası yine Asfalt üzerinden Kurşunlu köyü ve Güloluk köyüne ulaşılabilir. Kurşunlu da bakkal vs göreceksiniz. Güloluk a gelmeden evvel resmi gps izi farklı bir istikametden Güloluk a iniyor. İlginçtir vakit yetişmeyeceği için girdiğimiz asfaltta da işaretler vardı. Güloluk ta cami de sularımızı doldurduk ve iki km ilerde su regülatörünün oradaki terkedilmiş lojman evin bahçesinde kamp kurduk. Ahşap masalar vs de var. Cami imamı muhtarı aradı ve muhtar bizi oraya yönlendirdi. Camiden 2 km daha ileride. Bu alanda geniş çayırlar var musluk vs de var ancak su kesilmiş. O yüzden akşam kamp ve sabah kahvaltısı için suyunuz olsun. Güloluk’ ta da bakkal varmış ancak rota dışında git grl yapmamak için tedarikli olun.

2. Gün Güloluk Su Regülatörü- Uçarsu 1 2, Kral Havuzu Kozan https://www.wikiloc.com/hiking-trails/guloluk-kozan-aziz-paul-yolu-2-102883114
Gülouk ta kampı topladıktan sonra Regülatörde suyun oldukça yüksek olması nedeni ile 500 mt ilerideki köprüden geçip geri döndük. Akçapınar’ dan evvel küçük bir köyden geçtik. Camisinde sularını tazeleyebilir ihtiyaçlarınızı giderebilirsiniz. Burada da bir süre asfalt ile Akçapınar köyünün altına gelip köye girmeden orman yolu içerisine girdik. Son evden sonra traktör yolu dere içine giriyor ancak su seviyesi oldukça düşük olduğundan normal zamanlarda ıslanmadan geçilebilir. Son evde sularımızı tazeledikten sonra Kozan’ a kadar çeşme mevcut olmadığını gördük. Uçarsu 1 şelalesinin kıyısında suya girilip yukarıda aşağıya indirilen bir boru var oradan içme suyu zor durumda kalınırsa alınabilir. Şelale bakarken en sağ kıyıda akan küçük bir şelalemsi akıntıdan borunun konumunu tespit edebilirsiniz. Uçarsu 1 şelalesinde ziyaretçiler olabilir. Buraya kadar yol traktör yolu ve şehirden uzaklaşıldığı için nispeten insan doğayı hissetmeye başlıyor. Uçarsu 1 de yüzülebilir. Buradan geri dönüldükten sonra sol koldan traktör yolu devam eder. Traktör yoluna gelmeden 20 30 metre geride soldan yukarı doğru çıkan patikayı kaçırmayın. Girişinde işaret var ama dikkat çekmeyebilir. Güzel ve nispeten iyi işaretli patika üstteki traktör yoluna kadar tatlı eğimle çıkıyor. Traktör yoluna çıkılınca soldan devam edip Uçarsu 2 şelalesine yaklaşılıyor. Uçarsu 2 şelalesine 50 metre kadar bir gir çık yapmanız gerekir. Burayı görmeden sakın gitmeyin. Üstteki Kral Havuzunun suyu buraya dökülüyor ve birincisinden daha ihtişamlı bir şelale. Sakın ama sakın atlayıp gitmeyin. Devamında patika kıvrılarak Kral Havuzuna doğru gider. Burada da patikadan gir çık yapmanız gerekiyor ki Havuzu görebilesiniz. Yüzmek isteyenler Kral Havuzuna girebilir. Dikkatlice inilmelidir taş kaygan değil ancak tedbirsizde olmayın. Havuzun içinde Kozan’ lı tesisin sahibi emekli öğretmen SÜlayman Hoca bir merdiven yapmış geri çıkılabiliyor. Kozan da bahsettiğim öğretmen bir tesis işletiyor. Pansiyon molası vermek isteyenler Kozan içerisine girebilir ve burada geceleyebilir. Yataklar çok hijyenik gelmedi bize ancak çok da sorun değildi.
Kozan Pednelissos Pansiyon Süleyman Gül: +905364508642

3. Kozan- HasKızılören Yukarı Mahallesi

Kozan da geceledikten sonra geri dönerek tekrar işaretli yola geldik. Bir süre sonra traktör yolundan devam ettikten sonra yoldan ayrılıp bir patikaya giriliyor. Patika izi çok yerde kaybolmuş ancak bu noktada Pednelissos antik kentine kadar işaretlemeler nispeten fena sayılmaz. Patikadan çıktıktan sonra kente ulaşıyorsunuz. Bir süre sonra traktör yolundan ayrılıp sandal ağaçları ile kaplı muhteşem bir patikaya giriliyor. Burada Pisidia yolunun kalkanlı işaretlerini de görebilirsiniz. Aynı anda iki yolu birden yürümüş oluyorsunuz. Patikanın inişinde ağaç devrilmiş geçişi kapatmış biraz gayretle geçtik. Sonra bir evin bahçesine geliyorsunuz bahçenin içinden aşağı doğru iniliyor işaret var ama aşağıda kayboluyor. Verdiğim GPS izini takip ederseniz bahçelerden atlayarak aşağıdaki işaretlere ve asfalta tekrar ulaşırsınız. Haspınar köyünün bu girişinde solda bir patika var dallardan kapanmış kaçırmayın onu. Çeşme bu noktada var iyi de akıyordu. Köyün mezarlığındaki çeşme kırılmış o yüzden ona güvenmeyin bu noktada sularınızı tazeleyin. Buradan sonra geniş bir traktör yolu tepeye kadar sizi çıkarıyor. Güneş dikkat başlıklarınızı ıslatın gölge az. Burada çadır kurulabilecek bir platform ve çeşme var. İlerde kırmazlarsa çok da güzel manzara eşliğinde kamp kurulabilir. Geçtikten sonra yolu çıkarken 300 400 metrelik bir patika içeri verip ileride sizi tekrar yola veriyor. İsterseniz buradan devam edin işaretler bir az karışıyor ama yine de var. Çıkışı yol genişletmesinden sanırım az biraz dikçe iniş olmuş. Yola inerken dikkatli inin kaymayın. Aşağıda Sazak köyü sizi karşılayacak. Camisinde şarjlarımızı doldurup karnımızı doyurup devam ettik. Burada da traktör yolundan giderken köyün mezarlığının kenarından bir patika dereye iniyor ve yukarı doğru tekrar patika şeklinde çıkıyor. Patikayı çıktıktan sonra köye girişinde patika kayboluyor. Kapanmış yani. Bahçe duvarlarından hoplaya zıplaya bir şekilde çalıların arasından kendimizi köye attık. Yine cami wc ve su burada mevcut. Burada bir alabalık tesisi varmış ancak rotadan çıkıp aşağı inmek lazım sanırım biz devam ettiğimiz için göremedim. Buradan sonra yukarı mahalleye çıkan harika bir patika var tepeye kadar bozulmamış. İçinde de iki tane buz gibi su akan çeşme. Çıkış dik ama oldukça keyifli. Yürüyüşümüzün sonuna yaklaştığımız içinde oldukça yorucuydu. Haskızılören’ in bu yukarı mahallesine varınca mezarlık ve eski okulun bulunduğu yerde kampımızı kurduk. Üstelik cenaze kaldırılan bir yer olduğu için üstü kapalıydı gece yağan yağmurdan etkilenmedik ancak rüzgar bir ara oldukça kuvvetliydi. Çadır kazıklarını takın. Pansiyon vs yok. Köyün içinde caminin yanında köy misafirhanesi vs tabelalı bir yapı vardı ancak köyde in cin top ıynadığından kimseye soramadık. Saat 07:00 gibi burada köyün isminin yazılı olduğu bir minibüste vardı sanırım toplu taşıma var. Merak edenler köy muhtarının internette telefonunu bulabilirse bu detayları daha iyi öğrenebilir.
4. Haskızılören- Çandır

Dördüncü gün camide kahvaltı şarj vb ihtiyaçları giderip suları doldurduk ve oldukça dik bir patika ile yola çıktık. Bu parkurda Karakilise köyüne kadar elimdeki yarım şişe pet suyu doldura doldura ve yedek sularıma dokunmaya fırsat bulamadan parkuru bitirdim. Maden ocaklarından sonra ilk evlere kadar su yok. Su konusu böyle.
Patika bir süre sonra yola bağlanıyor ancak tekrar yoldan ayrılıp bir keçi ağılının olduğu yere geliyor. Burada da çeşme var buz gibi akıyor. İşaretler bu noktada nispeten iyi. Aşıtı geçtik bir süre sonra yol anayola bağlanacak ancak orman içinde işaretler sırra kadem basınca birkaç yüz metre kadar geriden anayola indik. Zaten uzun süre bu anayolu takip edeceğiz. Bu yol üstünde iki adet çadır kurulabilecek platform olan mola noktaları var. Su bakımından oldukça zengin birkaç tane çeşme yol boyunca var. Birkaç km devam ve yol aşıtı aştıktan sonra hafifçe inişe geçiyor. Burada dikkatli sola bir kıvrım var ve harika bir çayırlığa geliniyor. Küçük bir kulübe var ve çeşmede yine akıyor. Burada dinlendikten sonra bir dere yatağı inişine giriyoruz. İşaretler klasik yine kayboluyor biraz aradıktan ve gps yardımı aldıktan sonra inişin sağ yukarısında patikayı buluyoruz. Buradan kapının yanıdaki merdivenden inip traktör yolunda az ilerleyip soldaki bir patikayı takip edip anayola yeniden çıkıyoruz. Burada resmi gps izi tam karşıdan orman içine tekrar girip aşağıdan anayola tekrar kavuşuyor. Sanırım 300 400 metre felan vardır. Biz onu kaçırmışız işaret yok ki varsa da gözden kaçtı.
Karakilise köyine gelmeden anayoldan çıkıp soldaki dere yatağına girdik. Burada anayoldan devam etmeyin. Dere yatağı bir ara geçit vermeyecek gibi görünüyor ama 10 metre sonra tekrar ferahlıyor. Yoldan gitmekten iyidir. Mermer ocağı kalıntıları da buraya doğru dökülmüş. İşaretleme burada çok yerde saçmalıyor GPS izine bağlı kalın. Sonra karakilise köyünün içine çıkılıyor. Burası terkedilmiş gibi. Zaten o ocak yüzünden tozu gürültüsü vs kimse durmak istemez. Buradan Çandır’ a kadar 8 10 km asfalt zemin. Mümkünse Çandır da kontak bulabilirseniz araç desteği isteyin. Çandır yönünden başlayacaklarda Karakilise köyüne kadar araçla çıksın. Yürümenin hiçbir zevki keyfi manası yok. İlle yürüyecek arkadaşlara sözüm yok tabiki.
Çandır da rotayı sonlandırdığım noktada kahve ve bakkal var. Tam karşısında park var oraya çadır kurulabilir. Ama iki km ileride TDF nin kamp alanı var. Dere kenarı. Canlar Alabalık tesis ve restaurantının arkasındaki yerde kamp kurulabilir. Tesis çalışanları yeri gösterebilir. Burada alabalık yiyebilir restauranttan su wc vs ihtiyaçları karşılayabilirsiniz. Şimdilik yürüyüşçü az olduğunda müsaade ederler.
5. Çandır Yazılı-Kanyon Sütçüler Mesire alanı
İlk gün tüm yolun asfalt oluşu, Karakilise Çandır arası asfalt inişi maalesef ayak tırnaklarımı patlattığı için yürüyüşe arkadaşlarım devam etti. Ben onlara araç desteği verdim. Eklediğim rota Hikmet Ay arkadaşımızla planladığımız ve onun yürüdüğü rota. Bu rota TDF nin kamp alanından başlıyor. Yazılı Kanyon yazıtlarının önünden geçiyor ve Çürük’ e doğru oldukça bir dik çıkışla devam ediyor. Burası acele etmeden ağır ağır çıkılmalı enerjiyi bitirmeyin. Bu arada yazılı kanyon içinden bu tırmanışın ve yol ayrımının başladığı yerde soldaki patikayı takip edip 500 metre kadar sonra geniş bir çayırlık alana ulaşabilirsiniz. Burada nehrin oldukça etkileyici bir havuzu var. Su o kadar berrak ki anlatamam. İmkanı zamanı olanlara buraya uğramalarını tavsiye ederim. Hatta dereye karışan bir kaynak hemen kıyıda su yüzüne patlıyor ki sakın görmeden gitmeyin derim. Rota Çürükte ikiye ayrılıyor. Soldan giden Müezzinler köyü üzerinden sağdan giden Yeşildere rotası. Bizim tercihimiz Yeşildere rotasıydı. Bu rota üzerinden orijinal yolda tehlikeli sayılabilecek bir kaya ve ip bağlanmış geçiş var. Kendine güvenenler bu rotayı devam etsin. Biz yine bu rotaya girdik ancak bu geçişi bypass edecek bir alternatif rota ile tekrar orijinal patikaya bağlandık. Bu rota da oldukça az yüründüğünden çalılar çoğalmış. Köyün içerisinde bahçe telleri ile geçişler kapatılmış. Köy terkedilmiş gibi. GPS izimin bittiği yerde bir mesire alanı var. Bu noktadan sonra Sütçülere oldukça zahmetli bir asfalt tırmanışı var. Sütçüler içinde kamp kuracak bir karış düzlük yok. Sütçülerden 1.5 2km dışında belediyenin özel bir işletmeye verdiği sosyal tesisler var. Burada bir dinlenme molası verebilirsiniz. Çadır fiyatı 200 bungalov 250 TL idi. Bu kişi başı değil oda fiyatı. İki kişi için ikiye bölün yani. Çadır dediğimde kendi çadırlarımız değil onların çadırları ki içinde duşakabin, wc, tv, buzdolabı, iki kişilik koltuk, açılıp yatılabilen iki adet tek koltuk (ben koltukta yattım çokta rahattı) temiz çarşaf, havlu, yorgan vs var ki en öndeki çadırları tuttuk manzarası muhteşemdi. Kapısında da masa sandalye var sanki saray. Temizlik on numara beş yıldız. Hemen yanında da tavuk ve et yemekleri olan güzel bir restaurantı var tesisisin. Fiyatlar 50 tl den başlayıp 120 tl ye kadar çıkıyor. Salata vs de ikramı var. Burada kalabilirsiniz. Sütçüler içerisinde taksi var. Isparta’ ya birkaç saat aralıklarla ulaşım var. Rotayı sonlandırdığımız yerden taksi çağırıp merkeze ve oradan tesise erişmenizi tavsiye ederim. İlçede başka otel öğretmen evi vs de yokmuş. www.sutculer.bel.tr
Sütçüler Kartalkaya Yuvası Turizm Yuvası
+902463513040 +905050868456

6. Adada- Serpilköy

Bu gün yürüyüşe Adada Antik kentinden başladık. Sütçüler- Adada arasını atladık. Dileyenler bu arayı da yürüyebilir.
Adada üzerinden devam eden rota traktör yolu ve patikalar ile öncelikle Sipahiler köyüne ulaşıyor. Sipahiler köyünde minik bir bakkal (kapalıysa zili çalın), karşısında bir kahve ve bir de manavı var. Sipahilerde ki kahveci Dursun abi yürüyüşçülere destek veriyor. Çanta taşıma ulaşım ve kalacak yer konusunda gelen turistlere yardımcı olduğunu söyledi. Kekik çayını da ilk defa içtim ve çok hoşuma gitti.
Rota buradan sonra yine bir tırmanışla Serpil Köy e ve oradan Yukarı Gökdere köyüne devam ediyor. Bu arada harita üzerinde de göreceğiniz üzere geniş bir düzlük alan var. Ancak buna pek aldanmayın Hikmet arkadaşımız iniş ve çıkışın çok olduğunu yine işaretlerin olmadığını tek tük karşılaştığını söyledi. GPS izine devam yani. Serpil köyün inişinde S inişi göreceksiniz. Bu patika oraya doğru açılmaya çalışılan yol nedeni ile zaman içerisinde kaybolacak anlaşılan. Bu inişi yapınca köye gelmeden köyün bir mesire alanı varmış. Köylüden aldığım bilgiye göre buraya çadır vs kurulabilir. Suyu da varmış. Arkadaşlarım Yukarı Gökdere ye gidişin bir kısmı asfalt olduğu ve asfalttan gına geldiği için burada macerayı sonlandırdılar.
Dönüşte aracınız varsa Burdur Ağlasun ilçesindeki Sagalasson antik kenditen uğradık ki burası da muhteşem bir yermiş. Youtube videosunu seyredip kent hakkında biraz bilgi toplarsanız daha iyi görerek gezersiniz. Buraya çıkarken veya inerken bir tesis var yörük çadırımı neydi ismi. Burada uygun fiyata gözleme yer çay içebilirsiniz çok keyifli bir yerdi.
Bu rotayı şenlendirmek gerek ancak çok bakir olduğu için yiyecek içecek tedarikli gidin. Serpilköy de bir market varmış. Kahvehane de ara abi kapatıp geri gelebiliyor.