Gui gui playa

6 hours one minute
February 23, 2017
February 2017

near Tasartico, Canarias (España)

Moelijk te bereiken strand. Het komt erop neer dat je eerst 2,5 a 3 km omhoog loopt daarna zelfde afstand afdaalt. En op de terugweg weer hetzelfde. Al met al zon 6 uur traplopen! Pad is goed te volgen maar op heenweg even verkeerd gelopen hierdoor wel even echt moeten klimmen.. Maar volg je het pad is het, ieder op zijn eigen tempo goed te doen. Er liepen behoorlijk veel wandelaars ook kinderen met ouders en een man op blote voeten.. En op Gui Gui playa stonden tentjes van campeerders. Niet erg groot strand met zwart zand en stenen.. De zon komt in de ochtend nog niet op het strand. Zelf eten drinken meenemen. Er is niets onderweg.

Begin

Gui gui playa

View

• Vik Heyndrickx Nov 7, 2017

Op de plaats waar je verkeerd gelopen bent, is het linksaf en niet rechtdoor. Ik had het zelf na een paar meter door dat ik waarschijnlijk het juiste spoor bijster was.
    Het is een leuk pad om te volgen, ook als niet geoefende hiker. In vogelvlucht is het pad (enkel) 3km lang, volgens de officiële informatie is het (enkel) 5.4km lang. En je doet er als niet geoefende hiker inderdaad ongeveer 3 uur over.
    Half oktober tijdens de week ben 's ochtends op mijn heenweg een groepje van vier vrienden die op hun terugtocht bezig waren tegengekomen, en was helemaal alleen op het strand. Dat strand bestond op dat ogenblik bijna uitsluitend uit zwart lavazand, zonder keien. Maar op andere ogenblikken is het net omgekeerd.
    Tijdens de namiddag is er één klein bootje met twee mensen in aangemeerd, maar voor de rest geen levende ziel te bespeuren. 's Avonds op mijn terugweg toen ik bijna terug was op het pad beneden nog twee locals tegenkomen die toen nog vertrokken. Zoals ook gezegd: zéér belangrijk is het om voldoende drinken mee te nemen. Toen ik daar heen ging was het zéér warm en zéér zonnig, en heb 3 liter water verbruikt. En je hebt goeie schoenen nodig, net zoals bij elke hiking trip.