Güdül

November 5, 2023
November 2023

near Afşar, Ankara (Türkiye)

NOT: Asfalt yollar arabayla geçildi.
Bu haftasonu rota Ankara'nin yavaş şehri (slow-city) Güdül'de. İlk durak İnönü mağarası. Girişi ücretli ama içeride banklarda oturabileceginiz Ankara'daki benzer yerlerden daha temiz bir yer. Peri bacalarına benzer şekilde odaların yer aldığı mağaralarda karanlık küçük bir merdivenden başlayıp çıkılıyor. Yükseldikçe kanyonun ve derenin güzelliği daha net görülüyor. Dere boyunca sonbaharda yürümek ayrı bir keyif. Sonraki durak olan Güdül sivrisi için Avşar köyüne gidiyoruz. Bundan tepeye yaklaşık 2 saatlik bir yürüyüşle çıkılıyor. Tepenin diğer tarafında kurumuş göletlerden birinden kamp atıyoruz. Sabah Avşar köyüne dönüp ordan Poyraz göletine doğru yolu koyuluyor. Kanyonun manzarası eşliğinde araba yolunun sonunda küçük bir gölet var. Sonrasında patika yol ile Poyraz göletine ulaşıyoruz. Kamp yaptığımız yerin dolu versiyonu ve vadi manzarası ile beraber. Bu göletlerin ne zaman yapıldığını bulamadım ama bozkırda kamp yapanlar için birer vaha gibiler. Son durağımız Asartepe barajı burda Göl kenarını gezip İlhanlı deresinin görüp Ankara'ya dönüyoruz.

PictographCampsite Altitude 3,541 ft

Bozkırda vaha

Yağışlı mevsimde çamur olur dikkat!