Photo ofGuardiola de Berguedà - El Quer - Roca Tirabal - Turbians - Font de la Vinya Vella Photo ofGuardiola de Berguedà - El Quer - Roca Tirabal - Turbians - Font de la Vinya Vella Photo ofGuardiola de Berguedà - El Quer - Roca Tirabal - Turbians - Font de la Vinya Vella

March 19, 2022
March 2022

near Guardiola de Berguedà, Catalunya (España)

Sortim del nucli de Guardiola de Berguedà i ens apropem al monestir de Sant Llorenç Prop de Bagà. A partir d'aquí seguirem un camí que surt en direcció Bagà, paral·lel a la Via del Nicolau i al riu Bastareny. Arribant a Bagà ens desviem cap a l'esquerra i comencem a ascendir en forta pendent cap a l'àrea de La Pena, on trobem el Mas Matallops i les ruïnes de Sant Fe del Quer. Cal anar amb compte en arribar a les restes de l'antiga ermita si volem atansar-nos, ja que el camí principal no hi passa.

Seguim el sender, i a l'alçada del Torrent de Turbians ens desviem a la dreta per pujar al Roc Tirabal, amb impressionants vistes sobre tota la vall. A partir del mirador on trobem la bandera, el camí encara s'enfila uns metres més, però amb un desnivell força més suau que el que venim de fer. Un metres més enllà del punt més alt trobem la Collada de Turbians, a la que es pot arribar amb cotxe sense deixar l'asfalt.

Continuem cap a Rocadecans i l'àrea de Can Misèria. Més endavant ens enfilem al Roc dels Quatre Batlles, des d'on tenim excel·lents vistes del Pedraforca (sempre que faci bo, que no va ser el nostre cas).

La baixada, més progressiva que la pujada, ens porta pel Coll de la Font de la Paleta fins els Torrent dels Bacs i més enllà, a l'àrea recreativa de la Font de la Vinya Vella. Estem molt a prop de retrobar el camí que hem fet aquest matí, ara de tornada al cotxe. Aprofitem de veure amb una mica més de deteniment el monestir de Sant Llorenç abans de baixar al nucli urbà de Guardiola.

Ruta fàcil, sense cap dificultat tècnica, més enllà del desnivell. Ben senyalitzada i tota resseguint corriols prou fressats i ben marcats. Cal anar atent a algun desviament que, tot i estar fitat, és fàcil passar-se (just abans de les restes de Sant Fe del Quer i per iniciar la pujada des dels estrets de Turbians)