گشت و گذار ییلاقات مازیچال

2 days one hour 45 minutes
September 18, 2022
September 2022

near Ţovīdarreh, Māzandarān (Iran)

تاریخ اجرا: ۲۴ تا ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۱
تعداد نفرات: ۲ نفرات
شروع برنامه ساعت ۶:۳۰ صبح پنجشنبه از ترمینال تاکسی غرب به سمت کلاردشت تاکسی گرفتیم. متاسفانه ترافیک شدیدی بود ما حدود ساعت ۱:۳۰ ظهر به کلاردشت رسیدیم (نفری ۲۵۰ هزار تومان)
بعد از خوردن ناهار، با گرفتن تاکسی تا اول جاده مازیچال رفتیم و ساعت ۲:۱۵ بعد از ظهر اول جاده‌ی خاکی بودیم و نم‌ نم بارون هم شروع شده بود. حدود یک ساعت و نیم ادامه دادیم و ۶ کیلومتر جلو رفتیم که یک پاترول مارو سوار کرد و تا بالای روستای مازیچال بالا رفتیم و کنار چند کلبه مارو پیاده کرد. ساعت ۴:۳۰ عصر ما پیمایش رو شروع کردیم و مسیر به نسبت خوبی رو در مه ولی به شدت پرتگاهی طی کردیم تا به ییلاق طلیان رسیدیم و شب رو آنجا گذراندیم. روز دوم ساعت ده صبح برای بررسی بقیه‌ی منطقه، شروع کردیم و با دو ساعت پیمایش به ییلاق نیشکیجن رسیدیم. منطقه به شدت بکر و خاص بود و باید حواستون به مار‌های افعی باشه (یکدونه ما دیدیم)، رد پای خرس و مدفوع خرس به وفور دیده می‌شد. در نهایت پس از بررسی مسیر رسیدن به ییلاق گوگوله در اون سمت دره از مسیر دوم برگشتیم و بعد از گذر از بین صخره‌ها و عبور از اسکول به ییلاق کز دره رسیدیم و از اونجا با یک ساعت پیمایش تراورس به ییلاق سیچخانی رسیدیم، اونجا قدری استراحت کردیم و دوباره با تراورس به ییلاق طلیان رسیدیم. شب رو دوباره همونجا استراحت کردیم و فردا صبح از سمت ییلاق بابوربا و کربن به سمت شور زمین و مازیچال حرکت کردیم. مسیر بعد از فرود به کف دره، با شیب نسبتا زیادی به سمت بالا می‌رفت و با ۶۰۰ متر افزایش ارتفاع به مازیچال رسیدیم. از اونجا هم از جاده خاکی به سمت کلاردشت تا نیمه راه رفتیم و در نهایت با یک ماشین تا کلاردشت و تهران هیچ‌هایک کردیم و ساعت ۹ شب رسیدیم تهران.
در کل منطقه، منطقه‌ی بکر و از طرفی به شدت نیاز به دقت و تسلط و عدم ترس از ارتفاع داشت، چون به شدت صخره‌ای بود.