GRZA VRELO - Veliki koziji rog 682 mnv - Vis 873 mnv

Photo ofGRZA VRELO - Veliki koziji rog 682 mnv - Vis 873 mnv Photo ofGRZA VRELO - Veliki koziji rog 682 mnv - Vis 873 mnv Photo ofGRZA VRELO - Veliki koziji rog 682 mnv - Vis 873 mnv

July 11, 2022
July 2022

near Dečje Letovalište, Central Serbia (Serbia)

NISMO OVAJ PUT BILI NA SAMOM IZVORU GRZE JER SMO SKORO BILI A I NIJE DALEKO.Pre polaska u našu avanturu planski smo otišli u manastir Sv. Petke Izvorske u mestu Izvor koje se nalazi uz put prema našoj stazi. U stvari smo planirali obilazak ovog manastira a stazu smo trazili u okolini. O manastiru možete da pročitate dosta na internetu a o lepotama manastira bi možda mogao da pišem kad bi znao reči kojima bi ga opisao. Posle posete manastiru brzo stižemo do početka ovog obilaska.Krećemo od planinarskog doma i po tabli sa obeleženim stazama mi smo počeli sa STAZOM BROJ 4.Trek koji smo mi pratili je dugačak 20 km ali mi nismo uspeli da izvedemo tu turu iz više razloga. Neki od razloga su URASLE STAZE. Staze jesu obeležene ali u momentu naše posete su jako urasle i bilo je fizički iscrpljujuće provlačenje kroz travu i drugi razlog je što smo kasno krenuli u šetnju. Na početku nas očekuje strmmm uspon prema Velikom kozijem rogu (sa kog se ne vidi ništa jer je urastao u drveće te nismo uživali u pogledu),na koji smo se popeli ali koji nije bio po treku,zatim nastavili prema Visu. O prirodi mogu puno da pišem ali opet je tu dosta smetala urasla staza i viiisoka trava.Ubrzo stižemo pred sam Vis ali se opet teško probijamo do njega,kroz visoku travu i kamenje koje se pomera pod nogama. Stižemo nekako do Visa 873 mnv i uživamo u pogledu na okolinu i veličanstveni Rtanj. Silazak sa Visa uopšte nije bio jednostavan ali nije ni nemoguć. Stižemo do puta gde se umivamo na česmi i nastavljamo dalje ,posle 1 km skrećemo levo ponovo u visoku travu i opet muku mučimo i rešavamo da skraćujemo stazu. I time smo SKRATILI STAZU BROJ 4 . Vraćamo se na stazu kojom smo i došli,pred vrh Veliki Koziji Rog i spuštamo se nazad prema planinarkom domu i našem autu.
Još jednom, MI kad smo bili,videćete u opisu datum,staze su bile URASLE,dobro obratite pažnju na krpelje i dobro pazite na Markacije,STAZE SU LEPO OBELEŽENE.