Grote Rivierenpad Vianen - Geldermalsen

Photo ofGrote Rivierenpad Vianen - Geldermalsen Photo ofGrote Rivierenpad Vianen - Geldermalsen Photo ofGrote Rivierenpad Vianen - Geldermalsen

May 23, 2018
May 2018

near De Biezen, Utrecht (Nederland)

Op 23 mei 2018 liep ik van Vianen naar Geldermalsen. Eerst via twee buslijnen naar Vianen Lorentzweg gereden, waar ik om 6:45 aan mijn wandeling ben begonnen. Om drassige weilanden te vermijden heb ik de route iets anders gelopen dan "volgens het boekje". Zo kwam ik allereerst in de dorpen Zijderveld en Schoonrewoerd en via de Diefdijk, een lange binnendijk op de grens van Zuid Hollend en Gelderland. In Leerdam wat rond gedwaald en diverse foto's genomen van de historische stad. Via de brug over de Linge kwam ik in Asperen aan, mijn eerste plaats in Gelderland op deze wandeling. Na weer een brug over de Linge bereikte ik het oude stadje Acquoy, met een stevige kerktoren, die behoorlijk uit het lood is geraakt. Na Acquoy liep ik langs de provinciale weg naar Rhenoy. Weer de Linge over en met een grote boog kwam ik in Rumpt aan. Na Rumpt weer de Linge over en op weg naar Beesd. Toen ik onder de A2 gelopen ben, heb ik de Lingedijk vaarwel gezegd en ben via Enspijk en Deil naar het station van Geldermalsen, waar ik de trein richting huis genomen heb.