Groot rondje Beaulieu, Journiac naar Lachaux (oude route 12)

Photo ofGroot rondje Beaulieu, Journiac naar Lachaux (oude route 12) Photo ofGroot rondje Beaulieu, Journiac naar Lachaux (oude route 12) Photo ofGroot rondje Beaulieu, Journiac naar Lachaux (oude route 12)

July 31, 2014
July 2014

near Beaulieu, Auvergne (France)

Spannende wandeling die niet duidelijk meer was aangegeven, maar inmiddels zijn is de GELE ballisage door ons aangepast en vernieuwd!
Start In Beaulieu, dan na Sagnolle via mooi onverhard pad naar Journiac, dan via saai recht stuk langs de weg naar Lachaux.
NU KUNT U KIEZEN:
- De nieuwe simpele route die langs de weg loopt en korter is. Volg de bordjes met PR 12.
- De oude route die door het bos gaat, volg de gele streepjes omlaag het bos in, je loopt langs 2 oude autowrakken, waaronder een hele oude Citroën. Blijf omlaag lopen. Het pad is modderig omdat er ook regelmatig koeien langs lopen. Bij splitsing links aanhouden. Nu komt het moeilijke gedeelte van de wandeling, onderweg zijn er een aantal bomen over het pad gevallen en daarom is het al enige tijd niet meer bijgehouden. We hebben veel overhangende takken weggeknipt, maar er komt heel veel boven.... Binnen niet al te lange tijd is dit pad overwoekerd vrezen wij!
Het is echter ook spannend en er staan met enige regelmaat gele streepjes en x . Na het moeilijke deel kom je weer op een goed breed pad dat omhoog loopt naar de weg. Van daaruit is het weer makkelijk en loop je langs het meer naar beginpunt.