Groenlàndia, Qassiarsuq, Brattahlid, Tasiusaq

Photo ofGroenlàndia, Qassiarsuq, Brattahlid, Tasiusaq Photo ofGroenlàndia, Qassiarsuq, Brattahlid, Tasiusaq Photo ofGroenlàndia, Qassiarsuq, Brattahlid, Tasiusaq

one day 22 hours 47 minutes
September 1, 2017
August 2017

near Qassiarsuk, Kujalleq (Grenlandia)

(En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Groenlàndia) Ruta els dies 25 i 27/08/2017; 14 km; +460 -460; 5 hores.
Setena Excursió amb el següent itinerari: Dia 25 des de Qassiarsuq a Tasiusaq i el dia 26 tornada. Participants: Els onze participants del viatge. Tipus de sortida: anada i tornada al mateix punt en dos dies diferents; Dificultat: fàcil. (He sumat els tracks del dia d’anada i el de tornada).

Després d’una nit freda i amb molta pluja, hem deixat les nostres bosses a punt i hem desmuntat les tendes. Una última mirada al frontal de la glacera mostra com els catacracs de la nit han estat grans blocs de gel que s’han trencat i ara suren a l’aigua del fiord.

Un dels blocs ample i d’un intens color blau flota a l’esquerra de la glacera. Recordem que el retrocés dels gels àrtics en els últims milers d’anys i l’elevació de la massa de l’illa, han deixat exposats afloraments de roques amb un ample mosaic de morfologies.
Aquell 1300 al que em referia, el fred devia afectar molt directament els habitants de les terres properes a l’Àrtic: Alaska, Canadà, Groenlàndia i Sibèria. En aquestes terres hi habiten els que s’anomenen inuit. Inuit significa “persona” i serveix per referir-se a qualsevol grup que viu en aquestes terres; el singular és “inuk”. Tot i amb això, els nadius de Groenlàndia s’estimen més anomenar-se “kalaallit”. Els grups locals de nord-est de Groenlàndia, s’anomenen “inughuit”, que significa grans homes. A cap d’aquest grups humans els hi agrada, en tot cas, l’apel•lació d’esquimals (amb el seu significat de “menjadors de carn”).

A les 10 del matí, entre la boira que planeja per sobre el fiord veiem arribar... ...