Groenlàndia, Qaleragliq, fiord Tunulliarfiq, campament Fletanes

Photo ofGroenlàndia, Qaleragliq, fiord Tunulliarfiq, campament Fletanes Photo ofGroenlàndia, Qaleragliq, fiord Tunulliarfiq, campament Fletanes Photo ofGroenlàndia, Qaleragliq, fiord Tunulliarfiq, campament Fletanes

September 1, 2017
August 2017

near Illorsuit, Kujalleq (Grenlandia)

(En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Groenlàndia) Ruta el 23 i 24/08/2017; 8 km; +200 -200; 4 hores. Sisena excursió organitzada amb el següent itinerari: Qaleragliq, campamento Fletanes, al lateral de la llengua central de la glacera. Participants: els onze del grup inicial. Tipus de sortida: anada i tornada al mateix punt; Dificultat: fàcil.

Aquesta matinada plovia molt i hem esperat a sortir de les cases de Narsaq. Després un 4x4 s’ha emportat les bosses al port i nosaltres hi hem anat caminant els 2,5 quilòmetres.
Situant-nos en l’aspecte humà del territori, els inuit són una gent pacífica i generosa, condicions importants per sobreviure en un territori que, segons els anys, ha passat per moments de períodes de clima molt dur. D’altra banda, tenen una gran imaginació i persistència, ja que les condicions per obtenir aliments condicionen la seva forma de vida; els escassos recursos els han convertit en un poble notable en l’activitat de la cacera i la pesca.

Al port de Narsaq hi ha vaixells de pesca, com cal esperar d’una ciutat on aquesta activitat és important. Suposem que la majoria dels vaixells ja han sortit.

Amb el vaixell de 12 places (els homologats per fer els trajectes turístics) ens dirigim a oest-nord-oest, esquivant illes i seguint la ruta que ens permeten els fiords. No és un viatge gaire llarg.

Prop de les quatre de la tarda arribem a la petita península de la banda de ponent de la llengua glacial oriental de la glacera de Qaleragliq. El vaixell s’apropa a les roques... ...