Photo ofGroenlàndia, Igaliku, Uunartoq, Nanortalik, fiord Tasermiut, Campament Poulsen, Nuuarsuq, Ruta cota 500 Photo ofGroenlàndia, Igaliku, Uunartoq, Nanortalik, fiord Tasermiut, Campament Poulsen, Nuuarsuq, Ruta cota 500 Photo ofGroenlàndia, Igaliku, Uunartoq, Nanortalik, fiord Tasermiut, Campament Poulsen, Nuuarsuq, Ruta cota 500

September 1, 2017
August 2017

near Tasiusaq, Kujalleq (Grenlandia)

(En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Groenlàndia) Ruta agost de 2017; 16 km; +570 -570; 5,5 hores. Tercera excursió amb el següent itinerari: Campament Poulsen (cabana Malaquias), cim cota 500 i tornada. Participants: el grup d’onze membres. Tipus de sortida: anada i tornada al mateix punt; Dificultat: fàcil.

Per poder fer la ruta a peu d’avui ens vam desplaçar en vaixell, fa dos dies, des d’Igaliku fins a Nanortalik.

Ens aturem a Uunartoq, una de les infinites illes que puntegen els voltants dels fiords en una espècie de laberint increïble. El seu nom sencer és Uunartoq Qeqertop, amb el significat de “Illa temperada”. Va ser cartografiada per Erns Hofer, a inicis dels anys 50 del segle passat i redescoberta per l’explorador nord-americà Dennis Schmitt.

El seu nom és coherent amb l’existència d’una bassa d’aigües termals així que podem gaudir d'un bany a 38º mentre a 500 metres veiem algun iceberg. Uunartoq s’havia vist sempre unida a Groenlàndia fins que el desglaç va permetre observar que era una illa. Des del 2002, quan el gel es va retirar ràpidament... ...