Gródek nad Dunajcem - Wyspa Grodzisko - Koszarka

Photo ofGródek nad Dunajcem - Wyspa Grodzisko - Koszarka Photo ofGródek nad Dunajcem - Wyspa Grodzisko - Koszarka Photo ofGródek nad Dunajcem - Wyspa Grodzisko - Koszarka

January 17, 2011
August 2010

near Gródek Nad Dunajcem, Województwo małopolskie (Polska)

Trasa długości trochę ponad 6 km, z czego 1,3km wiedzie przez wody jeziora Rożnowskiego, za pomocą wypożyczonego sprzętu pływackiego. Początek ścieżki w przystani wycieczkowego statku „Jaskółka” w Gródku nad Dunajcem. Statek kursuje 4 razy dziennie, rejs trwa ok. 1,5 godziny, z przerwą półgodzinną w Rożnowie. Dodatkowo w przystani można wypożyczyć sprzęt do sportów wodnych, np. kajaki, rowery wodne bądź łodzie wiosłowe. Na potrzeby mojej pracy wypożyczyłam rowerek wodny i opłynęłam wyspę od jej prawej strony, jest to odległość ok. 350m od linii brzegowej. Wyspa Grodzisko potocznie nazywana Małpią Wyspą jest naturalnym rezerwatem ptaków, cała wyspa jest pod ochroną. Skaliste brzegi utrudniają wejście na wyspę. Droga opłynięcia wyspy i powrót do przystani zajmuje ok. 1 godziny. Kolejnym punktem nasze wycieczki jest kościół p.w. N.M.P. Królowej, gdzie z tarasu możemy oglądać panoramy na jezioro Rożnowskie. Na koniec kierujemy się do Koszarki, w tym miejscu zatoka, przystań, plaża i widoki na jezioro i Jodłowiec Wielki 482m.

PictographKayak/Canoe Altitude 801 ft

Koszarka

PictographKayak/Canoe Altitude 0 ft

Wyspa

Wyspa Grodzisko obecnie rezerwat. Fotografie z rowerka wodnego.