Photo ofGrindelwald-First, (amb telefèric), llac Bachalpsee i pasarel.la First Cliff Walk (Suïssa) Photo ofGrindelwald-First, (amb telefèric), llac Bachalpsee i pasarel.la First Cliff Walk (Suïssa) Photo ofGrindelwald-First, (amb telefèric), llac Bachalpsee i pasarel.la First Cliff Walk (Suïssa)

2042
September 17, 2019
August 2019

near Grindelwald, Canton de Berne (Switzerland)

Mes que un trekking, arribar al Llac Bachalpsee des de l'estació de first és una agradable caminada amb espectaculars vistes sobre algun dels pics més famosos dels Alps com l'Eiger el Jungfrau, el Mättenberg, el Schreckhorn, el Wettethorn i una llarga llista de cims situats entre els 3000 i 4000 metres. A l'estiu durant tot el camí ens anirem trobant les famoses vaques suïsses fent el fàcil trajecte encara més fotogènic i encisador.
Per arribar al punt de partida de la caminada ens hem d'adreçar al poble de Grindelwald, situat a 20 km de Interlaken.
Grindelwald, poble de l'Eiger, al Oberland bernès es troba en una bella i verda fondalada de la vall, davant l'impressionant escenari alpí amb la paret Nord de l'Eiger i el Wetterhorn. Gràcies a aquest escenari i els nombrosos miradors i activitats, Grindelwald és una de les destinacions més populars i cosmopolites de vacances i excursions de Suïssa i el centre d'esquiar més gran de la regió del Jungfrau.
Gràcies a l'impressionant panorama i a una glacera que solia avançar fins a la caldera de la vall, Grindelwald atreia els primers hostes, en la seva major part anglesos, a partir de finals del segle XVIII. A mitjan segle XIX va començar l'alpinisme, pròpiament dit, quan guies de muntanya del poble van pujar amb turistes anglesos als pics de la regió. La primera pujada a la muntanya més difícil des del punt de vista alpinista, l'Eiger, va tenir lloc el 1858 (la paret Nord no abans de 1938).
Un cop al poble l'hem de creuar fins arribar a la zona de l'estació del telefèric. Hem de buscar aparcament, no cal posar-se nerviós...tots son de pagament!. Al menys que vulguis caminar des de l’estació de tren fins la del telefèric (amb molt desnivell i força lluny). Un cop deixat el cotxe ens dirigim a l'estació Gringelwald-first on agafem el telefèric que ens portarà fins a l'estació de First. El preu del bitllet, anada i tornada és d'uns 60 €. També es pot pujar a peu des de Grindelwald però això suposa 14 km més i ni més ni menys de 1100 m, de desnivell positiu. A part de no està massa ben indicat, hi ha zones per les quals cal anar per carreteres asfaltades per la qual cosa recomano el telefèric encara que sigui car.
El recorregut del telefèric dura aproximadament 30 minuts comptant amb un parell de parades intermèdies en què el telefèric alenteix la marxa per donar temps a pujar o baixar d’ell. La primera vegada als 1600 metres a la coneguda com a estació de Bort Schyr i la segona vegada, a 2000 i escaig metres, en l'anomenada estació de Schreckfeld.
30 minuts, si, 30 minuts d'ascens que a priori pot semblar molt, però us asseguro que, immersos entre el circ de quatremils, cascades i verds prats esquitxats amb casetes d'exposició ... el trajecte se us farà curtíssim. Ja ho veureu!!.

El trajecte des de l'estació de first situada a 2100 metres, fins al llac és de 3 km d'anada i altres tants de tornada. El desnivell és de tan sols 200 metres i es fan pràcticament en el primer km en diverses marrades. El trekking discorre per una pista en perfecte estat. El camí és molt senzill i està indicat per la qual cosa no hi ha perduda.
Al llarg del camí, situats estratègicament, trobem banc i miradors amb vistes al imponent circ de muntanyes plens de 4.000 al peus de la vall de Grindelwald...el panorama és senzillament sublim.
Era de suposar que aquí dalt hi hauria força gent i no ens vàrem equivocar...(sobre tot japonesos). El camí ple de una munió de gent que anava o venia del llac. Ja tenia ganes de arribar per veure’l i quant en anem acostant i albirem el primer tram del llac, patim una decepció...no deixa de ser un estany més de muntanya. Però el desencís dura poc, a mesura que avancem fins l’extrem del llac, veiem la fotografia de postal per la que és conegut aquest llac amb el Schreckhorn reflectint-se a les seves aigües. Una paraula defineix l’indret...impressionant!!.
Fotografies a dojo, uns entrepans menjats al costat de l’estany i tornada pel mateix camí fins la estació de First. Ara toca resseguir tota la roca que abriga el restaurant i estació de First per unes passarel·les suspeses a molta alçada amb un final d’infart, (si tens vertigen) amb la plataforma sobre el precipicis i amb el sol de vidre, és el First Cliff Walk of Tissot...un mirador espectacular.
Fem unes birres a la terrassa del restaurant i tot seguit agafem altre cop el telefèric que ens condueix altre vegada a Grindelwald donant per finalitzada aquesta impressionant sortida.
Recomanacions finals: La millor hora per fotografiar el llac és a primera hora o a la tarda ja que al migdia a part d'estar ple de gent, tindrem el sol a contrallum i se solen generar núvols d'evolució que es posen sobre els pics. En dies amb mal temps o boira no compensa pagar el telefèric ja que no tindrem vistes.
Salut i bones caminades!!

Photo ofGrindelwald aparcament...començament i final de ruta Photo ofGrindelwald aparcament...començament i final de ruta Photo ofGrindelwald aparcament...començament i final de ruta

Grindelwald aparcament...començament i final de ruta

Photo ofEstació del telesfèric Glindelwald-First Photo ofEstació del telesfèric Glindelwald-First Photo ofEstació del telesfèric Glindelwald-First

Estació del telesfèric Glindelwald-First

trajecte realitçat amb telesfèric

Photo ofestació del telesfèric de First...començament de la ruta fins el llac Bachalpsee Photo ofestació del telesfèric de First...començament de la ruta fins el llac Bachalpsee Photo ofestació del telesfèric de First...començament de la ruta fins el llac Bachalpsee

Photo ofvistes sobre l'estació First, la plataforma Tissot i el circ de cims dels Alps Photo ofvistes sobre l'estació First, la plataforma Tissot i el circ de cims dels Alps Photo ofvistes sobre l'estació First, la plataforma Tissot i el circ de cims dels Alps

vistes sobre l'estació First, la plataforma Tissot i el circ de cims dels Alps

Llac i muntanyes

PictographLake Altitude 7,494 ft

Bachalpsee gran

Photo ofEntrem dins la plataforma First Cliff Walk of Tissot Photo ofEntrem dins la plataforma First Cliff Walk of Tissot Photo ofEntrem dins la plataforma First Cliff Walk of Tissot

Entrem dins la plataforma First Cliff Walk of Tissot

plataforma Tissot

mirador sobre el precipici

Photo ofTerrassa del restaurant First mirador privilegiat sobre les muntayes Photo ofTerrassa del restaurant First mirador privilegiat sobre les muntayes Photo ofTerrassa del restaurant First mirador privilegiat sobre les muntayes

Terrassa del restaurant First mirador privilegiat sobre les muntayes