Grevels combinatie plaatselijke wandelingen

Photo ofGrevels combinatie plaatselijke wandelingen Photo ofGrevels combinatie plaatselijke wandelingen Photo ofGrevels combinatie plaatselijke wandelingen

January 6, 2022
January 2022

near Grevels, Redange (Lëtzebuerg)

Bekijk de foto's van deze wandeling op https://photos.app.goo.gl/vQhwQNPzrMgVg6v26

We deden deze mooie gevarieerde wandeling op 06-01-2022. Ze is een combinatie van verschillende plaatselijke wandelingen. Neem gewoon een GPS track en/of een kaartje mee.

Parkeren kan aan de kerk van 'Grevels'. Grevels (Luxemburgs: Gréiwels) is een plaats in de gemeente Wahl en het kanton Redange in Luxemburg. De Waark ontspringt nabij Grevels.

Wij deden deze route antiklokwijs en volgden de "Mountainbike / Vtt Tour 16 Préizerdaul" tot in 'Heispelt'. Van slijk-baikers niets te zien maar we kunnen ons voorstellen dat er in het weekend wel wat afgefietst wordt. De route is heel gevarieerd; bossen, velden, hoogtes, laagtes, schilderachtige beekvalleitjes, mooie panorama's, het zit er allemaal in.

Er zijn ook vier mooie kerkjes - die allemaal gewoon open zijn - te zien. Ga vooral even kijken in het kerkje van 'Rindschleiden'. De fresco-schilderingen uit de 15. en 16. eeuwen in de St Willirordus-kerk te Rindschleiden maken indruk . Meer info over de kerk is te vinden op deze site: https://www.visitluxembourg.com/nl/plaatz/churches/st-willirordus-kapel-rindschleiden. 'Rindschleiden' is het kleinste dorpje van Luxemburg.

Veel plezier met de wandeling!