Gresolet - Sant Jordi . Disfruta Cavalls del Vent 1

Photo ofGresolet - Sant Jordi . Disfruta Cavalls del Vent 1 Photo ofGresolet - Sant Jordi . Disfruta Cavalls del Vent 1 Photo ofGresolet - Sant Jordi . Disfruta Cavalls del Vent 1

September 1, 2016
September 2016

near Saldes, Catalunya (España)

Gresolet - Sant Jordi
Primera etapa de la nostra experiència Cavalls del Vent del 27 al 31 d’agost de 2016 amb 5 etapes i 4 pernoctes. Es un relat lúdic amb poques referències geogràfiques ( si les voleu exhaustives, us recomano la explicació de Palau Robert).
Com a resum us puc dir que Cavalls del Vent us puc dir que es una travessa amable, els desnivells son asequibles i el fet que existeixen molt refugis permet fer-se-la a mida.
Nosaltres la varem fer en 5 etapes i la varem gaudir MOLT.

Hem dormit a BCN i arribem cap a les 10 al refugi Gresolet (Deu n’hi dò el tros de pista). Recollim les acreditacions i ens recomanen aparcar una mica abans, on surt el camí cap el refugi Sant Jordi.
Pugen per un frondós bosc travessant alguns cops la pista que baixa del coll de la Bauma. A partir d'aquest coll les vistes, entre els arbres, son del Cadí, aquest tros es el Serrat de la Muga, cap a l’esquerra el Comabona.
Seguim vorejant direcció ponent i sempre cara nord fins el coll de la Bena. Veiem a llevant els planells del Serrat Gran que arriben fins la Tosa d’Alp. El Puigllançada al darrera.
Al baixar del coll de Bena seguim un tros per pista, en ple SOL, se’ns fa feixuc. Arribem al enrunat mas del Puig d'on pugem fins la ermita de Sant Martí per aixoplugar-nos de la solana i fer un mos a l’ombra.
Un cop travessat el riu Bastareny, al cap de poc, ja som a Cal Cerdanyola on podem omplir d’aigua en la seva abundosa font. Enfilem el camí dels Empedrats i per la nostra sorpresa trobem un BAR (que no surt en cap relat de Wikiloc!!). Quina llàstima, podríem haver menjat l’entrepà amb una cervesa fresca!
Anem pujant pel congost dels Empedrats, vora el torrent. Deixem a la nostra esquerra el trencall cap el Bullidor de la Llet que avui es ben sec (fa quasi 2 mesos que no plou!). Encara baixa aigua pels Empedrats i aprofitem per fer un bany (es ben freda! ). Travessem l’espectacular estret d’Escriu i un cop passada la font del mateix nom (que no raja) s’obre una mica la vall fins arribar a les envistes del refugi Sant Jordi.
Primer ens desviem una mica per anar a buscar aigua a la font del Faig (un rajolí) i finalment arribem al refugi on prenem una merescuda clara. Total 7h 30' reals. El refugi Sant Jordi es molt net , el sopar abundant i son molt amables.

Sant Martí del Puig de la Baga

27-AGO-16 1:59:54PM Ermita románica de una sola nau, amb bones vistes de la vall del Bastareny. Al darrera , en una roca hi ha la emprenta de la Mare de Deu.

Font de Cal Cerdanyola

27-AGO-16 2:57:17PM Sempre te aigua, molt arregalada vora la casa de colònies de la Salle. Punt de sortida per pujar als Empedrats

Font del Faig

27-AGO-16 5:58:49PM Es la que també suministra al refugi Sant Jordi, avui raja molt poc per la sequera.

Pk Gresolet

27-AGO-16 10:23:55AM Sortida de l'aparcament, uns metres abans del refugi. El Santuari queda damunt el refugi.

PictographMountain hut Altitude 5,096 ft

Refugi Sant Jordi

27-AGO-16 6:03:30PM Refugi guardat, amb descomte pels federats. Hem tardat 7h 38' en arribar anant a la Font primer, descansos, dinar i bany inclòs.