Photo ofGreece Thessaly, Ossa, Κίσσαβος Στόμιο, Αριόπρινο, Κορυφή Κισσάβου (Μονοπάτι Β΄) Photo ofGreece Thessaly, Ossa, Κίσσαβος Στόμιο, Αριόπρινο, Κορυφή Κισσάβου (Μονοπάτι Β΄) Photo ofGreece Thessaly, Ossa, Κίσσαβος Στόμιο, Αριόπρινο, Κορυφή Κισσάβου (Μονοπάτι Β΄)

November 30, 2021
November 2021

near Stómio, Thessaly (Greece)

Σήμερα ανέβασα μία παλιά διαδρομή σχεδόν ξεχασμένη από τους συλλόγους της Λάρισας .
Πρόκειται για μια διαδρομή που εντόπισε και σηματοδότησε η περίφημη Ομάδα του Κώστα Δολμέ.
Ένα αρχείο με την περιγραφή της διαδρομής την βρήκα σε ένα βιβλίο μονοπατιών του νομού της Λάρισας, εκδόσεως του έτους 2007.
Το συγκεκριμένο αρχείο μπορείτε να το διαβάσετε ή να το κατεβάσετε στον υπολογιστή σας από την ιστοσελίδα με την διεύθυνση: https://issuu.com/ellopia/docs/eos_oreivatika_monopatia ,

Τα στοιχεία της διαδρομής όπως την περπατήσαμε και την καταγράψαμε έχουν ως εξής:
Ώρες διαδρομής : 7 h
βαθμός δυσκολίας : 2 +
Απόσταση : περίπου 13 χιλιόμετρα.
Φίλος Παλιός ορειβάτης μου είπε ότι την τελευταία φορά που περπάτησαν αυτό το μονοπάτι ήταν στις αρχές του έτους 2014. Ο χρόνος της πορείας τους από το Στόμιο μέχρι το καταφύγιο του ΕΟΣ ήταν έξι ώρες.
Παρά την πολυκαιρία που το μονοπάτι έχει να συντηρηθεί, διατηρείται σε σχετικά καλή κατάσταση, αλλά θέλει αρκετές βελτιώσεις που θα το κάνουν πιο βατό και ασφαλές. Προσωπικά διορθώσαμε ορισμένα σημεία που έχουν κλείσει λόγο της βλάστησης και προσθέσαμε πινακίδες σε δύσκολα σημεία για την διευκόλυνση των ορειβατών.
Το στίγμα του GPS που έχουμε ανεβάσει είναι πολύ χρήσιμο για να κατευθυνθεί κάποιος σωστά, με την προϋπόθεση ότι γνωρίζει πώς να το χρησιμοποιεί. Καλό είναι αν κάποιοι ορειβάτες επισκεφτούν το μονοπάτι για πρώτη φορά να έχουν το στίγμα στη συσκευή του GPS ή στο κινητό τηλέφωνο τους.
Παρακάτω διαβάστε ή δείτε τις σημειώσεις και τις φωτογραφίες των επιμέρους σημείων ”Waitpoints” που έχουμε καταγράψει.
Today I am uploading an old route almost forgotten by the clubs of Larissa.
This is a route located and marked by the famous Costas Dolmes Team.
I found a file with the description of the route in a book of paths of the prefecture of Larissa, published in 2007.
You can read this file or download it to your computer from the website at: https://issuu.com/ellopia/docs/eos_oreivatika_monopatia,

The details of the route as I have recorded them are as follows:
Travel time: 7 h
Degree of difficulty: 2 +
Distance: about 13km / tra.
A friend An old climber told me that the last time they walked this trail was at the beginning of 2014. Their walking time from Stomio to the EOS shelter was six hours.
Despite the long time that the path has to be maintained, it is maintained in relatively good condition, but it needs several improvements that will make it more passable and safer. We personally corrected some points that have been closed due to vegetation and added signs in difficult places for the convenience of climbers.
The GPS position we have uploaded is very useful to guide someone properly, provided they know how to use it. It is good if some climbers visit the trail for the first time to have their mark on the GPS device or on their mobile phone.
Below read or see the notes and photos of the individual points "Waitpoints" that we have recorded.

Αρχή Περιφερειακή οδός Στομίου

Το μονοπάτι αρχίζει απο την διασταύρωση της περιφεριακής οδού του Στομίου με μικρό χωματόδρομο.Κοντά στο σημείο αυτό υπαρχει παλαιά κίτρινη ταμπέλα που διακρίναμε τα εξής "ΕΟΣ 5Ω ΠΙΚ-ΝΙΚ 2Ω". Εννοεί οτι για το καταφύγιο του ΕΟΣ χρειάζονται 5 ώρες και για το Αριόπρινο χρειάζονται 2 ώρες.

Διασταύρωση Τρακτερόδρομος

Στενός Ανηφορικός χωραφόδρομος

Προκειται για ενα στενό χωραφόδρομος ή μια αντιπυρική ζώνη.

Διχάλα πορεία Νότια

Διασταύρωση κύριος χωματόδρομος

Ο συγκεκριμένος χωματόδρομος ξεκινά απο την επαρχιακή οδό Αγίας Ομολίου, και καταλήγει στο Αριόπρινο στο χώρο Αναψυχής. Απο το σημείο αυτό του μονοπατιού το Αριοπρίονο απέχει περίπου ένα χιλ/τρο.

Χωματόδρομος μονοπάτι

Στενό μονοπάτι στο δάσος- Είσοδος στο κτήμα

Ιδιωτικός Χωματόδρομος κτήματος

Το μονοπάτι όπως έχει χαραχτεί περνά μέσα από ένα αρκετά μεγάλο ιδιόκτητο κτήμα με καστανιές «Κασταναριό». Το κτήμα είναι εκμεταλλεύσιμο μέχρι σήμερα, έχει νέες και μεγάλες παμπάλαιες καστανιές ενώ ο ιδιοκτήτης του το έχει διαμορφωθεί σε επίπεδα με ιδιωτικό δρόμο για τις μεταφορές των εργαλείων και των προϊόντων. Θα ήταν σωστότερο το μονοπάτι να παρέκαμπτε το συγκεκριμένο «Κασταναριό», διότι μπορεί μελλοντικά να είναι δύσκολη η διάσχιση του κτήματος.

΄Έξοδος από το κτήμα σε μονοπάτι

Περίεργη έξοδος από το κτήμα και κάπως απρόσμενη. Το σημείο είναι πετρώδες και γλιστερό και επικοινωνεί με ανηφορικό μονοπάτι. Πλησιάζοντας στο σημείο βλέπουμε μια παλιά χαλασμένη ξύλινη ράμπα που είχαν βάλει οι ποδηλάτες προκειμένου να κατεβαίνουν ομαλά μέσα στο κτήμα και επίσης υπάρχουν μεγάλα μαύρα λάστιχα ύδρευσης. Ανεβαίνοντας ανάμεσα από τα βράχια θα το εντοπίσουμε πιο εύκολα και από τις πινακίδες που υπάρχουν ψηλότερα.

Διασταύρωση με Ασφαλτόδρομο Σπηλιάς Καρύτσας

Χωματόδρομος Ανατολής, Μεγαλόβρυσου πορεία απέναντι

Δεύτερος Χωματόδρομος

Δεύτερος χωματόδρομος μονοπάτι

Κορδέλα

Δύσκολο σημείο στο δάσος μετά απο ξήλευση με διάσπαρτα πεταμένα κλαριά. Προσθέσαμε πινακίδες που διευκολύνουν την κατεύθυνση.

Τρίτος Χωματόδρομος

Τρίτος Χωματόδρομος μονοπάτι

Ράχη Οξυές Καραγίαννη

Σημείο Τριεθνές

Στο σημείο αυτό ενώνονται τρία μονοπάτια το συγκεκριμένο μονοπάτι, το μονοπάτι που έρχεται από την «Καρίτσα» και το μονοπάτι που έρχεται από το «Κόκκινο Νερό» Η αρχή του μονοπατιού ειναι στη θέση Κάναλος το Καταφύγιο του Κισσάβου, το οποίο απέχει απο τι συγκεκριμένο σημείο περίπου μισή ώρα. Μετά το τριεθνές συνεχίζουμε Νότια ανηφορικά διασχίζοντας ενα μικρό δάσος απο συμπέγματα με Οξυές.

Πέρασμα απο μικρό Αυχένα

Ένας μικρός αυχένας στη πορεία μας που μας βοηθά να περάσουμε σε άλλη ράχη, χωρίς να χρειαστεί να ανεβοκατεβούμε τις κοντινές χαράδρες.