Photo ofGreece Thessaly όρος Πήλιο, Ανω Κερασιά, Κώστα ράχη, Μονή Σουρβιάς, Λέσχιανη, Κερασιά. Photo ofGreece Thessaly όρος Πήλιο, Ανω Κερασιά, Κώστα ράχη, Μονή Σουρβιάς, Λέσχιανη, Κερασιά. Photo ofGreece Thessaly όρος Πήλιο, Ανω Κερασιά, Κώστα ράχη, Μονή Σουρβιάς, Λέσχιανη, Κερασιά.

June 8, 2021
June 2021

near Áno Kerasiá, Thessaly (Greece)

Ξεκινάμε από την Άνω Κερασιά της Μαγνησίας και αφού πάρουμε το μονοπάτι για την μονή Φλαμουρίου στρίβουμε στη διασταύρωση των μονοπατιών Ανατολικά(Ε) προς την «Κώστα ράχη».Στη συνέχεια μπαίνουμε το δάσος της Μονής Φλαμουρίου. Mετά αφού φτάνουμε σε μεγάλο κύριο χωματόδρομο, που ενώνει την περιοχή Κάτω Γούρα, Ανατολικά (Ε) με το Πουρί και δυτικά(W) με την Άνω Κερασιά, συναντάμε την διασταύρωση τριών μονοπατιών που κατευθύνονται αντίστοιχα για τη Μονή Φλαμουρίου, την Κάτω Κορομπλιά και τη Μονή Σουρβιάς.
Πρόκειται για ενα υπέροχο τμήμα της διαδρομής που διασχίζει το πυκνό δάσος της Μονής Φλαμουρίου!
Ακολουθώντας το μονοπάτι για τη Μονή Σουρβιάς κατευθυνόμαστε πλέον Νότια (S) μέσα στο δάσος της Σουρβιάς. Το Μονοπάτι βασικά κατηφορίζει μέσα σε άνυδρο ρέμα ανάμεσα σε πανύψηλα Δένδρα (Οξιές και βελανιδιές).Για τη σήμανση υπάρχουν αρκετά κόκκινα σημάδια επάνω στα δένδρα αλλά χρειάζεται περισσότερο προσοχή γιατί σε ορισμένα μέρη του μονοπατιού αυτά έχουν σβηστεί.
Κατηφορίζοντας τελικά φτάνεις στο υπέροχο πλάτωμα που είναι κτισμένη η Μονή Σουρβιάς με θέα προς τη δύση και το νότο.
Την εποχή αυτή γίνονται πολλές εργασίες για την αναστήλωση της με αποτέλεσμα να αναδεικνύεται για μια ακόμη φορά το παλαιό της μεγαλείο.
Η Μονή περιτριγυρισμένη από ψηλά τείχη έχει στο κέντρο της το Καθολικό (ο κεντρικός ναός του μοναστηριού) που είναι Αφιερωμένο στην Αγία Τριάδα, ιδρύθηκε το 16ο αιώνα από τον όσιο Διονύσιο Ολύμπου και ανακαινίστηκε δύο αιώνες μετά από τον όσιο Γεράσιμο τον Νέο.
Συνεχίζουμε δυτικά (W) την πορεία μας και αφού περάσουμε ένα ρέμα,
προσπαθούμε να ακολουθήσουμε το μονοπάτι μέσα στο πυκνό δάσος της Σουρβιάς.
Εδώ πρέπει να ήμαστε πολύ προσεκτικοί γιατί τα περισσότερα κόκκινα σημάδια που υπάρχουν ως σήμανση , είναι επάνω σε πέτρες και λόγο της πυκνής χαμηλής βλάστησης καλύπτονται από αυτήν.
Όμως αν δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή μπορούμε, χωρίς να χαθούμε μέσα στο δάσος, να ακολουθήσουμε το μονοπάτι επειδή σε πολλά τμήματα του είναι ευδιάκριτο, επισης θα μας βοηθήσει και το ίχνος του GPS ωστε να μη ξεφύγουμε της πορείας μας, αν φυσικά διαθέτουμε τέτοιον εξοπλισμό. Το συγκεκριμένο μονοπάτι καταλήγει στον χωματόδρομο της Λέσχιανης κοντά στην εκκλησία της Παναγίας.
Στη συνέχεια παρακάμπτοντας τον χωματόδρομο, περνώντας το ρέμα του Κερασιώτη και αφού περάσουμε το φαρδύ χωράφι, καταλήγουμε σε μικρό κτήμα από όπου περνάμε για δεύτερη φορά ρέμα του Κερασιώτη.
Στην απέναντι όχθη του ρέματος βόρεια (Ν) αρχίζει πολύ στενό μονοπάτι το οποίο διασχίζει το δρυοδάσος της περιοχής.
Αυτό το τμήμα του μονοπατιού το περάσαμε με μεγάλη δυσκολία διότι ήταν αρκετά κλειστό από την πυκνή χαμηλή βλάστηση.
Κατά την άποψη μας το κομμάτι αυτό της διαδρομής χρειάζεται καθάρισμα προκειμένου να γίνει βατό και προσπελάσιμο.
Λεπτομερή περιγραφή της διαδρομής από την Μονή σουρβιάς μέχρι την Κερασιά, μπορείτε να βρείτε και στην ιστοσελίδα: http://walking-pilion.blogspot.com/2013/06/blog-post.html.

Άνω Κερασιά Αρχή μονοπάτιου

Photo ofΜονοπάτι χωματόδρομος Κατω Γούρας, Απέναντι Photo ofΜονοπάτι χωματόδρομος Κατω Γούρας, Απέναντι Photo ofΜονοπάτι χωματόδρομος Κατω Γούρας, Απέναντι

Μονοπάτι χωματόδρομος Κατω Γούρας, Απέναντι

DSC00065 Διασταυρωση μονοπατιού για τη Μονή Σουρβιάς,με μονοπατι για τη Μονή Φλαμουρίου, μέσω του δάσους Φλαμουρίου.

΄Εξοδος μονοπατιού σε χωματόδρομο

Φουρκέτα μονοπατιού

Photo ofΔιασταύρωση με μονοπάτι για τα Κοκκινόγεια Photo ofΔιασταύρωση με μονοπάτι για τα Κοκκινόγεια Photo ofΔιασταύρωση με μονοπάτι για τα Κοκκινόγεια

Διασταύρωση με μονοπάτι για τα Κοκκινόγεια

Υψόμετρο 963 μέτρα. Η φωτογραφία DSC00194 περιέχει τις συντεταγμένες του σημείου.

Υψόμετρο 325 μέτρα. Η φωτογραφία DSC00198 περιέχει τις συντεταγμένες του σημείου.

PictographPark Altitude 2,550 ft

Μικρό Δάσος

Δύο χωράφια χωματόδρομος

Διασταύρωση μονοπάτιων Μονών Φλαμουρίου και Σουρβιάς

Προς μονοπάτι Σουρβιάς έξοδος σε δασικό χωματόδρομο

Photo of΄Εξοδος χωματόδρομου διασταύρωση με χωματόδρομο΄Ανω Κερασιάς Photo of΄Εξοδος χωματόδρομου διασταύρωση με χωματόδρομο΄Ανω Κερασιάς Photo of΄Εξοδος χωματόδρομου διασταύρωση με χωματόδρομο΄Ανω Κερασιάς

΄Εξοδος χωματόδρομου διασταύρωση με χωματόδρομο΄Ανω Κερασιάς

PictographBus stop Altitude 382 ft

Κερασιά

Μονη Σουρβιάς

Η φωτογραφιά DSC 00195 περιέχει τις συντεταγμένες του σημείου.

Μονοπάτι Λέσχιανης-Σουρβιάς

PictographWilderness hut Altitude 2,053 ft

Οπλουργείο Ανταρτών

Ξέφωτο στροφή δασικού χωματόδρομου

DSC00079 Ο Νότιος χωματόδρομος της Α.Κερασιάς

PictographBridge Altitude 2,020 ft

Παλιό Πετρογέφυρο

To γεφύρι της Γελαδίστρας.