Greece , Thessaly Olympos, Όλυμπος Βρυσοπούλες, Μπάρα, Καλόγηρος ,Πάγος

Photo ofGreece , Thessaly Olympos, Όλυμπος Βρυσοπούλες, Μπάρα, Καλόγηρος ,Πάγος Photo ofGreece , Thessaly Olympos, Όλυμπος Βρυσοπούλες, Μπάρα, Καλόγηρος ,Πάγος Photo ofGreece , Thessaly Olympos, Όλυμπος Βρυσοπούλες, Μπάρα, Καλόγηρος ,Πάγος

May 14, 2017
September 2009

near Kryóvrysi, Thessaly (Greece)

Η νότια πλευρά του Ολύμπου έχει αρκετά μονοπάτια προς τις ψηλότερες κορυφές του Ολύμπου, Μεταμόρφωση, Κακαβράκας, Καλόγερος, Πάγος και Φράγκου Αλώνι. Οι συγκεκριμένες κορυφές παρουσιάζουν μεγάλο ορειβατικό ενδιαφέρον, λόγω της ποικιλίας του περιβάλλοντος που έχουν και της σχετικής δυσκολίας που παρουσιάζουν.
Για τις Βρυσοπούλες ακολουθούμε τον δρόμο από Ελασσόνα προς Κοζάνη. Στο Μικρό Ελευθεροχώρι πάμε δεξιά προς την Καλλιθέα και στο χωριό Σπαρμός πάμε αριστερά, προς Βρυσοπούλες όπου καταλήγει ο δρόμος στην είσοδο του Χιονοδρομικού Κέντρου, απ’ όπου ξεκινά και η ανάβαση.
Η διαδρομή έχει την ιδιαιτερότητα να περνά πολύ κοντά στις ψηλότερες κορυφές της Νότιας πλευράς του Ολύμπου και να διευκολύνει τον ορειβάτη να φτάσει σχετικά γρήγορα προς αυτές.
Το ξεκίνημα της διαδρομής όπως αναφέρθηκε αρχίζει από την πίστα του χιονοδρομικού και ακολούθως κινείται στο μικρό μονοπάτι στην ανατολική πλευρά της πίστας.
Όταν φτάσουμε στο οροπέδιο «Μπάρα» που βρίσκεται Ανατολικά του «Αγίου Αντωνίου», το μονοπάτι διασταυρώνεται με το εθνικό μονοπάτι Ο2 και αφού το διασχίσουμε κάθετα συνεχίζουμε Βόρεια μέχρι την απέναντι ράχη όπου περνά το μονοπάτι που ενώνει τον «Καλόγερο» με τις «Σταυροϊτιές». Όταν διασταυρωθούμε με αυτό το μονοπάτι το οποίο αναγνωρίζουμε από τα κόκκινα σημάδια στις πέτρες, τότε η πορεία μας αλλάζει σε νότια και οδηγούμεθα μέσα σε Λάκκα που καταλήγει σε απότομη σάρα την οποία θα ανέβουμε μέχρι το οροπέδιο της περιοχής «Λούτσα». Στο οροπέδιο έχουμε γύρο μας τις κορυφές Βόρεια τον «Καλόγερο», Ανατολικά την «Φραγκου Αλώνι» και Νότια τη «Μεταμόρφωση».

The southern side of Olympus has several paths to the peaks of Olympus, «Metamorphosis», «Kakavrakas», «Kalogeros”, “Pagos” and “Francou Aloni”. These peaks are of great mountaineering interest because of the variety of the environment they have and the relative difficulty they present.
For “Vrysopoules” we follow the road from “Elassona” to “Kozani”. In “Mikro Eleftherohori” we go right to “Kallithea” and in the village of “Sparmos” go left, towards “Vrysopoules” where the road ends at the entrance of the Ski Center, from where the ascent starts.
The route has the specificity of passing very close to the highest peaks of the southern side of Mount Olympus and facilitating the climbers to reach relatively quickly.
The start of the route as mentioned begins at the ski slope and then moves on the small path on the east side of the slope.
When we reach the plateau "Bara" east of peak "Agios Antonios", the path crosses the national path «O2» and after crossing it vertically we continue north until the opposite ridge passes the path that connects "Kalogeros" with "Stavroities" . When we cross this path which we recognize from the red marks on the rocks, then our course changes to the south and we drive to “Lakka” (Soil cavity) which ends up in a steep sweep which we will climb to the plateau of the "Loutsa" area. On the plateau, we have the northern peaks of "Kalogeros", East of "Fragou Aloni" and South of "Metamorphosis".

KEOAX

Μονοπάτι Σάρα 1

08-NOEMBPIOS-15 11:56:39

Μονοπάτι Σάρα Οροπέδιο Λούτσας

Μονοπάτι Σάρα Οροπέδιο Λούτσας.

Ρέμα στροφή

Παράκαμψη για μονοπάτι της Σάρας

Στο κέντρο της φωτογραφίας μετα το πλάτωμα, ξεχωρίζει μια μικρή κορυφή (δόντι). Στο σημείο αυτο υπαρχουν κοκκινα σημαδια που σε οδηγούν μεσα μέσα στη Λάκα του "Καλόγερου" (περιοχή "Γκόλιας") που καταλήγει στη Σάρα. Για όσους ακολουθήσουν την διαδρομή μέσω της παράκαμψης θα πρέπει να ειναι πολύ προσεκτικοί διοτι στο σημείο αυτό και για 200 περίπου μέτρα το μονοπάτι κινείται σε πλαγιά με σαθρό έδαφος. Ενναλακτικά μπορούμε να κατέβουμε στην κοιλάδα αν παρακάμψουμε το σημείο απο νότιο δυτικά (δεξιά ) και μετα απο 300 περίπου να κατέβουμε ομαλότερα στο μονοπάτι της Σάρας. Παρατηρήστε και την εικόνα του χάρτη που επισυνάπτω.