Photo ofGreece Thessaly North Agrafa , Βόρεια Άγραφα, Καρύτσα Δολόπων, Πανθεσσαλική ανάβαση Photo ofGreece Thessaly North Agrafa , Βόρεια Άγραφα, Καρύτσα Δολόπων, Πανθεσσαλική ανάβαση Photo ofGreece Thessaly North Agrafa , Βόρεια Άγραφα, Καρύτσα Δολόπων, Πανθεσσαλική ανάβαση

April 10, 2024
March 2024

near Karítsa, Thessaly (Greece)

Καρύτσα Δολόπων, Παναγία Πελεκητή, Κορυφές Αγκώνας και Τέμπλα, Καταφύγιο Αγράφων, Αγία Παρασκευή, Καρύτσα (κυκλική).
Δεδομένα διαδρομής: (Με βάση το GPS)
Απόσταση: περίπου 18,9 χιλιόμετρα. Υψομετρική διαφορά: 1067 μετρα.
Ώρες πορείας: 8 ,6 ώρες.
Βαθμός δυσκολίας: Μέτριος (2),
(Με εξαίρεση το τμήμα Αγία Παρασκευή-Ράφηνα- Καρύτσα που στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδείχτηκε δύσκολο).
Μια επιτυχημένη ορειβατική εκδήλωση που διοργανώνετε κάθε χρόνο στη Θεσσαλία είναι η "Πανθεσσαλική κοινή πορεία" όλων των συλλόγων της περιοχής.
Την ευθύνη της συγκεκριμένης πορείας αναλαμβάνουν εκ περιτροπής οι τοπικοί σύλλογοι.
Η φετινή Πανθεσσαλική πορεία είχε οικοδεσπότη τον "ΕΟΣ Καρδίτσας" και
Ορειβατική πορεία στα βόρεια Άγραφα (Κυκλική), ξεκινήσαμε από την "Καρύτσα Δολόπων", αφού ανεβήκαμε στις κορυφές "Αγκώνας" και "Τέμπλα" και μετά τη στάση στο Καταφύγιο των Άγράφων (Καραμανώλη), συνεχίσαμε με κατεύθυνση στην αρχή Ανατολική μέχρι την Αγία Παρασκευή και μετά νοτιοδυτική μέσω του οικισμού της Ράφηνας επιστρέφαμε στην Καρύτσα.
Η διοργάνωση του συλλόγου της Καρδίτσας για εκατό πενήντα ορειβάτες ήταν πολύ καλή.
Με εξαίρεση το τμήμα της διαδρομής από την Αγία Παρασκευή μέχρι την Καρύτσα που κατά την ταπεινή μου άποψη θα έπρεπε να την έχουνε μελετήσει καλύτερα οι υπεύθυνοι της πορείας.
Βασικά πρόκειται για μία διαδρομή χωρίς σημάδια, που όπως οι διοργανωτές ισχυρίζονται δεν τους επιτρέπει το Δασαρχείο να την σηματοδοτήσουν.
Τα δυο ρέματα που περνάμε έχουν υποστεί μεγάλες ζημιές από τις καταιγίδες ("Ιανός" και "Ντάνιελ"), τέλος πολλά τμήματα της διαδρομής μέσα στο δάσος είναι ασαφή με συνέπεια να είναι αυξημένος ο κίνδυνος αποπροσανατολισμού.
Τα σημεία αυτά θα έπρεπε οι διοργανωτές να τα είχαν εκ των προτέρων επισημάνει έστω και με προσωρινά σημάδια, έτσι ώστε να αποφύγουν την ταλαιπωρία περίπου εβδομήντα ατόμων που περπατήσαμε για πρώτη φορά το συγκεκριμένο τμήμα της διαδρομής.
Παρόλα αυτά όπως με πολύ σοφία λέει ο λαός μας "Τέλος καλό όλα καλά!".

Νο 1 Καρύτσα Δολόπων

Κοινότητα της δημοτικής ενότητας της Νεβρόπολης, του Δήμου της λίμνης Πλαστήρα.

Ο Ναός (μοναστηράκι) της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος

Νο 4 Μονή Παναγίας Πελεκητής

Νο 5 χωματόδρομος παράκαμψη

Νο 6 Διασταυρωση Χωματόδρομων

Νο 7 κορυφή Αγκώνας

Δεν βρισκόμαστε Ακριβώς στη συγκεκριμένη κορυφή, αλλά σε κοντινή απόσταση απο αυτήν.

Νο 8 Κορυφή Τέμπλα

Photo ofΝο 9 Καταφύγιο Αγράφων (Καραμανώλη) Photo ofΝο 9 Καταφύγιο Αγράφων (Καραμανώλη) Photo ofΝο 9 Καταφύγιο Αγράφων (Καραμανώλη)

Νο 9 Καταφύγιο Αγράφων (Καραμανώλη)

Νο 10 Αγία Παρασκευή

Νο 13 Είσοδος Οικισμού Ράφηνας

Στρίβουμε Νότια (S) προς τον Οικισμό της Ράφηνας, "Οι οικισμοί αυτοί πέριξ του κεντρικού χωριού αρχικά αποτελούσαν προσωρινές θερινές εγκαταστάσεις των Καρυτσιωτών για την φύλαξη των καλοκαιρινών αγροτικών καλλιεργειών τους, γι΄ αυτό και αποκαλούνταν «εξοχές» και οι κάτοικοί τους «εξοχίτες» μέχρι που εξελίχτηκαν τελικά με το πέρασμα των χρόνων από απλά καλύβια σε οργανωμένα αυτοτελή οικιστικά σύνολα." (Σύλλογος Καρύτσας Δολόπων, https://karitsa-dolopon.gr). Αν ακολουθησουμε βόρεια τον χωματόδρομο, στην αριστερή πλευρά μετα απο 100 μετρα περίπου ανεβαίνουμε στο ξωκκλήσι του Αγίου Παντελεήμονος (μετόχι της Πελεκητής).

Νο 14 μικρό Ρέμα

Νο 15 Ρέμα Μπουρούτσας;

Για την ονομασία του ρέματος ίσως οι πληροφορίες μου να μην ειναι σωστές.