Greece, Thessaly, mountain Mavrovouni, Κανάλια -Κεραμίδι

Photo ofGreece, Thessaly, mountain Mavrovouni, Κανάλια -Κεραμίδι Photo ofGreece, Thessaly, mountain Mavrovouni, Κανάλια -Κεραμίδι Photo ofGreece, Thessaly, mountain Mavrovouni, Κανάλια -Κεραμίδι

June 1, 2016
November 2010

near Kanália, Thessaly (Greece)

Η κοινότητα τα Κανάλια της Μαγνησίας βρίσκεται πολύ κοντά στην λίμνη Κάρλα (πρώην Βοιβηίδα ), έχει πληθυσμό 1213 άτομα, με κύρια απασχόληση την γεωργία και την κτηνοτροφία. Παλαιότερα πριν την αποξήρανση της λίμνης για πολλές γενιές οι κάτοικοι της παραλίμνιας περιοχής ήταν αποκλειστικά ψαράδες και ζούσαν κυριολεκτικά μέσα στην λίμνη για αρκετούς μήνες, σε καλύβες "καράβια" όπως τα ονόμαζαν. Η ευρύτερη περιοχή από το έτος 2005 απέκτησε καθεστώς προστασίας (Περιοχή Οικοανάπτυξης Κάρλας - Μαυροβουνίου - Κεφαλόβρυσου - Βελεστίνου) και δημιουργήθηκε φορέας διαχείρισης. Σημαντικός επισκέψιμος χώρος είναι το Μουσείο λιμναίου πολιτισμού όπου προβάλετε φωτογραφικό, αρχειακό και λαογραφικό περιεχόμενο υλικό με τη ζωή των ψαράδων της λίμνης.
Το μονοπάτι αρχίζει από την πλατεία των Καναλιών με κατεύθυνση προς την δεξαμενή ύδρευσης, ψάχνοντας τρόπο να περάσουμε το εμπόδιο με το συρματόπλεγμα που έχουν τοποθετήσει οι κοινοτικές αρχές της περιοχής, αν και γνωρίζουν ότι εκεί αρχίζει το παλαιό καλντερίμι που είναι επισκέψιμο από περιπατητές και επισκέπτες του χωριού! Απέναντι από την δεξαμενή διασχίζοντας τον χωματόδρομο κάθετα θα παρατηρήσουμε κόκκινα σημάδια τα οποία έβαλε ο ΕΟΣ βόλου και με λίγο προσοχή μπαίνουμε στο παλιό καλντερίμι που βασικά έχει διαλυθεί από την πολυκαιρία και την εγκατάλειψη. Παρόλα αυτά υπάρχουν ακόμη υπολείμματα σε διάφορα σημεία που μας βοηθούν να επιβεβαιώνουμε ότι περπατάμε μέσα σε αυτό. Από την στιγμή που αφήσουμε πίσω μας την δεξαμενή και μπούμε μέσα στο παλιό καλντερίμι σε απόσταση 400 μέτρων περίπου ένα εικονοστάσι. Συνεχίζουμε πάντα με βορινή πορεία προσεκτικά μέσα στο καλντερίμι και αφού περάσουμε κάποια κάγκελα, καταλήγουμε στον ασφαλτόδρομο της επαρχιακής οδού Κεραμιδίου – Βένετο. Από το σημείο αυτό περνάμε ακριβώς απέναντι προκειμένου να ακολουθήσουμε το παλιό καλντερίμι σύμφωνα με την χάραξη που έκανε ο Βολιώτης Νίκος Χαρατσής. Επειδή όμως το μονοπάτι είναι κατεστραμμένο από τα μπάζα που δημιουργήθηκαν από την διάνοιξη του ασφαλτόδρομου υποχρεωνόμαστε να επιστρέψουμε ψηλότερα πάλι σε αυτόν. Από το σημείο αυτό αφού κατευθυνθούμε ΒΑ (βορειοανατολικά) φτάνουμε στο εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής και ακολούθως διασχίζουμε ένα παλαιό νταμάρι και καταλήγουμε σε χωματόδρομο που με κατεύθυνση Βόρεια περνάμε για μια άλλη φορά την άσφαλτο και κατευθυνόμαστε μέσω του ρέματος προς το εκκλησάκι του Αγίου Παντελεήμονα. Ακολούθως κατευθυνόμαστε (Α) ανατολικά στο επόμενο εκκλησάκι της Μεταμορφώσεως. Από το σημείο αυτό το καλντερίμι κατέρχεται προς το ρέμα όπου υπάρχει παλιά ποτίστρα με βρύση η οποία όμως έχει στερέψει. Αρχίζουμε πάλι να ανεβαίνουμε προς την άσφαλτο ακολουθώντας πιστά τα κόκκινα σημάδια και μετά από μία παράλληλη πορεία με αυτήν φτάνουμε σε στέρνα οπού πίσω από αυτήν, θα βρούμε πάλι το παλαιό καλντερίμι ολοσχερώς κατεστραμμένο αλλά ευδιάκριτο να μας οδηγεί ΒΑ (βορειοανατολικά) προς τον προορισμό μας. Αφού περάσουμε ένα μαντρί συναντάμε εμπρός μας το πιο καλοδιατηρημένο μέρος του καλντερίμιου, το οποίο διατηρείται σχεδόν ανέπαφο μέχρι σήμερα. Το μονοπάτι μας οδηγεί και πάλι στην Άσφαλτο σχετικά κοντά στο Κεραμίδι. Εμείς προκειμένου να ακολουθήσουμε το παλιό καλντερίμι διασχίζουμε αυτήν και περνάμε απέναντι σε μαντρί όπου ακριβώς βόρεια (Β) και λίγο χαμηλότερα ακολουθούμε το μονοπάτι που τελικά μας οδηγεί στο πρώτα σπίτια του χωρίου και ακολουθώντας τα ωραία λιθόστρωτα δρομάκια φτάνουμε στην πλατεία φυσική συνέχεια της η παλαιά εκκλησία του Αγίου Γεωργίου (1787) και το παλαιό σχολείο.

The community the Channels of Magnesia finds a lot near the lake Karla (former Boibiida ), has population 1213 individuals, with main employment the agriculture and the livestock-farming. In the old days before the desiccation of lake for a lot of generations the residents of near lake region were exclusively fishermen and lived at list in the lake for enough months, in huts “boats” as they named him. The wider region than the year 2005 acquired arrangement of protection (Region Karla - Mavrovouni - Kefalobryso - Belestino) and was created institution of management. Important visiting space is the Museum of culture where you appear photographic, archival and folklore content material with the life of fishermen of lake. The path begins from the square of Channels with direction to the reservoir of water supply, searching way to pass the obstacle with the barbwire that have placed the Community beginnings of region, even if they know that there it begins the old cobbled road, that is visiting from walkers and visitors of village! Opposite from the reservoir crossing the earth-road vertical we will observe red marks which put the EOS Volos and with few attention enters in the old cobbled road that basically has been dissolved by the years and abandonment. Nevertheless exist still remains in various points that us help we confirm that we walk in this. From the moment where we leave behind us the reservoir and enter in t o old cobbled road in distance of 400 meters roughly a iconostasis. We continue always with course carefully in cobbled road and after we pass some turns , we lead in roadway the provincial road of Channels – Veneto. From this point we pass precisely opposite so that we follow the old cobbled road according to the mapping out, that made mister Nikos Charatsis from Volos. Because of roadway however the path is destroyed from debris that was created by the opening up we were compelled to return more tally again in this. From this point after we direct itself BA (north-eastern) we reach in the chapel of Saint Paraskevi and following we cross a old pit and we lead to earth-road that with direction Northern we pass for a other time the asphalt and directed itself via the stream to the small church of Saint Panteleimon. Following we directed (A) Eastern in the next church of Metamorphosis. From this point the cobbled road descends to the stream where she exists old Waterer with tap which however has no water. We again begin to go up to the asphalt following dance floor the red marks and after a parallel course with this we reach in tank where behind this, we will find again the old cobbled road completely destroyed but distinct us to lead BA (north-eastern) to our destination. After we pass a fold we meet front us the best part of “kalnterimi”, which is maintained almost intact up to today. The path leads us once again to the Asphalt relatively near to Keramidi. We so that we follow the old “kalnterimi” we cross this and we pass toward fold where precisely north (b) and little lower we follow the path that finally it leads us to first houses of village and following the beautiful paving roods we reach in her wide natural continuity the old church of Saint Georgios (1787) and the old school.

Kαλτερίμι Ασφαλτος Απέναντι

PictographDead-end street Altitude 305 ft

Πλατεία Καναλίων

• than83 Nov 24, 2018

Φανταστική διαδρομη με εναλλαγή τοπίου και terrain. Ξεκινώντας από τα όμορφα κανάλια με θέα τη λίμνη συνεχίζει στο βουνό μέσα από το δάσος και τα ξωκληαια και στο τέλος το γκαλντεριμι και αγναντιο στο μαγευτικό Αιγαίο

• Photo of Christo Kra
    Christo Kra Sep 3, 2022

2 φύλλα pvc μεντεσεδες 2νθξδ κομμάτ ννη βδια πισινό.γφβ200200. υλικά έχεις 200 euro..380 με 400 τιμη400400