Greece Thessaly Mount Olympus,Τσαριτσάνη κορυφή της Διάβας (Ντιάβας)το Κουκούλι

Photo ofGreece Thessaly Mount Olympus,Τσαριτσάνη κορυφή της Διάβας (Ντιάβας)το Κουκούλι Photo ofGreece Thessaly Mount Olympus,Τσαριτσάνη κορυφή της Διάβας (Ντιάβας)το Κουκούλι Photo ofGreece Thessaly Mount Olympus,Τσαριτσάνη κορυφή της Διάβας (Ντιάβας)το Κουκούλι

March 12, 2022
December 2021

near Tsarítsani, Thessaly (Greece)

Η Τσαριτσάνη είναι μια ιστορική κωμόπολη της Ελασσόνας που είχε πάντοτε αμιγώς Ελληνικό πληθυσμό και μεγάλη οικονομική ανάπτυξη στην διάρκεια των χρόνων της Τουρκοκρατίας τον 17ο και 18ο αιώνα.
Να σημειωθεί ότι τους χρόνους εκείνους το χωριό ήταν οικονομικά συναγωνίσιμο με τα Αμπελάκια της Λάρισας.
Η Τσαριτσάνη βρίσκεται στις παρυφές του Ολύμπου ανάμεσα σε δύο ρέματα Ανατολικά τον «Ξεριά» και Δυτικά τον «Πόντικα», έχει νοτιοδυτικό προσανατολισμό ενώ πίσω της απλώνεται ένα υπέροχο δάσος.
Η διαδρομή επάνω στο μονοπάτι Νο(4) είναι παλιά και άρχιζε από την εκκλησία της «Αγίας Παρασκευής» όπου βρίσκεται και το νεκροταφείο της κωμόπολης.
Αργότερα όταν οι «Φίλοι του Βουνού και του Δάσους Τσαριτσάνης» κατέγραψαν και σηματοδότησαν τα μονοπάτια της περιοχής χάραξαν και τη νέα διαδρομή Νο (1α) και τη διαδρομή Νο(3) που ενώνονται με τη διαδρομή Νο(4).
Με αυτόν τον τρόπο έδωσαν πρόσβαση στο μονοπάτι για την κορυφή Κουκούλι από την κεντρική πλατεία της Τσαριτσάνης.
Αναλυτικότερα, ξεκινάμε από το κέντρο του χωριού με βορειοανατολική κατεύθυνση και φτάνουμε στις όχθες του ρέματος "Ξεριά", ακολούθως συνεχίζουμε παράλληλα με το ρέμα μέχρι τους «Νερόμυλους» όπου ανεβαίνουμε και συναντάμε το μονοπάτι Νο(1) που κατευθύνεται βόρεια προς το ξωκλήσι του Αϊ Σωτήρα (Της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος).
Στη θέση "Σμίξη" (βλέπε και το σχετικό σημείο Waitpoint), διασταυρωνεται το Νο(1) με το μονοπάτι Νο(3). Ανεβαίνουμε ανοδικά το μονοπάτι Νο(3) όπου στο σημείο "Σέγκια" συναντάει το μονοπάτι Νο(4).
Συνεχίζουμε το μονοπάτι Νο(4) μέσω της χαράδρας "Λούκι" και βγαίνοντας από εκεί ανεβαίνουμε για τη θέση «Πατώματα».
Μετά μέσω χωματόδρομων και μονοπατιού φτάνουμε στο χωματόδρομος της «Διάβας». «Διάβα η Ντιάβα» καλείται όλη η οροσειρά που βρίσκεται βόρεια της Τσαριτσάνης, εκτίνεται από την «Ελασσόνα μέχρι τον Κάτω Όλυμπο και βασικά σχηματίζει ένα ορεινό τείχος κόβοντας το οροπέδιο της «Καρυάς» σε ευθεία γραμμή. Η ψηλότερη κορυφή της Διάβας είναι ο ορθόλιθος «Κουκούλι» ,βόρεια και κάτω από το «Κουκούλι» υπήρχε ο οικισμός της Διάβας και το ομώνυμο στενό (Στενό της Διάβας) όπου ρέει το ρέμα ο «Ελασσονίτικος».
Συνεχίζουμε με κατεύθυνση βορειοδυτική σκαρφαλώνουμε προσεκτικά στά βράχια περνώντας ένα στενό άνοιγμα μεταξύ των και ανεβαίνουμε στην κορυφή "Κουκούλι".
Στην επιστροφή της διαδρομής μετά τη θέση «Σέγκια» συνεχίζουμε και ακολουθούμε το μονοπάτι Νο(4) μέσα στο δάσος.
Όταν φτάσουμε στον χωματόδρομο που οδηγεί νότια στην «Αγία Παρασκευή» ακολουθούμε το μονοπάτι Νο(1) που περνά από τους όμορφους κάκτους της Αριζόνας που έχουν φυτέψει οι κάτοικοι του χωριού.
Το μονοπάτι Νο(1) συναντά ανατολικά και καθοδικά το μονοπάτι Νο(1α) μέσω του οποίου ξαναγυρνάμε στην Τσαριτσάνη.
ΠΡΟΣΟΧΗ : Για το τμήμα της επιστροφής μας από τη θέση «Σέγκια» μέσω του μονοπατιού Νο(4) θέλω να σας επιστήσω την προσοχή επειδή εξελίσσεται μέσα στο δάσος και η σηματοδότηση αυτό τον καιρό είναι ελλιπής, είναι πολύ πιθανόν εάν δεν γνωρίζετε την περιοχή να χαθείτε με συνέπεια να περιπλανηθείτε άσκοπα.
Για τον λόγο αυτόν σας προτείνω να επιστρέψετε από την ίδια διαδρομή που ξεκινήσατε, δηλαδή από το σημείο "Σέγκια" ακολουθούμε καθοδικά το μονοπάτι Νο(3) και μετά την διασταύρωση με το μονοπάτι Νο(1) στρίβουμε νότια για την Τσαριτσάνη.

Tsaritsani is a historical small town of Elassona that always had a purely Greek population and great economic development during the years of Ottoman rule in the 17th and 18th centuries.
It should be noted that at that time the village was economically competitive with «Ambelakia» in Larissa.
«Tsaritsani» is located on the outskirts of Olympus between two streams East "Xeria" and West "Pontikas", has a southwest orientation while behind it stretches a beautiful forest.
The route on the path Nο (4) is old and started from the church of "Agia Paraskevi" where the cemetery of the town is located.
Later, when the "Friends of the Mountain and the Forest of Tsaritsanis" recorded and marked the paths of the area, they drew the new route No (1a) and the route No (3) that join the route No. (4).
In this way they gave access to the path to the top of «Koukouli» from the central square of Tsaritsani.
More specifically, we start from the center of the village in a northeast direction and reach the banks of the stream "Xeria", then continue along the stream to the "Watermills" where we go up and meet the path No. (1) that goes north to the chapel of Ai Savior (Of the Transfiguration of the Savior).
At the "Mix" position (see also the relevant point Waitpoint), crosses No. (1) with path No. (3). We ascend the path No. (3) where at the point "Segia" meets the path No (4).
We continue the path No. (4) through the ravine "Luki" and leaving there we go up to the place "Floors".
Then, through dirt roads and a path, we reach the dirt road of "Diava".
"Diava i Diava" is the name of the whole mountain range that is located north of “Tsaritsani”, extends from "Elassona” to “Kato Olympus" and basically forms a mountain wall cutting the plateau of "Karya" in a straight line.
The highest peak of Diava is the ortholithic "Koukouli", north and below "Koukouli" there was the settlement of Diava and the homonymous strait (Strait of Diava) where the stream "Elassonitikos" flows.
We continue in a northwesterly direction, carefully climb the rocks, passing a narrow opening between them and climb to the top of "Koukouli".
On the return route after the position "Segia" we continue and follow the path No (4) in the forest.
When we reach the dirt road that leads south to "Agia Paraskevi" we follow the path No. (1) that passes through the beautiful cacti of Arizona that have been planted by the villagers.
The path No (1) meets east and down the path No (1a) through which we return to Tsaritsani.
ATTENTION: For the part of our return from the position "Segia" through the path No (4) I want to draw your attention because it is evolving in the forest and the signaling at this time is incomplete, it is very likely if you do not know the area to get lost as a result of wandering aimlessly.
For this reason I suggest you to return from the same route you started, ie from the point "Segia" we follow the path No (3) down and after the intersection with the path No (1) we turn south for Tsaritsani.

Αρχή Τσαριτσάνη

Δυτική όχθη ρέματος Ξεριά

PictographFountain Altitude 930 ft

Νερόμυλοι

4171Διασταύρωση με Μονοπάτι Νο 1

Photo of4171Ρέμα Ξεριά απέναντι, Μονοπάτι Νο 2 Photo of4171Ρέμα Ξεριά απέναντι, Μονοπάτι Νο 2 Photo of4171Ρέμα Ξεριά απέναντι, Μονοπάτι Νο 2

4171Ρέμα Ξεριά απέναντι, Μονοπάτι Νο 2

Θέση Δέση , (Φράγμα ανάσχεσης της χειμαρρικής ροής των ομβρίων υδάτων). Αν διασχίσουμε το ρέμα ανατολικά θα συναντήσουμε το μονοπάτι Νο2 που μας οδηγεί στα Ερείπια της Ακρόπολης « Όρθης ή Κορσέας», Αρχαίας πόλης της Περραιβίας.

4181 Θέση Σμίξη

Διασταύρωση με μονοπάτο Νο(3). Αλλαζουμε κατεύθυνση ακολουθώντας βορeιοδυτικά (ΝW) το μονοπάτι Νο(3).

4201Μαντρί μονοπάτι Νο 3

4211 Θεση Σέγκια Χωματόδρομος

Διαστάρωση με μονοπάτι Νο(4)